Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta md

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: minolta md

Hmm, dit topic blijf ik toch volgen... Zelf heb ik een analoge minolta (van mijn grootvader gekregen) + 5 stukken glas (oa 45mm 1:2, 135mm 1:2.8, 24mm 1:2.8, de twee andere heb ik niet bij de hand).
    Ik heb getwijfeld om sony te kopen (om zo de lenzen nog te kunnen gebruiken), maar had beter gevoel bij Canon.. Nu dat ik zie dat er toch nog iets mogelijk is om die te combineren, ben ik er zeker in geïnteresseerd!

Dus als iemand ervaring zou hebben met die adapter minolta-eos, voor mij zeker goed om weten!

Comment

Ik denk dat ik eerst via e-bay of andere site een adapter zal zoeken .Ik ben geen handige
      harry en een canonlens opofferen zie ik niet zitten tenzij dat ik ergens een kapotte op de kop kan tikken.

Comment

Bij Grobet begrepen ze direct wat ik bedoelde en vonden ze boven nog ergens een EF lens die toch kapotgevallen was, een van de voordelen van afentoe iets plaatselijk te kopen

Ik heb hier terug een goede conversie handleiding gevonden, die bestond vroeger ook maar was offline toen ik ze nodig had.

Hier wordt de lens zelf wel 'onherstelbaar' aangepast, maar uiteindelijk zul je ze wsl toch niet meer op een MD camera gaan gebruiken en dit is wel makkelijker.
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Er bestaat ook een website waar ze de cameramount van een Canon aanpassen naar een MD mount. Ik zou 't even moeten zoeken thuis of jullie doen 't even zelf op Google.

Ik ook zo'n adapter gekocht met glas voor m'n pa, ik heb er zelf enkele testshots mee gedaan binnen en dat viel best wel goed mee (primes) Mijn pa heeft ni zoveel tijd om zijne cadeau te gebruiken.... Veel ervaring heb ik er dus niet mee.
          Last edited by Jer0en; 7 juni 2010, 10:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Ik ook zo'n adapter gekocht met glas voor m'n pa, ik heb er zelf enkele testshots mee gedaan binnen en dat viel best wel goed mee (primes) Mijn pa heeft ni zoveel tijd om zijne cadeau te gebruiken.... Veel ervaring heb ik er dus niet mee.
            Waar heb je die gehaald? Online of ergens in een winkel. Waarschijnlijk zal bvb Art&Craft zo'n dingen niet verkopen; noch aanraden (maar eerder een nieuwe lens aanraden ;-))?

Ik zie online versies vanaf 20 euro tot 60 euro... Zijn die van 20 euro ook te vertrouwen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
              Waar heb je die gehaald? Online of ergens in een winkel. Waarschijnlijk zal bvb Art&Craft zo'n dingen niet verkopen; noch aanraden (maar eerder een nieuwe lens aanraden ;-))?

Ik zie online versies vanaf 20 euro tot 60 euro... Zijn die van 20 euro ook te vertrouwen?

Ik heb er eentje met en eentje zonder glas. Als je wil, mag je eens komen testen om te zien of het je bevalt.

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht

Mijne komt van ebay, versie met AF confirmatie en glas. Of die goedkopere even goed zijn of beter of .... geen idee ik heb geen vergelijkende tests gedaan aangezien ik maar 1 versie heb.

Comment

Ik heb ook nog een f/1,7 50mm minolta, een takumar 1/1,8 55mm en een Marexar 1/2,8 28mm thuis liggen..plus nog een telezoom.
                  Ik denk dat ik ook zo'n adapter ga kopen! Hier kan je er een goedkope bestellen via china...
                  Last edited by bert boute; 15 juni 2010, 19:38.
                  canon en zen glas

Comment

Idd een goeikope, maar ga toch proberen een te kopen waar je AF confirmatie hebt... lijkt mij wel nuttig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bert boute Bekijk bericht
                      Ik heb ook nog een f/1,7 50mm minolta, een takumar 1/1,8 55mm en een Marexar 1/2,8 28mm thuis liggen..plus nog een telezoom.
                      Ik denk dat ik ook zo'n adapter ga kopen! Hier kan je er een goedkope bestellen via china...
                      De kans dat die Takumar een MD vatting heeft lijkt me klein, normaal zal die gewoon een m42 schroefdraad hebben en dan past die op Canon met een simpele adapter zonder extra glas!
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik heb een Minolta 35-70 f3,5 hier liggen, zou één van deze 2 passen:

LINK 2

LINK 1
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          Ik heb een Minolta 35-70 f3,5 hier liggen, zou één van deze 2 passen:

LINK 2

LINK 1
                          Ze gaan allebei passen, maar de versie zonder glas is niet zo nuttig behalve voor macro lenzen. Je gaat immers zonder glas niet kunnen scherpstellen op oneindig...

Ik heb zo'n adapter gehad met glas, is leuk, maar voor een 35-70 f3,5 zou ik het niet doen (heb die lens ook nog liggen, maar nooit geprobeerd)
                          Heb dan het glas eruit gehaald om "zonder kwaliteitsverlies" op een macrolens te zetten, maar met of zonder glas, verlies is echt minimaal (hoewel ik dat niet formeel heb getest). Nu heb ik het nadeel dat ik dus niet meer op oneindig kan scherpstellen Hoogstens 2 meter of zo...

Als je paar interessante MD lenzen hebt, doen! Anders is het niet echt de moeite...hoewel de prijs nu ook niet bepaald veel is (heb tegen de 100 euro betaald 5 jaar geleden).
                          Last edited by Portmixus; 17 juni 2010, 00:16.

Comment

Working...
                          X