Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 of 2 lenzen nodig voor actie en concert?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 of 2 lenzen nodig voor actie en concert?

Ik doe wel geen fotografie van concerten, maar ik heb persoonlijk gekozen voor de 70-200 f/4. Met als belangrijkste reden het gewicht. Ik vond de 2.8 net iets te zwaar (jaja ik weet mietje)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Ik doe wel geen fotografie van concerten, maar ik heb persoonlijk gekozen voor de 70-200 f/4. Met als belangrijkste reden het gewicht. Ik vond de 2.8 net iets te zwaar (jaja ik weet mietje)
      Nee, dat is wel !

Van t weekend 3 uur op een hondenshow rondgelopen en dan weegt het wel door.

Ik was blij dat ik mijn 50 mm lensje kon opsteken om nog wat foto's in de wandelgangen te maken. (trouwens ook veel interessanter dan foto's van nr 1 enzo)
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forfun Bekijk bericht
        Uiteraard zegt iedereen al direct 70-200 f2.8 omdat dit zowat het beste op de markt is, maar ook met het bijbehorende prijskaartje wat niet voor iedereen onder ons weggelegd is. Zeker niet wanneer je met bepaalde zaken wil starten.

Uw opmerking dat ik 'niet wil luisteren' vind ik dan ook ongepast en enorm teleurstellend als je hier tracht om advies in te winnen.

Ik MOET niets maar ik WIL wel advies inwinnen wat mij verder op weg kan helpen.

Het advies is duidelijk dat voor zowel actieshots als concert een 70-200 f2.8 IS aangeraden wordt.
        Echter ligt dit vandaag buiten mijn budget en bijgevolg tracht ik een alternatief te zoeken. Hierbij zou ofwel 70-200 f4 (zonder IS!) een mogelijke oplossing zijn of (indien IS alsnog absoluut noodzakelijk is omwille van concerten) dacht ik om voorlopig verder te gaan met een 55-250 IS (budgetvriendelijk). Dan kan ik later de overstap maken naar een 70-200 f2.8 IS.

Dus, ofwel wil ik gaan voor 70-200 f4 (zonder IS) en hiermee geruime tijd verder werken, ofwel ga ik tijdelijk met 55-250 IS aan de slag om daarna zeker over te stappen op 70-200 f2.8 (IS).

Het zal mij een zorg zijn wat je van mijn opmerking vindt, ik weet dat ik kwaliteit voorop stel en geef je goede raad afgaande op meer dan 10 jaar ervaring met digitale reflex toestellen! Is het budget beperkt dan is een tweedehandse 70-200 F2,8 L USM de koop van je leven!
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
        X