Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe zoom voor d90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe zoom voor d90

Hey,

Ik zoek een nieuwe lens ter 'vervanging' voor mijn 17-55 en 55-200 kitlenzen. Ik wil eigenlijk minder mijn lenzen gaan verwisselen. Op termijn is het ook de bedoeling mijn 17-55 weg te doen.
    Zijn deze goede keuzes en welke lijkt de beste keuze? Belangrijk voor mij is toch ook wel de kwaliteit van de lenzen.

Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC OS HSM Nikon (284euro)
    Sigma AF 18-125mm F3.8-5.6 DC OS Nikon (269euro)

Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II [IF] Macro NIKON (169euro)

Nikkor AF-S DX 18-105/3.5-5.6G VR (185euro)

(Ik heb al een nikon 50 mm 1.4 en een 150 mm 2.8 macro)

Alvast mercie!
    I freeze beauty

Re: nieuwe zoom voor d90

Hoi,

Die 17-55mm, kan dat niet eerder een 18-55mm kitlens zijn? Want kwalitatief beter dan deze ga je niet voor een DX vinden hoor!!

De 18-105mm is wel een goede keuze volgens vele anderen.

Grz, Nathan
    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
      Hoi,

Die 17-55mm, kan dat niet eerder een 18-55mm kitlens zijn? Want kwalitatief beter dan deze ga je niet voor een DX vinden hoor!!

De 18-105mm is wel een goede keuze volgens vele anderen.

Grz, Nathan
      Ja inderdaad het is de 18. foutje ^^
      Hoe komt dat eigenlijk dat die van Sigma zoveel duurder zijn?
      I freeze beauty

Comment

Zou ik niet weten, Maar pas op bij Sigma want je lens kan een toplens zijn maar ook een floplens.
        Persoonlijk zou ik mss is naar een 17-55mm of eventueel een 24-70 kijken van nikon. bij deze laatste zal je wat krap zitten bij landschappen, maar voor de rest is dit echt TOPPIE! Ik spreek uit ervaring.

Deze lens past wel niet in je budget maar mss tweedehands?

Grz, Nathan
        Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
          Zou ik niet weten, Maar pas op bij Sigma want je lens kan een toplens zijn maar ook een floplens.
          Persoonlijk zou ik mss is naar een 17-55mm of eventueel een 24-70 kijken van nikon. bij deze laatste zal je wat krap zitten bij landschappen, maar voor de rest is dit echt TOPPIE! Ik spreek uit ervaring.

Deze lens past wel niet in je budget maar mss tweedehands?

Grz, Nathan
          Hmm ja maar de 17-55 zou dan wel geen vervanging zijn van mijn twee kitlenzen... Bovendien heb ik nu ook mijn prime lens.
          Ik zoek toch iets met een groter bereik. Maar die minstens de kwaliteit bied van de twee aparte lenzen die ik nu heb..
          I freeze beauty

Comment

Dan kan je beter houden wat je hebt en gewoon wisselen, daar is toch niks op tegen?
            Het gewicht van die 2 lenzen is ook al geen probleem lijkt me zo en scherp zijn ze!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ja, das waar natuurlijk.

Mss zou ik dan toch voor de 18-105. Maar vraag zeker ook eens raad aan de professionals op het forum.

Grz, Nathan

Comment

hmmm ja...
                Misschien is het beter om te sparen voor van de eerste keer een goeie lichtsterkere lens?
                x
                I freeze beauty

Comment

ja ik zou eerder een Tamron 17-50mm f2.8 kopen, maar tussen die 3 is de Nikon 18-105mm de beste, zeer scherp en zeer snel.

Comment

Ik ben tevreden over mij 18-105mm maar vergeleken met de 70-300mm vind ik ze nog niet zo spectaculair goed, maar ik denk wel dat ze nog steeds de kwaliteit van de kitlenzen heeft. en een snelle AF heeft ze wel.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
                    X