Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk merk is beter Sigma of Tamron?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk merk is beter Sigma of Tamron?

De problemen die hij tegen gaat komen qua beeld kwaliteit neemt hij voor lief.
    Het is ook niet mijn idee maar goed ieder zijn idee.
    Ik ga voor meerdere lenzen om een zo duidelijk mogelijk plaatje te schieten,voor hem staat gemak met deze lens op de eerste plaats.
    Hij gaat in eerste instantie voor een Sigma lens en ik hoor wel weer wat het gaat worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Als het dan allemaal zo gemakkelijk moet zijn waarom dan geen compactje met een flinke dosis zoom?
      Omdat je op een compactje de volgende dag geen andere lens kan zetten, of een flitser, of de AF een tandje bij laten steken, of... ?
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Omdat je op een compactje de volgende dag geen andere lens kan zetten, of een flitser, of de AF een tandje bij laten steken, of... ?
        Een "superzoom compactje" kan je meenemen als je de "grote camera + lenzen" niet wil of kan meenemen. Zo'n compactje is misschien nog goedkoper dan een superzoomlens voor de digitale reflexcamera, en de beeldkwaliteit van die lens zal niet zo heel veel beter zijn dan de beeldkwaliteit van een compactje (buiten de hoge iso, die zal op de DSLR wel beter blijven).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

ik ben tevreden over mijn Tamron 18-250 , ik weet niet of de 18-270 beter is...
          als reislens of in situaties waar er voldoende licht is , je maar 1 lens kan meenemen of niet vlug genoeg kan wisselen en je wat zoom nodig hebt : meer dan voldoende !
          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Een "superzoom compactje" kan je meenemen als je de "grote camera + lenzen" niet wil of kan meenemen. Zo'n compactje is misschien nog goedkoper dan een superzoomlens voor de digitale reflexcamera, en de beeldkwaliteit van die lens zal niet zo heel veel beter zijn dan de beeldkwaliteit van een compactje (buiten de hoge iso, die zal op de DSLR wel beter blijven).
            Wat mij betreft: het enige voordeel van het compactje is dat het compact is. Maar daarnaast is het op elk vlak toch heel wat minder hoor, ook tov de recente, beste superzooms. Met het compactje mis ik toch steeds de snellere AF en click, de mogelijkheid om handig op situaties in te spelen en een of andere instelling aan te passen (bv. lichtmeting, AF-punt, WB, Iso, enz...). Bij de compactjes kan je voor heel veel in de menu gaan graven.
            Nu, ik heb ook een compactje hoor, maar dat wordt meestal door de anderen hier thuis gebruikt. Zelf neem ik het enkel mee als ik écht niets extra wil dragen.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
            X