Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS of Nikon AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 IF-ED VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS of Nikon AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 IF-ED VR

Hey,

Ik heb momenteel een Nikon D5000 camera met een 18-105mm lens. (goed voor familie foto's thuis of in de tuin) en zou nu opzoek willen gaan naar een lens met meer zoombereik. Nu vroeg ik mij af of iemand met deze lenzen ervaringen heeft...
    De "Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS" of "Nikon AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 IF-ED VR"?
    In het Sigma gamma is er ook nog de "Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 APO Macro Nikon" maar dit is dan zonder de 'OS'.. dusja... beetje lastige keuze denk ik dan.
    Het zou vooral moeten dienen voor natuurfotografie en vliegtuigfotografie.
    Maar aangezien ik maar een paar airshows per jaar bezoek is het natuurlijk moeilijk om kiezen om er minder of meer geld aan te besteden want ideaal zou waarschijnlijk een 120-400 lens zijn, weegt dan ook al een kilo meer en weet niet of het wel de moeite is om mijn budget eraan te spenderen wanneer het niet zo enorm veel gebruikt zou worden... Alhoewel ik niet direct weet hoeveel prijs verschil het zou geven, websites variëren nogal en ik wacht nog op een antwoord van mijn camera winkel
    Dus alle tips welkom!

Groetjes,
    Viky

Re: Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS of Nikon AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 IF-ED VR

vrij kort:

Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 APO Macro Nikon: gehad en direct verkocht: zeer goedkoop, maar traag, soft, luidruchtig en slecht van kleur. opgelet geen HSM lens dus manueel op D5000

Nikon AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 IF-ED VR: heel goeie lens , toch nog goedkoop (300-400 €) maar heel scherp zelfs op f5.6, snel, VR is echt de moeite en toch relatief compact en licht.
    Deze lens verkoop ik niet en zit steeds in de tas.

Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS: zou moeten kunnen concurreren met de nikon versie maar blijkt van 200 mm terug vrij soft te reageren
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

had een 120-400 is een ferm beest.
      goede lens maar weegt voor mij te zwaar voor hetgeen je die gebruikt.
      nu 70-300 VR nikon. reden, gewoon wou de nikon zelf. Zelfs niet getest met sigma/tamron.
      nikon stuff

Comment

Hou je bij de 70-300 aan Nikkor.
        Ze is de meerprijs zeker waard (zelfs dan is ze niet enorm duur)
        ga desnoods voor een 2de-hands.

Ze is vrij snel, maakt wat meer lawaai dan de 18-105, maar dat is heel normaal. Ze weegt niet enorm veel, dus nog makkelijk mee uit de hand te werken. Het enige nadeel is dat ze soms begint te jagen (hunting), dan gaat ze echt het scherpstelpunt zoeken en gaat ze eerste naar de korste en dan de langste focus-afstand. maar dat hindert niet enorm.
        Ik heb heel even de Sigma 120-400 van sigma op mn camera gehad en dat is toch wel een joekel van een lens om mee uit de hand te werken. levert iets softere beelden dan de Nikkor en denk dat ze iets trager scherpstelt. Ze is ook minstens 1/3de duurder.

Voor vogels schiet de 300mm wat te kort vind ik persoonlijk, maar daar gaat een 400mm niet veel aan veranderen.
        Voor vliegtuigen is ze al geschikt. Dicht bij mijn huis is een vliegclub voor RC-vliegtuigen en zelfs daar heb ik al mooie beelden met de 70-300 gemaakt.

kortom, ik zou opteren voor de 70-300mm van Nikkor .
        Last edited by jumpforjoy; 14 juni 2010, 14:15. Reden: foutje
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Als je om een 70-300 wil gaan, zeker niet twijfelen en de Nikon kopen.
          Kost relatief weinig en het is een juweel van een lens.

Comment

Hey allemaal!
            Bedankt voor de reacties
            Ik ben nu eigenlijk wel overtuigd om voor de Nikon lens te gaan , zal nog eens een zoektochtje doen waar ik ze het beste kan kopen.

Groetjes!

Comment

Sowieso de Nikkor, die is stukken beter en voor de meerprijs (ik geloof dat ze 'maar' 100 à 150 euro scheelt in prijs, als het zoveel al is) hoef je het niet te laten, vind ik. Je kan een 70-300 gebruiken voor vliegtuigspotten, maar dan heb je vrij weinig bereik...als je weet dat 400mm soms nog niet genoeg is...(ligt ook aan de Belgische veiligheidsnormen, sinds Oostende '97... )
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Tgoh ja ik kan het maar proberen hé en anders is photoshop niet ver weg
                Vliegen ze in het buitenland dan dichter bij het volk? (zoals vb. airshows@Duxford/Engeland)

Comment

Veel hangt van het weer af. Toen ik vorig jaar op de Flying Legends twee dagen was had ik persoonlijk (lees: subjectief) de indruk dat ze er dichter en lager vlogen dan chez nous. Langs de andere kant heb ik gehoord van een airshow van dit voorjaar op Duxford (denk dat het de Spring Air Show was) waar het net het tegendeel was - daar vloog men vrij ver, blijkbaar. Hangt van het weer af en van de locatie...de commentaar van de airshow die ik hierboven vermeldde was "that Hunter might as well have been in another county!" (die Hunter had even goed boven een ander graafschap kunnen vliegen). In Frankrijk (bijvoorbeeld La Ferté-Alais, buiten Parijs) heb ik de indruk dat men ook wat dichter vliegt (ben er zelf nog niet geweest maar heb die commentaar toch al gehoord en lijkt me ook zo vanop de foto's). Kleinere airshows zijn ook leuk, zoals de Oldtimer Fly-in in Schaffen-Diest: "Klein maar fijn."
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oei das dan ook spijtig als je net in een periode zit waar ze verder vliegen dan!
                    Ik hoop toch eens naar het buitenland te geraken... maarja wanneer weet ik nog niet
                    (normaal wou ik dat dit jaar doen maar ik wil dan weer niet alleen gaan en dan komt het er weer niet van )
                    Ik ben al enkele jaartjes naar de fly-in in Schaffen geweest, jammer dat ik zo eens niet op het veld mag rond lopen gelijk of sommige die connecties hebben of familie zijn van een van de piloten! Dit jaar zal misschien moeilijker zijn aangezien ik die zaterdag pas net terug ben van op verlof... maarja ik zal wel zien hoe ik mij voel en wat weer het is

Grts

Comment

vandaag de nikon 70-300 vr gaan halen bij langoor, (wow die is mooi verandert die winkel) en daarstraks uiteraard al enkele testshots gemaakt , heel erg tevreden over , verbluffend scherp is dat ding, licht , snel, scherp en meer moet da ni zijn....
                      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Die prijzen bij fotokonijnenberg vallen precies goed mee

Comment

nogtans de Nikon heeft er over een maand voor maar 375 te koop gestaan,
                          denk dat ze ondertussen al weer iets gezakt is, want ze was ineens bijna 70 euro duurder.
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Owh is zoals mijn camera... ik koop hem in de winkel voor 779 zogezegd al tegen promotieprijs *kuch* en een maand later stond hij nog eens extra in reclame :/.
                            Misschien nog een tweetal weken wachten tot met de solden?

Comment

Working...
                            X