Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectieven

hoi
    binnenkort ga ik de overstap wagen van compact naar een SLR toestel en mijn keuze gaat naar de D90 (Nikon),maar nu komt het.
    door de zeer ruime keuze aan objectieven (veel te veel als leek voor mij) zou ik niet weten welk ik moet kiezen.
    ik vertoef veel aan visvijvers dus zie ik veel insecten dus een goede macro-objectief heb ik nodig,maar ook de vijvers in het geheel dus ,landschappen en als laatste heb ik in mijn tuin een voederhuisje voor vogels,het dichtst dat ik er kan bijkomen is ongeveer 2,5m,plaatjes schieten vanuit mijn garage,dus met welke lens gaat dit het beste?

grt marnix
    Nikon D90 en wat glas erbij

Re: Objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door komt net kijken Bekijk bericht
    hoi
    binnenkort ga ik de overstap wagen van compact naar een SLR toestel en mijn keuze gaat naar de D90 (Nikon),maar nu komt het.
    door de zeer ruime keuze aan objectieven (veel te veel als leek voor mij) zou ik niet weten welk ik moet kiezen.
    ik vertoef veel aan visvijvers dus zie ik veel insecten dus een goede macro-objectief heb ik nodig,maar ook de vijvers in het geheel dus ,landschappen en als laatste heb ik in mijn tuin een voederhuisje voor vogels,het dichtst dat ik er kan bijkomen is ongeveer 2,5m,plaatjes schieten vanuit mijn garage,dus met welke lens gaat dit het beste?

grt marnix
    D90 icm de 18-105VR en 70-300VR

18-105 VR voor landschappen en algemene fotografie
    70-300 VR voor tele werk (vogels, objecten op afstand,...)

Deze bovenstaande kit kost ongeveer 1130 euro (met zeer goede prijs/kwaliteit verhouding)
    http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=25789

Voor macro zal je nog een ander (macro) objectief moeten kopen.
    Zoals deze:

http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=12928

Maar dan zit je op een totaalprijs van ongeveer 1500 euro
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

second that

Comment

Inderdaad geen slechte keuze, de combinatie van de 18-105 en 70-300. Zorg dat in je fototas alleszins nog plaats is voor een derde lens, want een macro zal na verloop van tijd wel volgen.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

hoi
          binnenkort ga ik de overstap wagen van compact naar een SLR toestel maar nu komt het.
          denk niet, dat u al echt toe bent aan een DSLR al ik dit lees.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            denk niet, dat u al echt toe bent aan een DSLR al ik dit lees.
            grt,bouk.
            en wanneer ben je dan wel toe aan een DSLR?

on-topic : denk dat de lenskeuzes boven voorgesteld niet fout zijn.
            Misschien even duidelijk maken hoeveel je budget bedraagt? Is handiger om specifiek advies te geven
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Aangezien de TS toch wel weet wat hij wil : ik zou een Nikkor 200mm micro overwegen (Nikon AF-D 200mm F/4.0 Micro iF ED)

-m-
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Aangezien de TS toch wel weet wat hij wil : ik zou een Nikkor 200mm micro overwegen (Nikon AF-D 200mm F/4.0 Micro iF ED)

-m-
                Met teleconvertor voor de vogeltjes. En dan zullen die vijvers (in hun geheel) wel van een serieuze afstand gefotografeerd moeten worden
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

.... en als laatste heb ik in mijn tuin een voederhuisje voor vogels,het dichtst dat ik er kan bijkomen is ongeveer 2,5m,plaatjes schieten vanuit mijn garage,dus met welke lens gaat dit het beste?

grt marnix
                  Om je een globale indruk te geven, bij een objectafstand van 2,5 meter en een brandpuntsafstand van 200 mm, zullen de beeldafmetingen op het scherpstelvlak circa 27 x 18 cm zijn.

Bij dezelfde objectafstand en een brandpuntsafstand van 100 mm, zullen de beeldafmetingen dan het dubbele zijn, dus circa 54 x 36 cm en bij 400 mm de helft, ergo 13,5 x 9 cm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    Om je een globale indruk te geven, bij een objectafstand van 2,5 meter en een brandpuntsafstand van 200 mm, zullen de beeldafmetingen op het scherpstelvlak circa 27 x 18 cm zijn.

Bij dezelfde objectafstand en een brandpuntsafstand van 100 mm, zullen de beeldafmetingen dan het dubbele zijn, dus circa 54 x 36 cm en bij 400 mm de helft, ergo 13,5 x 9 cm.
                    dus de Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX zou daar zeer goed voor zijn? of

grt marnix

Comment

dus de Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX zou daar zeer goed voor zijn? of

grt marnix
                      als je een vogel van circa 54 x 36 cm voor je lens krijgt zal hij er beeldvullend opstaan dus denk dat je daarvoor meer mm nodig zal hebben
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        als je een vogel van circa 54 x 36 cm voor je lens krijgt zal hij er beeldvullend opstaan ..
                        TS bedoelt misschien met het voederhokje achterin zijn tuin zijn kippen- en kalkoenenhok
                        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                        - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                          TS bedoelt misschien met het voederhokje achterin zijn tuin zijn kippen- en kalkoenenhok
                          nee,het is echt een klein voederhuisje ( 25cmx12cm)met afdak en dit hangt aan een pergola.

Comment

Working...
                          X