Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje

hallo ik ben hier nieuw en wou iets vragen ivm telelenzen
    wij gaan veel naar de airshow (sanicole) en naar zolder cirquit
    ik heb een Sony a200 met gewone lens en 300 mm lens en heb via kennis een lens van 500mm Minolta met t2 ring erop gekocht
    weet iemand iets af vd lens plus hoe kan ik deze het best gebruiken met mijn toestel omdat ik kan alleen maar manueel gebruiken denk ik hee
    weet iemand hoe ik het best fotos neem (instellingen) voor de airscho en zolder
    dank u bij voorbaat

Re: vraagje

Is die 500mm van Minolta of met een adapter voor Sony/Minolta?
    Ik kan namelijk niets terugvinden over een Minolta 500mm objectief met T2-vatting.
    about.me/stijnv

Comment

Je hebt het toevallig niet op de (Konica-)Minolta/Sony 500mm f/8 reflex ? Dat is de enige 500mm die ik ken van KM/Sony (en de enige die vermeld staat onder de sectie primes van Konica Minolta op SLRgear.com, heb ook op Dyxum gekeken)...

Als het die is stelt die normaal gewoon scherp via de autofocus en zou je niet moeten manueel scherpstellen...prima lens: licht, geen chromatische aberratie dankzij het reflexontwerp. Alleen de lichtsterkte en het bokeh ervan (lijkt op een donut) zijn nadelen.

Kan je de volledige naam ervan geven, of wat er op de lens precies staat qua diafragma-opening enz ?
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

het is minolta en er staat in kimunor 1:8 , 1=500mm
        ik hoop dat jullie nu ook verder kunnen door mij wat uitleg te geven aub over hoe en wat vd lens en toestel
        groetjes

Comment

Het is dus een 500mm f/8...ik zou zeggen dat het een soort namaak Minolta/Sony is, zoals Cosina objectieven heeft van Vivitar...hmm. Nog nooit gehoord van dat merk, eerlijk gezegd .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Kimunor intikken in Google geeft heel wat hits, ook tips voor gebruik - wel niet al te positief en blijkbaar zeer goedkoop
            (hier is er een voor $ 20: ziet er als nieuw uit en mounts voor minolta, canon en pentax )
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
            X