Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het wordt een Nikon D90 maar welke lens ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het wordt een Nikon D90 maar welke lens ?

De beslissing over de body is gevallen. Ik ga over tot de aankoop van een Nikon D90 (mijn eerste spiegelreflexcamera). De body kost 700 euro en mijn totaalbudget ligt rond de 1000 euro.

Het is vooral mijn bedoeling om eerst een lens te kopen om algemene foto's te trekken. Ook voor vakantiefoto's (landschap, niet om in te zoomen) zou het objectief geschikt moeten zijn.
    Later zou ik me dan een macro lens willen aanschaffen om vooral statische dingen (zoals bloemen) te fotograferen.

Vraag is nu of het combipakket van Nikon geschikt is: een D90 en een AF-S DX VR 18-105mm lens (voor 900 euro). Is dit een geschikte lens om familie- en reisfoto's te maken of kan ik beter een aparte lens en body kopen. Welke lens komt dan in aanmerking rekening houdend met +/- het vooropgestelde budget ?

alvast hartelijk bedankt voor jullie tips !
    Bruno

Re: Het wordt een Nikon D90 maar welke lens ?

is perfect geschikt voor wat je opnoemt

Comment

ik heb hetzelfde pakket als jij voorstelt.
      Meer dan tevreden van.
      Voor die 100 euro die je dan nog over hebt koop je mss ook nog een lichtsterkte 50mm
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

ik heb deze set ook besteld bij foto verschoore,maar voor een paar honderd euro's minder 779 om precies te zijn met 2 jaar garantie ,is een nederlandse site de winkel is in goes maar je kan ook kiezen voor verschillende afhaalpunten en je kan pas betalen bij afhalen bv hulst of bergen op zoom is vlakbij antwerpen hier de link :

groetjes jan.
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

D90 + 18-105 is een prima allround combinatie. Ik heb zelf ook de D90 + 18-105 en gebruik hem veelvuldig.
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

gewoon de d90 met de 18-105 kopen, daar nog een een extra batterij een tas en een filter voor op de lens bij.
            ik heb voor deze combinatie op de kop 1000 euro betaald en ben enorm tevreden

mvg,
            David
            Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

Comment

heb ook deze set aangekocht en uiterst tevreden, als starter ben je hier al even mee
              bezig om dit onder de knie te krijgen. Nu nog alle aanbiedingen vergelijken en kopen maar.
              aanbieding met extra batterij is zeker niet te versmaden.
              Vergeet ook niet budget te houden voor een voldoende grote geheugenkaart!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
                Vergeet ook niet budget te houden voor een voldoende grote geheugenkaart!!
                Beter twee kleiner kaartjes dan één grote
                Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Working...
                X