Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling Kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanvulling Kitlens

Ik ben aant denken om een nieuwe lens te kopen.. rond de €100 ongeveer (mag altijd iets meer zijn)
    dacht aan een objectief met een groot diafragma & een vast brandpuntsafstand.
    De leerkracht van een workshop had zo eene, en zei dat het heel goedkoop was (+-€100) & ideaal voor een beginner.
    iemand ervaring ermee. & welke zou je mij aanraden?
    Had paar dagen geleden een feestje (binnen). wat foto's aan het nemen. (zonder flits) & moest mijn iso op max (Hi1) zetten & dan was de sluitertijd nog te traag.
    dus ik dacht met zo'n lens.. met eenklein F getal zou da beter gaan. of ben ik helaam mis?

alvast bedankt x
    Last edited by Tom178; 28 mei 2010, 17:02.
    Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Re: Aanvulling Kitlens

Nikon 50mm f1.8 : http://www.artencraft.be/TheDigitalE...5/default.aspx
    5DmkIII en wat glas

Comment

of deze: http://www.artencraft.be/TheDigitalE...0/default.aspx
      dan heb je tenminste autofocus, met die 50mm niet op jouw D5000
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom178 Bekijk bericht
        wat foto's aan het nemen. (zonder flits) & moest mijn iso helemaal open zetten & dan was de sluitertijd nog te traag.
        dus ik dacht met zo'n lens.. met eenklein F getal zou da beter gaan. of ben ik helaam mis?
        nee hoor, dat klopt
        5DmkIII en wat glas

Comment

Als je dan door de zoeker kijkt. krijg je dan ongeveer hetzelfde beeld dan als je 'normaal' kijkt?
          De scherptediepte op bv 1.8. is toch zeer klein. maar normaal geen probleem vr bv portret,..?
          & gebruiken ze zoiets eigenlijk veel?
          Nikon D90 + grip - Nikon D5000 +grip - AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G - nikon SB-600

Comment

Als je dan door de zoeker kijkt. krijg je dan ongeveer hetzelfde beeld dan als je 'normaal' kijkt?
            De scherptediepte op bv 1.8. is toch zeer klein. maar normaal geen probleem vr bv portret,..?
            & gebruiken ze zoiets eigenlijk veel?
            lijkt dat je niet veel andere keuze hebt
            zo'n primelensje is een plezier om mee te werken hoor en zijn kwalitatief goede lensjes.

je gaat met zo'n lensje ook meer leren op je compositie te letten.
            Voor portret kan het leuk zijn om met beperkte dof (dus bv op f/1.8 of f/5) te werken maar je kan uiteraard ook naar f/8 en zo als je meer dof wil (en als het aanwezige licht dat toelaat natuurlijk).
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Ik ben aant denken om een nieuwe lens te kopen.. rond de €100 ongeveer (mag altijd iets meer zijn)
              dacht aan een objectief met een groot diafragma & een vast brandpuntsafstand.
              absoluut voor de 35mm f1.8 gaan...
              is een heel fijn lensje op jouw toestel!
              Wordt ook een standaard lens genaamd, gebruik maar de zoek functies hier eens... je zal veel enthousiaste leden tegenkomen.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dat deed ik nu ook al.. in mijn geval dan rond de f5. maar dacht dat f1.8 mss moeilijker was omdat de diepte veel minder is.

& ok, zal ng eens rondkijken. & zal hem binnenkort wel kopen denk ik.

Comment

wat foto's aan het nemen. (zonder flits) & moest mijn iso helemaal open zetten & dan was de sluitertijd nog te traag.
                  alvast bedankt x
                  ISO open zetten?
                  Ik verzoek u zich aan de gangbare terminologie te houden, om het begrijpelijk te houden.

Comment

voila
                    Last edited by Tom178; 31 mei 2010, 21:36.

Comment

Nu ik nog wat heb zitten zoeken begin ik te twijfel om toch maar de Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G te kopen.
                      hij is wel meer als €100 duurder. dus de twijfel blijft wel.

toch de moeite?

Comment

Nu ik nog wat heb zitten zoeken begin ik te twijfel om toch maar de Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G te kopen.
                        hij is wel meer als €100 duurder. dus de twijfel blijft wel.

toch de moeite?
                        hangt er volledig vanaf wat je wil van brandpuntafstand hé.

35 mm of 50mm, probeer het eens met je kitlens wat je het meeste bevalt
                        5DmkIII en wat glas

Comment

zet je lens eens op 50mm, kijk en je hebt het antwoord....
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

dat ben ik nu een paar dagen aan het proberen ( ik kan nog niet kiezen )

maar van prijs/kwalitiet verschil. de Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G zou toch beter moeten zijn..?
                            ( buiten de brandpuntafstand )
                            Last edited by Tom178; 1 juni 2010, 19:35.

Comment

Working...
                            X