Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50 mm f/1.4 vs. f/1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 50 mm f/1.4 vs. f/1.8

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
    Hou ons op de hoogte als je kan. Ik ben zelf eens benieuwd wat uit de tests voortkomt.

Edit:
    Terzijde, een interessante site over lichtsterke primes en hun nadelen (eenvoudig uitgelegd):
    http://pics.idemdito.org/fysica/iris.htm
    Interessante link.

Ik ben in feite nog maar amper het beginnersstadium gepasseerd, dus ik hoop dat ik die objectieven wat deftig ga kunnen testen in de winkel van Konijnenberg.
    Als die Sigma ijn voorkeur blijft dragen, ga ik toch eens vragen of ik nog een paar van die dingen kan testen, om toch zeker een goed exemplaar mee te hebben.
    Canon EOS 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Je hebt nu waarschijnlijk wel een zoomlens die je op 50mm kan zetten, doe dat, en test dan even uit hoe dicht je moet komen voor een portretfoto (als vrijgezel is dat voor mij wat moeilijker, maar de meesten hebben wel iemand in huis om die test uit te voeren).

Op de 5D MKII en de 1D MKIII gebruik ik liefst de 135mm voor portretfoto's.
      Ok, 'k had mijn gear niet bij de hand, maar je hebt wel gelijk met je opmerking.

Bij deze even geprobeerd (op 50D, dus crop).
      50mm (80mm op FF): full body zit goed, vanop 4m of zoiets
      85mm (136mm op FF): facial op een 2m, meer of minder

Eigenlijk kom ik daar al tot de conclusie dat de combinatie van die 2 handig is
      Nu begin ik ook meer en meer te begrijpen dat een aantal portretfotografen
      met een 70-200 (op FF) werkt.
      Have fun!
      EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Vandaag naar Konijnenberg geweest. Kom ik daar aan, hadden ze enkel de Canon binnen. Sigma niet dus, terwijl die wel als "op voorraad" stond op hun website. Foutje dus. Ik vroeg wanneer die Sigma zou kunnen binnen zijn. Blijkbaar verwachtten ze deze middag een levering, maar ze konden niet zeggen of de Sigma erbij zou zijn. Al een geluk dat een maat van mij tegenwoordig in Turnhout woont, anders stond ik daar mooi. En ja, zelfs al had ik geen andere reden om naar Turnhout te rijden, dan nog zou ik vandaag naar daar geweest zijn.
        Na wat bij die maat gezeten te hebben, terug naar Konijnenberg (rond half vijf, hadden ze gezegd). Wel een half uur moeten wachten eer het mijn beurt was. Wisten ze nog steeds niet of de Sigma erbij zou zijn en de inhoud van de levering waren ze nog aan het boeken. De verkoopster zei ook dat ze pas morgen aan het objectief zou kunnen als het in één van de onderste boxen zou zitten. Toen heb ik haar wel gezegd dat ik daar niet echt genoegen mee nam, aangezien ik 120 km enkel gebold had om dat ding even te kunnen proberen. Ze ging eens kijken, zei ze. Gelukkig kwam ze terug met een doosje in haar handen. En idd, het was de Sigma.
        Vanmorgen had ik de Canon al even kunnen testen, dus nu de Sigma eens. Bij beiden afwisselend verder af en dichtbij scherpgesteld. Beiden leken mij niet écht snel. Ik heb de indruk dat de Sigma 70-300 op de Nikon D90 (combo die ik even testte) sneller was, maar bon, het voldeed. Ook was scherpgesteld op tekst en de Sigma bleek in orde. Dus heb ik die meegenomen.
        De Canon 85 mm f/1.8 heb ik zelfs niet getest. Ik had voordien met mijn 55-250 mm IS eens wat op 55 en 85 mm lopen zoomen en wat fotograferen, en 85 mm is echt teveel gecropt.
        Ik geloof ook niet dat ik 85 mm veel gebruik. Met de tele zal het eerder 55 mm of een deftige telestand zijn. Het leek mij dus niet echt aangewezen de 85 mm te kopen.
        Wat de winkel van Fotokonijnenberg betreft: als het niet is om bepaalde producten te testen of om een sensor te laten reinigen, moet je daar echt niet zijn, want er is bijna niets te zien. Alle producten staan in het magazijn. In de winkel zelf is het niet vet.
        Canon EOS 450D

Comment

Mooi zo, nu gaan we hier lekker wachten op de eerste foto's

Veel plezier er mee, vooral met de DOF waarschijnlijk.
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
            Mooi zo, nu gaan we hier lekker wachten op de eerste foto's

Veel plezier er mee, vooral met de DOF waarschijnlijk.
            Thx. Ik moet ze nog eens deftig testen. Dat zal voor één van de komende dagen zijn.
            Canon EOS 450D

Comment

Working...
            X