Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

    Mijn 17-55IS op Canon 7D heeft last van wat front focus. Ik kan dit in de camera rechtzetten via de micro adjustments (+13) maar is toch vrij hoge aanpassing. Zou het beter zijn om de lens naar Canon op te sturen en zoja, hoelang zou ik die dan kwijt zijn? Of kan ik evengoed gewoon met die micro adjustment verder?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

    Ik zou ze opsturen. Bij mij werkt de 17-55 op de 7D perfect, geen micro adjustments moeten doen zelfs. En ik heb met deze setup al zo'n 1500 foto's genomen.

    Comment


    • #3
      Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

      Als het recht te zetten is, en daarmee het probleem opgelost is, dan weet ik niet of je ze
      moet opsturen?
      Moet wel zeggen op mijn 50D geen micro adjustment moeten toepassen met deze lens en
      bij jou lijkt het precies nogal veel.

      Comment


      • #4
        Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

        Focus op mijn vrouw haar ogen zonder micro adjustmens:


        [Mod]Omdat je afbeelding de BD-maxima overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
        Last edited by LesC; 13 juni 2010, 13:03.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

          Dat is NIET goed..
          Canon 5D2 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
            Dat is NIET goed..
            nee...inderdaad te groot!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

              Rare is dat het (vooral bij maximale zoom) dikwijls iets beter is, maar op 17mm is het echt enorm zichtbaar. Zoals ik al zei, met micro adjustments +14/+15 is het min of meer op te lossen, maar dan zit camera er bij groothoek nog teveel naast.

              Met de Sigma 18-200 zijn zowat 95% van mijn foto's scherp op punt waar ik heb gefocussed. Denk dus niet dat probleem in de camera zit, maar echt wel in de lens zélf. Binnenkort nog eens testen met mijn 50mm/F1.8 ook (maar is nu uitgeleend aan vriend).

              Heb al mail gestuurd naar Art&Craft, aangezien lens maar paar dagen oud is, hoop ik dat ze deze gewoon gaan ruilen voor nieuwe. Vertrek binnenkort op reis en zou toch graag deze zogenaamd superscherpe lens meenemen.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                Als er verschillen zijn tussen de kortste en langste brandpuntsafstand, dan heeft het niet veel zin om ze te corrigeren met de micro-adjustments.
                In dat geval kan je ze best zo snel mogelijk terugbrengen en hopen dat je meteen een andere meekrijgt (dat zou eigenlijk moeten als deze maar een paar dagen oud is).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                  Heb al mail gestuurd naar Art&Craft, aangezien lens maar paar dagen oud is, hoop ik dat ze deze gewoon gaan ruilen voor nieuwe. Vertrek binnenkort op reis en zou toch graag deze zogenaamd superscherpe lens meenemen.
                  bij een DOA (dead on arrival) kan je tot 7 dagen na de aankoop normaal gezien zonder probleem de lens gaan wisselen
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                    Aangekocht 29/5, dus meer dan 7 dagen. Rare is dat ik er echt geen objectief gegeven van kan maken, soms is het redelijk ok, maar soms zit het er echt mijlenver naast. En dat is met one shot AF, center point. Kan best begrijpen dat de 7D voor aantal mensen wat aanpassing vraagt qua AF, maar als ik met de 18-200 prima foto's schiet, dan zou ik dat met de 17-55 ook moeten kunnen niet?
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                      Ben je zeker dat AI servo niet op stond?
                      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                      Comment


                      • #12
                        Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                        Ja natuurlijk. Ben al quasi de hele dag aan het experimenteren. Ik wil voorlopig echter nog niet uitsluiten dat het voor een deel aan gewenning ligt, maar ik krijg sowieso veel meer shots in focus met de Sigma dan met de Canon. Misschien ligt het enkel aan bepaalde diafragmas.
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                          vervelend he , mijn 17-50 van tamron kan ik ook niet perfect zetten, ofwel op 17mm of op 50mm maar niet allebei (+08)... dus die microadjust (50d) staat in mijn ogen niet op punt.Tenzij het een echt lens probleem is maar ik had die al 2jaar en het rare is dat ik op mijn goedkopere 400d daar geen front of back focus probleem mee had, mijn 100mm staat zelfs op +19 maar omdat het vast 100mm is was dat snel gefikst en bovendien is het een macrolens, mijn 11-16 tokina doet het dan wel weer veel beter
                          vind het wel spijtig al die vooruitgang in technologie en extras en dan is het nog ni goed

                          het kost wat meer moeite en waarschijnlijk een hoop tijd verspilling maar probeer maar te ruilen zeg ik

                          Comment


                          • #14
                            Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                            Focus op mijn vrouw haar ogen zonder micro adjustmens:
                            Hier ligt de focus op de ogen van de baby, ben je zeker dat je dat niet gekozen hebt ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: 17-55 IS front focus : naar Canon of niet?

                              Neen, absoluut niet. Is wel een extreem voorbeeld van mis-focus. Maar goed, zonet terug paar foto's gemaakt van de kindjes, telkens focus op de ogen. de 17-55 zit er dikwijls naast, de 18-200 quasi altijd er bal op (of het ligt aan bewegings-onscherpte). Zoals ik reeds zei heb ik de indruk dat het focusprobleem bij de 17-55 meer voorkomt bij wideangle dan als ik ingezoomd heb. Hoedanook, foto's zijn absoluut minder scherp dan die met de 18-200. En ik krijg zelfs met die micro adjustments geen consistente resultaten.
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment

                              Working...
                              X