Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk merk is beter Sigma of Tamron?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk merk is beter Sigma of Tamron?

Ik heb vandaag van een collega van mij de vraag gekregen welk merk voor lenzen beter is ,Sigma of Tamron.
    Hij wil namelijk een zoomlens hebben met het bereik van rond de 20 mm tot 200 a 270 mm.
    Persoonlijk lijkt me dat niet echt ideaal maar hij wil het gesleep niet hebben,een probleem die zich hier wel vaker voorkomt.
    De lens komt op een Canon 40 D.
    Is er hier iemand die mij wat advies kan geven omtrent deze kwestie?
    Volgens mij ben je de lichtsterkte wel mooi aan het vergooien maar mischien zit ik wel helemaal fout .

Alvast bedankt.

Re: Welk merk is beter Sigma of Tamron?

Waarom ben je de lichtsterkte aan het vergooien volgens jou?

De Sigma 70-200 of Tamron 70-200 beide f2.8 zijn goeie objectieven. De Sigma is wat soft volledig open, maar heeft wel een snellere autofocus dan de Tamron.

Hij moet wel weten dat deze objectieven ong 1.2 kg wegen.

Als hij een allround lens wilt gaat hij beter voor de Sigma 18-200 denk ik. Niet lichtsterk, maar wel heel kwalitatief.

De 70-300 versies zijn ook niet lichtsterk, maar ook niet echt supergoed heb ik gelezen... You pay what you get!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Het probleem ligt een beetje raar.
      Hij bezit een Canon Ef 70-200 F4.
      Alleen wil hij niet steeds een hele rits aan lenzen meenemen en hij heeft bij Konijn wat lenzen gezien rond de 400 euro.
      Ik heb hem gewaarschuwd dat hij voor dat geld niet de kwaliteit kan en mag verwachten die hij nu heeft met die Canon Lens.
      Daarom een niet te dure all -around lens tussen 18 en 270 mm.
      Ik heb geen een ander merk lenzen buiten Canon dus kan ik niet oordelen wat hij kan verwachten.

Comment

Ik heb zelfs geen Canon lens Dus kan daar niet mee vergelijken.

Ik heb zelf de Tamron 70-200, en ben daar zeer tevreden over.

Maar op mijn reis in Afrika had iemand de 18-200 Sigma mee. En moest ik ooit een allround lens kopen zal het zeker deze zijn. Als ik zijn foto's zag, echt goed.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Als hij al een Canon 70-200 f4 L heeft, dan zal elke superzoomlens flink tegenvallen, het maakt daarbij niet uit welk merk hij kiest.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Dat is dan ook precies wat ik hem heb aangegeven,maar voor hem telt het gemak.
            Ik zou persoonlijk die keuze in die richting niet maken maar hij heeft gezien waar ik regelmatig mee rondloop in mijn tas en dat is wat hij niet wil.
            Hij wil dus eigenlijk een super tele met groothoek,volgens mij is dat vloeken in de kerk maar goed de lenzen worden gemaakt dus zal er ook wel een markt voor zijn.
            Ik deel het liever op in gradaties en met behoud van goed glas.
            Maar Tamron of Sigma ,wie heeft er een voorkeur?

Comment

Ikzelf heb de sigma 18-200. Op zich ben ik - zeker gezien de prijs van 't objectief - hier wel tevreden van. Natuurlijk haalt het bijlange na niet de kwaliteit (scherpte, contrast, snelheid, bouwkwaliteit, ...) van mijn canon 70-200 f/4 L of canon 100mm macro, maar dat wist ik op voorhand. Ik gebruik de lens dan ook voornamelijk op momenten waarbij fotografie, hoewel voor mij persoonlijk belangrijk, toch op de tweede plaats komt, of waarbij er een redelijke kans bestaat op diefstal/beschadiging (pretparken, reis, ...).
              www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als hij al een Canon 70-200 f4 L heeft, dan zal elke superzoomlens flink tegenvallen, het maakt daarbij niet uit welk merk hij kiest.
                Behalve de Olympus zuiko 50-200, maar je die past dan ook niet op een canon
                Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
                  Behalve de Olympus zuiko 50-200, maar je die past dan ook niet op een canon
                  Dat is een telezoom, geen superzoom.
                  Die Olympus heeft hetzelfde zoombereik als een 100-400 lens op een full-frame camera.
                  Een lens die vanaf 100mm begint kan je niet echt "all-rounder" noemen...

Het gaat hier over lenzen die vanaf ongeveer 18mm beginnen, wat overeenkomt met ongeveer 28mm op een full-frame camera.

Als je die Olympus op een Canon met APS-C sensor zou kunnen monteren, dan zou je een dikke zwarte rand rond de foto krijgen omdat de lensdiameter te klein is.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                    Maar op mijn reis in Afrika had iemand de 18-200 Sigma mee. En moest ik ooit een allround lens kopen zal het zeker deze zijn. Als ik zijn foto's zag, echt goed.
                    En da's de minst goeie van alle superzooms. Voor je er eentje koopt toch eens een paar verschillende proberen zou ik zeggen .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
                      Dat is dan ook precies wat ik hem heb aangegeven,maar voor hem telt het gemak.
                      Ik kan me best voorstellen dat hij soms de mogelijkheid wil niet met de hele serie lenzen op pad te moeten... Zo zijn er velen.

Een Tamron 18-270 VC heb ik nog niet geprobeerd want is er niet voor Sony.
                      Sigma 18-250HSM vind ik wel vrij goed hoor, in elk geval beter dan de Tamron 18-250, T18-200 en Sigma 18-200.

Over die Tamron 18-270 moet je zeker wel ergens een review kunnen vinden.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Forget it, een allround Tamron 18-270 vergelijken met een Canon 70-200 f4.
                        De 70-200f4 is toch niet zo zwaar ?

Hij kan ook een Sigma 50-500 kopen om bijna alle bereik in 1 lens te hebben, dan moet hij maar 1 lens meesleuren ipv een stuk of 3 en niet switchen, maar weegt wel minstens even veel als een aantal lenzen samen en de beeldkwaliteit is minder.

Ik heb het gevoel dat uw vriend een spiegelreflex kocht, maar er niet echt voor klaar is.
                        De beste combinatie is een Tamron 17-50 2.8 + Canon 55-250 IS voor redelijk wat bereik, maar toch minstens 2 lenzen.

Superzooms zijn af te raden indien hij de "geneugden" van kwaliteitsvolle lenzen (fotos dus) wil ontdekken van een spiegelreflex.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                          Ik heb het gevoel dat uw vriend een spiegelreflex kocht, maar er niet echt voor klaar is.

Superzooms zijn af te raden indien hij de "geneugden" van kwaliteitsvolle lenzen (fotos dus) wil ontdekken van een spiegelreflex.
                          Sorry hoor, maar dat is wat mij betreft een even weinig steek houdende instelling als de fotograaf die denkt alles met één lens te kunnen doen... Zwart/wit is het zelden. Beiden soorten lenzen hebben hun voordelen en het ideale wat mij betreft is beide hebben en er op gepaste tijd van kunnen genieten.

Het leuke aan een dslr is dat ik vandaag kan kiezen om met een hele resem kwaliteitsvolle lenzen op stap te gaan, maar dat ik anderzijds ook met een 16-80 of 18-250 op stap kan als ik vrouw, kinderen en een rugzak met eten en kleding mee heb, of wanneer ik gewoon geen zin heb in gewicht meenemen en die dag de foto's voor mij nu eens niet op de eerste plaats komen. Trouwens, dan ben ik met mijn dslr + 18-250 nog altijd stukken beter af wat beeldkwaliteit betreft dan met het eerste het beste compactje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            En da's de minst goeie van alle superzooms. Voor je er eentje koopt toch eens een paar verschillende proberen zou ik zeggen .
                            Shame o shame... Ik had het op de 18-250
                            500px

Comment

Als het dan allemaal zo gemakkelijk moet zijn waarom dan geen compactje met een flinke
                              dosis zoom?

Comment

Working...
                              X