Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 f/2.8-4 DC Macro OS HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 17-70 f/2.8-4 DC Macro OS HSM

Hallo,

na lang nadenken, toch beslist om de stap in de dslr wereld te zetten.

Binne een maand of 2 vertrek ik naar Thailand en ga ginder voor een maand of 2 rondtrekken.
    Dus genoeg mogelijkheden om fotos te trekken maar ben er nog niet uit welke lens.

De body keuze heb ik al tot 2 opties gebracht, de canon 550D en Sony A550.
    Keuze neigt meer naar de canon maar daar er nog niet genoeg reviews zijn wacht ik nog even.

Als lens had ik aan de Sigma 17-70 mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM, die was ik dus naar mijn zoektocht voor een body tegengekomen.
    Maar ook bij deze zijn er nog niet veel reviews verschenen en ben ik twijfelachtig.

Iemand al ervaring met deze lens of mischien toch al een review ergens gezien?

Tips en advies zijn altijd welkom.

Alvast bedankt om mijn post te lezen...

Re: Sigma 17-70 f/2.8-4 DC Macro OS HSM

Oorspronkelijk geplaatst door Trilogy Bekijk bericht
    Hallo,

Iemand al ervaring met deze lens of mischien toch al een review ergens gezien?

Tips en advies zijn altijd welkom.

Alvast bedankt om mijn post te lezen...
    Als je nog geen body hebt , dan kan je ook nog wel op een review wachten...
    Op een Duitstalig forum loopt al een tijd een thread waar je misschien wat uit kan halen (hoewel er steeds minder zijn die het Duits beheersen...)

wurde auch schon Zeit: http://www.dpreview.com/news/0912/09120402sigma1770OSHSM.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Als je nog geen body hebt , dan kan je ook nog wel op een review wachten...
      Op een Duitstalig forum loopt al een tijd een thread waar je misschien wat uit kan halen (hoewel er steeds minder zijn die het Duits beheersen...)

http://www.dslr-forum.de/showthread.php?t=588989
      Tja, het is al moeilijk genoeg voor mij om dingen te begrijpen in NL of Eng... laat staan in Duits.

Toch bedankt maar zal nog even de akt uit den boom kijken.

Comment

Tja, het is al moeilijk genoeg voor mij om dingen te begrijpen in NL of Eng... laat staan in Duits.

Toch bedankt maar zal nog even de akt uit den boom kijken.
        Je kan dit toch laten vertalen in google,

hier heb je een link waar je alles op uw gemak eens kan bekijken

OpticalLimits - Lens reviews and beyond!
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
          Je kan dit toch laten vertalen in google,

hier heb je een link waar je alles op uw gemak eens kan bekijken

http://www.photozone.de/
          Die site was ik al tegengekomen en is idd ook een informatieve site maar helaas staat die Sigma er nog niet beschreven.

De zoekfunctie op dat forum werkt momenteel ook niet, dus ik kan ook neit zien of ervaringen mee zijn...

Comment

ik maak gebruik van de 18-50 F2.8-4.5 OS HSM lens zoals je ziet in mijn handtekening

van deze lens ben ik heel tevreden, gebruik deze standaard nu, zowel binnen als buiten

ik vermoed dat jouw lens vrij dicht zal aansluiten bij de mijne, buiten dan het bereik en het macro-gegeven
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Sigma 17-70 f/2.8-4 DC Macro OS HSM is een prima lenske

ik gebruik die steevast voor bloemen en paddestoel macro's
              alsook de vaste lens op mijn infrarode D70
              ,geen vergroting 1:1 maar wel een zeer korte minimale werkafstand
              17 is prima voor breedhoek en op 17mm is 2.8 handig en tot 70 nog werkbaar voor portret fotografie
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                ik vermoed dat jouw lens vrij dicht zal aansluiten bij de mijne, buiten dan het bereik en het macro-gegeven
                Waarom denk je dat? Alleen maar omdat op beide Sigma staat?

Ik heb een Sigma 17-35 2.8 en een Sigma 10-20 3,5-5,6 gehad en wereld van verschil tussen beide in het voordeel van de 10-20.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

Toch een reveiw gevonden, er zijn wel geen hogere ISO samples maar wat ik eruit versta is dit best een goeie keus voor een beginner.

Dan blijft er alleen nog de keuze van de body die, zoals ik al zei, waarschaanlijk op de 550D gaat vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    ik maak gebruik van de 18-50 F2.8-4.5 OS HSM lens zoals je ziet in mijn handtekening

van deze lens ben ik heel tevreden, gebruik deze standaard nu, zowel binnen als buiten

Heb de mijne moeten opsturen voor herstelling omdat ik met een frontfocus zat,nog niet terug gekregen anders heel tevreden over,vind hem in ieder geval wat steviger dan de kitlens 18-55 IS van Canon en voor diene prijs bij Cameranu 124 euro is dit wel een koopje als je ziet wat hij kost voor andere merken,over die 17-70 OS heb ik al goeie reacties gelezen,met de 550 zal hij niet mis staan
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Heb de mijne moeten opsturen voor herstelling omdat ik met een frontfocus zat,nog niet terug gekregen anders heel tevreden over,vind hem in ieder geval wat steviger dan de kitlens 18-55 IS van Canon en voor diene prijs bij Cameranu 124 euro is dit wel een koopje als je ziet wat hij kost voor andere merken,over die 17-70 OS heb ik al goeie reacties gelezen,met de 550 zal hij niet mis staan
                      125 euro??

Ik zie die Sigma toch bijan overal aan €350 staan.

Comment

125 euro??

Ik zie die Sigma toch bijan overal aan €350 staan.

Ik praat wel over mijn lenske hé,Sigma 18-50 2.8-4.5 DC HSM OS Canon

Comment

Ik praat wel over mijn lenske hé,Sigma 18-50 2.8-4.5 DC HSM OS Canon

http://www.cameranu.nl/artikel/49063..._OS_Canon.html
                          Ik dacht al, was even niet mee...

Comment

Iemand al ervaring met deze lens?
                            Ben op zoek naar iets om aan te sluiten op mijn 10-20 en mijn oog is nu echt op deze lens gevallen.
                            Budget-vriendelijk en toch, voor zijn prijs, zeer goede kwaliteit volgens de reviews..

Zag wel dat hij bij CameraNU en Konijn nog niet beschikbaar is?

Zijn er ook nog Duitse webshops die aansluiten bij de bekende NL/B qua prijs (of zelfs beter?)

Comment

Working...
                            X