Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pendelen Nikon 24-120

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pendelen Nikon 24-120

    Beste adviseurs, ik heb sinds kort last van pendelen (niet zo'n beetje) bij mijn Nikkor 24-120 1:3.5-5.6D. De lens heeft het altijd goed gedaan, en nu na een jaar rust werkt hij niet goed meer. Tot ongeveer 50mm stelt hij goed scherp en daarboven is het mis. Een enkele keer gaat het wel goed maar 90% gaat het scherpstellen totaal niet. De lens vliegt heen en weer doet van alles behalve scherpstellen. Op manueel natuurlijk geen problemen. De lens wordt gebruikt op een Fuji S%. Daarbij heb ik alle instellingen met betrekking tot meting en scherpstelling reeds geprobeerd. Moet ik de lens afschrijven of weet iemand een oplossing? Ik neem aan dat een reparatie bij Nikon niet rendabel is ten opzichte van de waarde van de lens.


    Groetjes

    Cor Koomen.

  • #2
    Re: Pendelen Nikon 24-120

    Hunten noem je zoiets.
    Heb je de kontaktjes aan de vatting al eens proper gemaakt?
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Pendelen Nikon 24-120

      Hallo Sus;

      Ja ik heb de contacten op lens en camera schoongemaakt met kontaktreiniger en daarna met wasbenzine. Overigens heb ik de lens tevens op 3 andere Nikons geprobeerd. Het gekke is dat hij het af en toe wel doet, ik dacht daarom eerst aan 'vette' kontakten. In ieder geval bedankt voor je meedenken.

      Groetjes

      Cor

      Comment

      Working...
      X