Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over lens nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info over lens nodig

Hey,

Ik heb een Nikon D60 met de kit lens tot mijn beschikking en heb een jaar geleden een ander lens gekocht ( Sigma 50 - 150 / 2,8 EX/DC/HSM II ), deze werd mij toen via dit forum aangeraden sinds ik foto's trek op optredens, en ben er ook heel tevreden van!

maar der is een nadeel ik kan em niet altijd mee pakken omdat de plaats waar ik foto's ga trekken soms te klein is, en de kit lens die er bij zat is dan niet zo goed omwille van de hogere Fwaarde (f/3.5), ik trek graag foto's op 2.8, 3.2

zijn er mss lenzen die rond de 70mm, met F2.8 die op mijn nikon d60 passen,
    ben tevreden over sigma, en de prijs max 500-600 euro zijn?

Re: Info over lens nodig

Ik begrijp het niet helemaal. De Sigma gaat van 50 tot 150 mm en je wilt een objectief met een brandpuntsafstand van 70mm, die zit toch binnen het bereik van je Sigma?
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Comment

bedoelde maximum 70 mm, ik weet dat het in dit berijk valt,

maar zijn der lenzen die op mijn D60 passen die vb: 17-50mm F2.8 en die in de prijs klasse vallen van maximum 500 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenThijs Bekijk bericht
        bedoelde maximum 70 mm, ik weet dat het in dit berijk valt,

maar zijn der lenzen die op mijn D60 passen die vb: 17-50mm F2.8 en die in de prijs klasse vallen van maximum 500 euro
        Zo rond de 350 Euro Tamron (17-50 F2.8) en Sigma (18-5o macro). Vooral de Tamron staat goed bekend.
        Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Comment

ah bedankt

Comment

Als je de Tamron neemt moet je wel die nemen met ingebouwde scherpstelmotor anders heb je geen AF. (twee versies, met en zonder scherpstelmotor)
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

ja had em al opgezocht

tamron sp AF 17-50mm f2.8

maar heb ook sigma 28-70mm ex dg nikon AF gevonden, dus ben ik zowat aan het twijfelen...

ben vrij tevreden van sigma buiten de zoomlength is er niet echt verschil, prijs klasse is ook het zelfde allebei +/-350€

Comment

de 17-50 sluit beter aan bij je 50-150 en tov de 28-70 heb je meer groothoek. wel belangrijk als je met je rug tegen de muur staat
                Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenThijs Bekijk bericht
                  Hey,

zijn er mss lenzen die rond de 70mm, met F2.8 die op mijn nikon d60 passen,
                  ben tevreden over sigma, en de prijs max 500-600 euro zijn?
                  Sigma 50 - 150 / 2,8 EX/DC/HSM

Comment

@ hagartje: thanks for the tip

@telekees: heb ik al

Comment

Waarom neem je er niet gewoon een 1.8 35mm G lensje bij: veel goedkoper en ook nog lichtsterker.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Working...
                      X