Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma roept enkele telelenzen terug

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma roept enkele telelenzen terug

Afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn objectief Sigma 120 - 400 mm weer terug komt van de reparatie afdeling. Zei deelde mee dat ik mijn lens ergens volgende week weer retour zou krijgen er zal ook een schaden raportage bij zitten

Comment

kan je als u lens terug is dat schaderaportje eens posten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fre.V Bekijk bericht
        kan je als u lens terug is dat schaderaportje eens posten ?
        Zodra ik hem retour heb dan lukt het wel maar moest helaas iets langer wachten het benodigde was niet mee gekomen

Comment

Heeft er al iemand z'n lens teruggekregen van Sigma en wat was het resultaat/de ervaring?

Ik heb een 120-400mm in deze reeks, ik ben even langsgeweest bij Art&Craft maar daar wisten ze nog van niets (althans de persoon die ik het vroeg), maar die raadde hoe dan ook wel aan tot na de vakantie te wachten (anders gezegd tot ik de lens een week of 5-6 kan missen).

Btw, grote problemen heb ik niet gemerkt met mijn lens tot nu toe, maar ik weet natuurlijk niet hoe goed het allemaal zou moeten zijn, vandaar ...
          Michaël

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oxyopes Bekijk bericht
            Problemen met focus van sigma lenzen.....wie had dat ooit kunnen denken (ironie)
            Ach ja, gelukkig heeft, bijvoorbeeld Canon, dit soort zaken nooit voor de hand gehad...

De 1D mKIII als ik het me goed herrinner? De 7D momenteel???

Ik snap wel dat Sigma bashen leuk is hoor...meestal kun je dat lekker met zijn allen doen, want de merkgeilen onder ons zitten bijna allemaal bij de "groten"...maar je hoeft het niet te kopen hé...

Wel heel toevallig dat ik met nog geen enkele Sigma lens problemen heb ondervonden, op welk gebied dan ook. Zou ik zo'n mazzelaar zijn??? Of blaast internet alle problemen gewoon mega op? (Daarmee wil ik niet ontkennen dat er wel eens issues zijn geweest, maar die zijn de andere merken ook niet "vreemd"...daar vergeten we ze enkel sneller).

Ik vind het een goede oplossing van Sigma, enige, en dat geldt niet enkel voor Sigma, ze zouden wat meer vertrouwen moeten hebben in hun importeurs. Als die de reparatie uit zouden mogen voeren kan het veel sneller geregeld zijn, maar sommige dingen mógen de importeurs gewoon niet doen van Sigma Japan (zoals het calibreren van de camera, wel de lens, niet de camera)...

Een heel verhaal om één ding duidelijk te maken...als je geen toegevoegde waarde aan een topic kan leveren, hou dan gewoon lekker je mond..!
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als je naar die serienummers kijkt, dan zijn het wel heel grote aantallen die ze moeten ombouwen.

Je zal dus wel wat geduld moeten hebben als je zo'n lens terugstuurt...
              This issue could possibly occur in some lenses within the following range of serial numbers:

List of lenses requiring the modification
              APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10633051 and 10972000
              APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM: Serial Numbers between 10574001 and 10972000
              APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10674301 and 10972000

Ze hoeven dus, als het goed is, niet alle lenzen binnen de serie om te bouwen Als ik het goed lees dan...(om de mensen toch maar een beetje hoop te geven dan, want 6 weken ben je sowieso al verder als er iets terug moet naar Sigma Japan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                This issue could possibly occur in some lenses within the following range of serial numbers:

List of lenses requiring the modification
                APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10633051 and 10972000
                APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM: Serial Numbers between 10574001 and 10972000
                APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM: Serial Numbers between 10674301 and 10972000

Ze hoeven dus, als het goed is, niet alle lenzen binnen de serie om te bouwen Als ik het goed lees dan...(om de mensen toch maar een beetje hoop te geven dan, want 6 weken ben je sowieso al verder als er iets terug moet naar Sigma Japan).

In ieder geval heb ik mijn sigma lens nog niet terug want het onderdeel was niet op voorraad cq niet binnengekomen .Ik hoop wel als ik mijn lens terug heb dat ik weer mooie actie foto`s kan maken zonder dat ze onscherp zijn. Maar ik laat jullie wel even weten als er verandering in de situatie zit als het goed is dan sturen ze een schaden rapportje mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                  In ieder geval heb ik mijn sigma lens nog niet terug want het onderdeel was niet op voorraad cq niet binnengekomen .Ik hoop wel als ik mijn lens terug heb dat ik weer mooie actie foto`s kan maken zonder dat ze onscherp zijn. Maar ik laat jullie wel even weten als er verandering in de situatie zit als het goed is dan sturen ze een schaden rapportje mee.

Als hij naar Japan is kun je sowieso rekenen op 5 tot 8 weken...althans, dat is mijn ervaring...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Als hij naar Japan is kun je sowieso rekenen op 5 tot 8 weken...althans, dat is mijn ervaring...
                    Het objectief is nu ook al 8 weken weg, er was iets met de printplaat en het is nu wachten op zo`n printplaat maar wanneer dat onderdeel komt is nog onduidelijk.

Comment

Erg zuur...8 weken...

Heb je contact met Sigma Benelux direct? Of via de verkopende partij?

Comment

Via de verkopende partij,die heeft hem afgeleverd bij sigma Benelux.

Gisteren heb ik dus mijn objectief weer retour gekregen waar ik al helemaal blij dat ik hem eindelijk weer zonder ergenis kan fotograferen.

Last edited by jessey; 15 augustus 2010, 11:18.

Comment

Ik heb mijn lens nu 2 jaar en half ,altijd heel tevreden over geweest maar over 14 dagen kreeg ik ook last met de focus , zoals hier reeds is aangehaald , hij blijft focussen !!!!! als ik de os uit zet dan is het bijna geen probleem , maar het is wel kl* ten hé , als ik ze moet binnen brengen is het zeker en vast 8 weken zonder ....en das nu net het problem hé !!! ik kan niet zonder !!!!!!!!!
                          Last edited by witteplu; 8 januari 2011, 21:29.
                          Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                          http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                            Ik heb mijn lens nu 2 jaar en half ,altijd heel tevreden over geweest maar over 14 dagen kreeg ik ook last met de focus , zoals hier reeds is aangehaald , hij blijft focussen !!!!! als ik de os uit zet dan is het bijna geen probleem , maar het is wel kl* ten hé , als ik ze moet binnen brengen is het zeker en vast 8 weken zonder ....en das nu net het problem hé !!! ik kan niet zonder !!!!!!!!!
                            Dat ligt eraan toen was er ook nog een staking waardoor geen print plaatje geleverd werdt, maar je kan zeker op 4 weken rekenen maar daarna zo goed als nieuw terug

Comment

@ Jeroen: Sigma bashen is helemaal niet leuk maar er zijn wel veel problemen mee en dat is niet leuk als je in de kou gelaten wordt door Sigma.
                              Zelf zit ik hier ook met een dure Sigma tele die goed is om een staande asbak van te maken Sigma weigerd pertinent om zelfs service te geven !!! (zelfs niet tegen betaling!!) Reden? Lens is meer dan 3 jaar oud! Is dat geen drama?

Sigma heeft nogtans een paar leuke lenzen in hun gamma maar als de service zo slecht is koop je er toch niet meer? Ik ga er mijn broek geen twee keer aan scheuren hoor.
                              Is een trieste zaak gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                                @ Jeroen: Sigma bashen is helemaal niet leuk maar er zijn wel veel problemen mee en dat is niet leuk als je in de kou gelaten wordt door Sigma.
                                Zelf zit ik hier ook met een dure Sigma tele die goed is om een staande asbak van te maken Sigma weigerd pertinent om zelfs service te geven !!! (zelfs niet tegen betaling!!) Reden? Lens is meer dan 3 jaar oud! Is dat geen drama?

Sigma heeft nogtans een paar leuke lenzen in hun gamma maar als de service zo slecht is koop je er toch niet meer? Ik ga er mijn broek geen twee keer aan scheuren hoor.
                                Is een trieste zaak gewoon.

Kan moeilijk geloven dat dit de echte reden is.

Ik heb vorig jaar een lens van +- 6 jaar oud laten repareren.

Heb wel wat geduld moeten hebben,maar alles is perfect verlopen.

Comment

Working...
                                X