Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron/Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron/Canon?

Hallo,
    Ik ben van plan om een 70-300mm voor mijn Canon EOS 20D te kopen,
    maar ik zit met de vraag over wel degelijk zo'n groot kwaliteitsverschil zit tussen die van canon en die van Tamron. De Tamron is namenlijk meer dan de helft van de Canon, is het verschil dan ZO groot?

greets,

Isaac

Re: Tamron/Canon?

Oorspronkelijk geplaatst door parvaust Bekijk bericht
    maar ik zit met de vraag over wel degelijk zo'n groot kwaliteitsverschil zit tussen die van canon en die van Tamron. De Tamron is namenlijk meer dan de helft van de Canon, is het verschil dan ZO groot?
    kom... kom, waar zal dat nou in zitten, niet alleen in de naam hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

het grootste verschil zit in jezelf , hoe je de boel bedient en onder controle hebt, wat je ziet, en hoe je eea vastlegd..

met een canon 70-300 kun je de boel ook behoorlijk laten mislukken..

Comment

Vindt je de 70-300 te duur?
        Dan is de EFS 55-250 een goed alternatief.
        250 of 300mm maakt in de praktijk weinig uit.

Comment

Bedankt voor de reacties...
          Ik heb gewoon gehoord van een boel mensen die me zeiden dat Tamron mindere kwaliteit in huis heeft.
          Ik was tegen dat vooroordeel, blij dat jullie mijn gedacht bevestigden! Ik vroeg het om te checken,...

Comment

Ik heb een Tamron 17-50 2.8
            Moet voor niet veel onderdoen hoor...
            Hoeveel je nu juist voor de naam betaalt wil ik niet weten, maar je moet maar eens testen en vergelijken.
            Ik ben in elk geval erg tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ik heb een Tamron 17-50 2.8
              Moet voor niet veel onderdoen hoor...
              Hoeveel je nu juist voor de naam betaalt wil ik niet weten, maar je moet maar eens testen en vergelijken.
              Ik ben in elk geval erg tevreden.
              Het gaat hier niet over de 17-50 f2,8, dat is een van de betere Tamron lenzen.

De Tamron 70-300 is een echte low-budget lens, en dat merk je aan de veel mindere beeldkwaliteit en de heel trage autofocus.

Een low-budget alternatief van Canon zelf is de EF-S 55-250 IS, die heeft een betere beeldkwaliteit en de beeldstabilisatie zal ook voor een groter percentage bruikbare beelden zorgen.

De 70-300 IS van Canon is optisch nog beter dan de 55-250, maar ze is ook weer duurder.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Hallo,
                Ik ben van plan om een 70-300mm voor mijn Canon EOS 20D te kopen,

greets,

Isaac
                Ik heb beide lenzen gehad....de canon 70-300 IS en de Tamron 70-300....en ik moet eerlijk zeggen dat die Tamron een hele goede lens is en niet veel onderdoet voor de Canon.

Deze heb ik met de Tamron vorig jaar gemaakt (kwaliteit van de foto is slecht omdat deze link van mijn hyvespagina komt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Het gaat hier niet over de 17-50 f2,8, dat is een van de betere Tamron lenzen.

De Tamron 70-300 is een echte low-budget lens, en dat merk je aan de veel mindere beeldkwaliteit en de heel trage autofocus.

Een low-budget alternatief van Canon zelf is de EF-S 55-250 IS, die heeft een betere beeldkwaliteit en de beeldstabilisatie zal ook voor een groter percentage bruikbare beelden zorgen.

De 70-300 IS van Canon is optisch nog beter dan de 55-250, maar ze is ook weer duurder.
                  Heb je wel eens een dagje geschoten met de Tamron?Ik heb er heeeeel veel plezier een beleefd, de details en kleuren van de lens waren echt goed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Heb je wel eens een dagje geschoten met de Tamron?Ik heb er heeeeel veel plezier een beleefd, de details en kleuren van de lens waren echt goed!
                    Ik heb er een aantal testfoto's mee gemaakt, die hadden veel last van CA (roze randjes in dit geval), en de scherpte viel tegen op 300mm (getest op een 40D).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

De scherpte van de Tamron vind ik helemaal niet verkeerd, niet top maar dat is de Canon lens ook niet.
                      Wel is de AF van de Canon lens ene stuk sneller.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik heb er een aantal testfoto's mee gemaakt, die hadden veel last van CA (roze randjes in dit geval), en de scherpte viel tegen op 300mm (getest op een 40D).

check dan de scherpte van mijn foto eens en blaas hem eens op (ctrl + muiswiel)
                        Dan is dit een niet zuivere versie door het vele uploaden naar verschillende sites.

Ik heb met beide lenzen 6 maanden gewerkt.....de Tamron is een zeer goede lens voor in zijn prijs klasse en doet niet veel onder voor de Canon 70-300. Dat zijn mijn ervaringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                          het grootste verschil zit in jezelf , hoe je de boel bedient en onder controle hebt, wat je ziet, en hoe je eea vastlegd..
                          Kun je die truck eens compleet uitleggen Het zou veel geld kunnen uitsparen............van een slechte lens een goede maken door alleen de zaak anders te bedienen en te controleren.....
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal!
                            @Monica: wat een mooie foto!
                            Ik heb donderdag zelf de Tamron gekocht en b en er héél tevreden mee!

Comment

Ik heb donderdag zelf de Tamron gekocht en b en er héél tevreden mee!
                              ben wel benieuwd.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X