Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen tweedehands lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen tweedehands lenzen

    Hey gasten,

    Heb hier nog een hoopke glas liggen waar stof begint op te liggen...
    Ben nu op zoek naar een site waar je de gangbare prijzen van tweedehands lenzen kunt terugvinden... (kweste van een idee te hebben...)
    Het betreft hier de Minolta, Sony, Sigma en Tamron lenzen met Minolta en Sony-vatting.
    Is er iemand onder jullie die een gouden tip heeft...?

    Thx en Grtz,
    Prinske.

  • #2
    Re: Prijzen tweedehands lenzen

    kapaza.be
    2dehands.be
    tweedehands.net
    belgiumdigital.com
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: Prijzen tweedehands lenzen

      Deze is wel voor Canon



      ook voor nikon en sigma als ik me niet vergis

      Comment


      • #4
        Re: Prijzen tweedehands lenzen

        Hi,

        In deze forum post op Dyxum staan links naar een paar sites met prijzen voor Minolta / Sony lenzen.
        Note that some prices may not have been updated for a while so these "guides" are approximate...


        //Bart

        Comment


        • #5
          Re: Prijzen tweedehands lenzen

          niet Kapaza, das een k*tsite geworden
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Prijzen tweedehands lenzen

            Waarom zet je ze hier niet even neer, er zullen er wel een paar zijn die een schatting willen geven.
            Als het populaire lenzen zijn, kan je zeker op ebay eens gaan kijken wat ze daar gaan (een paar objecten volgen kan nooit kwaad).

            Een Beercan 70-210 F4 gaat tussen de 120 en 170€.
            Voor lenzen die nu nog verkocht worden vind ik de nieuwprijs min circa 30% een mooie richtwaarde als ze nog in zeer goede staat zijn en niet ouder dan een jaar of 3-4.
            Kitlenzen gaan meestal een stuk lager, en oudere standaardzooms (28-70, 35-70 met F getallen boven de 2.8) zijn ook een stuk minder gevraagd.

            Ikzelf zoek misschien ook nog iets voor mijn A300. Laat maar weten, misschien ben je al iets kwijt voor je het echt te koop zet.

            Comment


            • #7
              Re: Prijzen tweedehands lenzen

              Voor mij is de richtlijn ook 30% af van de nieuwprijs (dus 1000€ nieuw, 700€ 2e hands) , mits het niet te onderscheiden is van een nieuw objectief.
              Canon 5D2 en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Prijzen tweedehands lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Waarom zet je ze hier niet even neer, er zullen er wel een paar zijn die een schatting willen geven.
                Zou ik in de eerste plaats ook doen; misschien hebben we wel interesse

                Maar prijsindicaties voor alle Sony/minolta-lensen, vind je hier: http://kurtmunger.com/sony_minolta_a...uideid221.html het is wel in $ maar hij geeft ook de trend en het aanbod op de markt aan.
                Last edited by Sony63; 22 juni 2010, 18:40. Reden: ; te veel
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                Comment


                • #9
                  Re: Prijzen tweedehands lenzen

                  Da's inderdaad een interessante site (wel de ";" uit je link halen, anders werkt het niet).

                  Geeft ook mooi aan dat je geen vast % kan kleven op de minprijs die te hanteren is.
                  Wanneer iets heel goed is en slechts sporadisch tweedehands wordt aangeboden, dan kan je best met 10-20% korting op de nieuwprijs al tevreden zijn.
                  Er zijn zelfs lenzen die tweedehands meer kosten dan ze nieuw ooit gekost hebben.
                  Voor een veel minder goede lens die frequent passeert, is 30% of meer ook mogelijk...

                  En leeftijd speelt daarbij geen enkele rol hoor. Wat de staat van een lens betreft, is het niet van belang hoe oud ze is, maar wel hoe ze behandeld geweest is.
                  Ik koop zonder probleem lenzen van 20 jaar oud hoor. Gewoon goed testen vooraf. En of ze fatsoenlijk behandeld geweest zijn, dat zie al bijna steeds vanaf het eerste moment.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijzen tweedehands lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    En leeftijd speelt daarbij geen enkele rol hoor. Wat de staat van een lens betreft, is het niet van belang hoe oud ze is, maar wel hoe ze behandeld geweest is.
                    Ik koop zonder probleem lenzen van 20 jaar oud hoor. Gewoon goed testen vooraf. En of ze fatsoenlijk behandeld geweest zijn, dat zie al bijna steeds vanaf het eerste moment.
                    Toch even een nuance, lenzen verliezen altijd een deel van hun waarde als er een opvolger uitkomt.
                    Leeftijd is belangrijker geworden dan in het analoge tijdperk; een aantal oudjes houdt nog wel stand, omdat ze vroeger bij de besten behoorden, maar het gros haalt tweedehands geen hoge prijzen meer. Technologie (ingebouwde AF-motor, stabilisatie) zorgt toch wel voor een afscheiding. Ik zou toch geen 70% van de nieuwwaarde meer betalen voor een lens van 20 jaar oud. Markant voorbeeld: een 300/2.8 lens.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijzen tweedehands lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Toch even een nuance, lenzen verliezen altijd een deel van hun waarde als er een opvolger uitkomt.
                      Leeftijd is belangrijker geworden dan in het analoge tijdperk; een aantal oudjes houdt nog wel stand, omdat ze vroeger bij de besten behoorden, maar het gros haalt tweedehands geen hoge prijzen meer. Technologie (ingebouwde AF-motor, stabilisatie) zorgt toch wel voor een afscheiding. Ik zou toch geen 70% van de nieuwwaarde meer betalen voor een lens van 20 jaar oud. Markant voorbeeld: een 300/2.8 lens.
                      toch is het blijkbaar zo dat sommige lenzen hun prijs behouden. "stabilisatie" speelt dan ook geen enkele rol bij Sony/Minolta
                      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijzen tweedehands lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                        Voor mij is de richtlijn ook 30% af van de nieuwprijs (dus 1000€ nieuw, 700€ 2e hands) , mits het niet te onderscheiden is van een nieuw objectief.
                        Dat is ook te zien hoe oud een lens is , als je van de nieuwprijs uit gaat en je bent drie jaar verder is de nieuwprijs ook al met 30 % gedaald , dus zit je al weer aan de nieuwprijs van hedendage , en is een lens 10 jaar oud dan denk ik dat 30% te weinig is of het moet een bijzondere lens zijn

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijzen tweedehands lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          Dat is ook te zien hoe oud een lens is , als je van de nieuwprijs uit gaat en je bent drie jaar verder is de nieuwprijs ook al met 30 % gedaald , dus zit je al weer aan de nieuwprijs van hedendage , en is een lens 10 jaar oud dan denk ik dat 30% te weinig is of het moet een bijzondere lens zijn
                          En voor kitlenzen krijg je sowieso bijna niets op de 2de handsmarkt.
                          Oud of nieuw, speelt dan geen rol.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijzen tweedehands lenzen

                            nee de meeste willen upgraden naar betere lenzen , ze willen er juist allemaal vanaf

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijzen tweedehands lenzen

                              Voor Nikon lenzen is deze Duitse site prima.
                              Gebrauchtpreislisten für Nikon Objektive, Kameras, Zubehör
                              .....Dyslexie.......

                              Comment

                              Working...
                              X