Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300mm Telephoto Macro lens voor Nikon (sigma)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 70-300mm Telephoto Macro lens voor Nikon (sigma)

Hallo,

Misschien hulp bij volgend vraagje:

Als recent bezitter van een nikon d3000 ben ik aan het uitkijken naar een 70-300mm zoomlens. En wegens het krap budget is mijn oog gevallen op Sigma APO MACRO 1:4-5.6 D 70-300mm.
    Als je de vraag stelt aan 2dehandsverkopers of de lens een ingebouwde AFmotor heeft weten ze het antwoord meestal niet.
    Zo was mijn laatste bod op een 'gold series' D versie, waarvan de verkoper ook niet wist of AF werkt op een d3000.

Hoe kan je (uiterlijk of aan de nummering of zo) zien of deze lens een AF motor heeft??

Bij voorbaat dank
    mvg,
    Sandorfi.
    Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

Re: 70-300mm Telephoto Macro lens voor Nikon (sigma)

Geen enkele AF-D lens heeft een ingebouwde motor.
    Enkel de nieuwere AF-S lenzen hebben een ingebouwde motor.
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

AF-S en AF-D zijn Nikon termen die Sigma niet gebruikt - naar die typeomschrijving kijken helpt dus niet. Voor Sigma lenzen is HSM de aanduiding dat er een interne focusmotor aanwezig is. Bij mijn weten zit die niet in de 70-300 lenzen.

Mijn advies: doorsparen voor de Nikon 70-300-VR, perfect compatibel, met optische stabilisatie en optisch denkelijk de beste 70-300 voor Nikons. Moet het toch goedkoper, dan is de nieuwe Tamron misschien een goed alternatief.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ja, wat nikon betreft weet ik wel dat je af-s nodig hebt
        maar sigma en tamrom gebruiken die afkorting niet..

vb Tamron AF 70-300mm F:4.0-5.6 Di LD Macro heeft wel af-motor en werkt op d3000 -
        Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Nikon AF zou volgens studio 73 ook werken..
        mvg,
        Sandorfi.

Comment

Klopt, ik ben toch even beginnen rondzoeken: blijkbaar zijn de recentste versies van zowel de Sigma 70-300mm f/4-5.6 SLD DG Macro als de 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro wel degelijk voorzien van een motor. Op de Sigma site zie je gewoon de aanduiding (motorized) maar blijkbaar zijn ook de niet-gemotoriseerde versies nog beschikbaar. HSM is blijkbaar de omschrijving voor de snellere focusmotor van de duurdere lenzen. Weer wat bijgeleerd.

Misschien kan de TS een foto van de schroefaansturing van een lens zonder focusmotor doorsturen, bijvoorbeeld deze: http://blog.eltonsaulsberry.com/wp-c...2/EES_0033.jpg
          Zolang die koppeling aanwezig is heb je dus geen autofocus met een D3000.
          Last edited by Laurens; 6 juni 2010, 21:40.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Licht in de duisternis :-))

bedankt voor jullie antwoorden.
            mvg,
            Sandorfi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
              Geen enkele AF-D lens heeft een ingebouwde motor.
              Leuke info, maar de Nikon AF-D aanduiding zal je ook nooit op een Sigma lens zien staan.

Pas de laatste versie van de Sigma 70-300 hebben een ingebouwde motor.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb de Tamron 70-300mm, die werkte perfect op mijn Nikon, wel zeggen dat die niet snel is en ook redelijk soft. Maar ik gebruik hem nog steeds als mijn macro lens. (heeft een 1:2 macromodus die zeer goed werkt)

Comment

Working...
                X