Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling 18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Herstelling 18-200

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
    Walter

ik zou toch gaan voor de nieuwe 18 - 200 met zijn VRII en geen last meer van uitzakken.
    Het is toch een Nikon-Nikon verhaal zoals je zelf schreef.
    Of een prachtige 28-70 f2.8 hé Soeki !

Greetz (van de andere, arme) Walter

Comment

Re: Herstelling 18-200

Bon , ik heb dus nu een nieuwe 18-200 . Voorlopig geen spoor van zoom creep , maar dat had ik vier jaar geleden met mijn eerste 18-200 ook niet toen die nagelnieuw was .
      Nog bedankt aan de medeforummers die mij wat reviews van concurrenten van de lens bezorgden , uiteindelijk heb ik op basis van de reviews op D.Preview ( Sigma 18 -250 , Tamron 18-270 , Nikon 18-200 ) toch kunnen opmaken dat de Nikon de meest homogene kwaliteit heeft .

Ik heb altijd de superzooms verdedigd , voor hun enorme gebruiksgemak , en hun meestal toch meer dan aanvaardbare beeldkwaliteit , maar dit verteer ik toch slecht . Die eerste 18-200 heb ik destijds nog 799€ betaald ! Voor dat bedrag kan het niet dat zo'n lens na 4 jaar bij wijze van spreken uit elkaar valt , vind ik .
      Onbegrijpelijk ook dat we al in de jaren zestig naar de maan konden , maar dat er nog geen enkele fabrikant is uitgekomen met een permanente zoomlock , niet zo'n grendeltje waarmee je het objectief alleen maar op 18mm kunt vergrendelen , zoals ik nu heb op m'n nieuwe 18-200 .Zelfs mijn oude 18-200 begon pas uit te zakken bij 30mm .
      Een systeem waarmee de lensbarrel permanent vergrendeld wordt , en waarbij die vergrendeling automatisch ontgrendeld zogauw je aan de zoomring begint te draaien .Moet voor een beetje ingenieur toch poepsimpel te ontwerpen zijn , en zou voor zo'n massaal verkocht product de prijs met niet meer dan 50€ opdrijven .
      Door mijn 18-200 enkele weken te moeten missen , ben ik noodgedwongen wat op stap gegaan met mijn 50mm . Dat beviel buiten verwachting goed , je raakt snel verslaafd aan de fantastische scherpte en de lichtsterkte .Als mijn megazoom nu nog eens kuren begint te vertonen , denk ik niet er nog een aan te schaffen .

Walter
      D850

Comment

Working...
      X