Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-500 of extender ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 150-500 of extender ?

Als je nog niet weet wat je precies gaat willen doen: koop een goede 2de handse, ipv iets anders voor 'dezelfde of lagere prijs', wordt het je ding, dan heb je je de goede lens, wordt het niet dan kun je goed verkopen. Koop je de goedkope variant en het word je ding, dan moet je weer met verlies verkopen en kopen wat je eigenlijk al woilde hebben. Goed 2de hands glas behoudt zijn waarde.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je hebt een prachtige lens.....70-200L.
      Ga daar mooie natuuropnames mee maken. Voor de grotere diertjes zoals jij noemt moet dat toch prima kunnen. Ik gebruik deze lens vaak als wandellens en heb er best al aardige foto's mee gemaakt van bv watervogels.

Comment

Ik word wel redelijk gefrustreerd als ik bv een mooie vogel zie (vanuit de auto of te voet) en ik neem er een foto van met mijn 70-200 of 55-250 en het beestje neemt maar 10% van het beeld in beslag.

Meer mm is toch beter voor zulke situaties ?

Tenzij je natuurlijk in een schuilhut zit en hoopt dat er een vogel tot op 3 m van je kot komt, maar daar heb ik het geduld niet voor.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik word wel redelijk gefrustreerd als ik bv een mooie vogel zie (vanuit de auto of te voet) en ik neem er een foto van met mijn 70-200 of 55-250 en het beestje neemt maar 10% van het beeld in beslag.

Meer mm is toch beter voor zulke situaties ?

Tenzij je natuurlijk in een schuilhut zit en hoopt dat er een vogel tot op 3 m van je kot komt, maar daar heb ik het geduld niet voor.

Een 70-200 mm is goed voor op een hondenshow of om Galloways vanop 5 m te trekken, maar niet voor bv een kwikstaart op 10 m of een aalscholver op 50 m...

Comment

Een 70-200 mm is goed voor op een hondenshow of om Galloways vanop 5 m te trekken, maar niet voor bv een kwikstaart op 10 m of een aalscholver op 50 m...
            Voor wat ik al begrepen heb van vogelfotografie kan ik zeggen dat zonder enig geduld en een 400mm je er gewoon niet moet aan beginnen (en deel die afstanden maar door 3 )

Comment

Ik zal me maar op macro gaan toeleggen zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Je hebt een prachtige lens.....70-200L.
                Ga daar mooie natuuropnames mee maken. Voor de grotere diertjes zoals jij noemt moet dat toch prima kunnen. Ik gebruik deze lens vaak als wandellens en heb er best al aardige foto's mee gemaakt van bv watervogels.
                Waar vinden we die foto's aub ?

Ik werk vlakbij, of beter 'in' natuurgebied de Kuifeend in de Antwerpse haven.

Ik vind het enorm frustrerend dat ik elke dag kiekendieven, aalscholvers, fazanten, rietzangers, scholeksters, canadese ganzen enz zie, maar ze niet goed op plaat kan leggen als ik dat zou willen.
                Last edited by johan de man; 17 juni 2010, 09:46.

Comment

Ik vind het enorm frustrerend dat ik elke dag kiekendieven, aalscholvers, fazanten, rietzangers, scholeksters, canadese ganzen enz zie, maar ze niet goed op plaat kan leggen als ik dat zou willen
                  Een vogelfotograaf heeft me eens verteld dat hij het geleerd heeft met de vogeltjes in zijn tuin.
                  Ook in parken, havens ed vind je veel mogelijkheden om dichtbij de vogels te komen.

Daar kan je veel plezier aan hebben (en ook mooie fotos maken)

Comment

Working...
                  X