Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nazicht en herstellingen van Canon-lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nazicht en herstellingen van Canon-lenzen

Beste BD'ers,

Ik heb me deze week een 2de hands Canon 70-200 2.8 is aangeschaft, maar heb toch de indruk dat de lens eens gereviseerd zou moeten worden. Daarom volgende vragen:

1. Waar in de buurt van Leuven kan je Canon-materiaal bij een erkende hersteller binnendoen? Ik wil ook mijn 50d laten "sensorcleanen" en mijn 50 mm 1.4 laten afstellen.

2. Iemand een idee wat dit me gaat kosten?

Over de 70-200: is het normaal dat je het instelwiel de omgekeerde richting moet uitdraaien om het diafragma te vergroten? Bij mijn andere lenzen moet ik naar links draaien, bij de 70-200 naar rechts. Bovendien geeft hij een andere diafragmawaarde aan in de zoeker dan op het bovenscherm...En als klap op de vuurpijl: ik stel 2.8 in en als ik trek kiest hij soms 4.0 of kleiner. Niet normaal toch?

Thanx!
    * Canon 5d mkII - Canon 17-40 f4 - Canon 50mm f1.4 - Canon 70-200 f2.8 is + extender 1.4*

Re: Nazicht en herstellingen van Canon-lenzen

Ben je er wel zeker van dat je de camera in de AV-stand hebt staan?

Als je in de AV-stand kiest voor f2,8 dan wordt de foto gemaakt op f2,8...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Uiteraard heel zeker van. Ik trek steeds in AV. Probleem blijft zich voordoen, ben er 100 % zeker van. Niemand die een hersteldienst weet?
      * Canon 5d mkII - Canon 17-40 f4 - Canon 50mm f1.4 - Canon 70-200 f2.8 is + extender 1.4*

Comment

50d heeft een veiligheidshift functie ergens te vinden in de persoonlijke voorkeuze menu, dan kan het zijn dat hij zelf een ander waarde kiest.

Je kan de richting van het wiel ook omkeren ook een persoonlijke voorkeuze instelling

greetz

Comment

Ik denk dat Tech Repair ipv ETB is gekomen.
          Gewoon bellen en een afspraak maken.
          Ik ben er zelf wel nog niet geweest.

Chipclean doet ook lenscalibraties.
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Heeft er ondertussen nog niemand het adres voor een goeie canon hersteller in Leuven?
            Moeten wij echt naar Bergen op Zoom of Antwerpen om onze toestellen te laten nakijken??
            Myra fotografie

Comment

Working...
            X