Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma OS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma OS

Heb de sigma 17-70 en dit weekend ontdekte ik dat mijn OS opstond.

Hoe gaan ander mensen hier mee om?

Altijd aan? altijd uit? af en toe? alleen bij inzoomen?

Re: Sigma OS

je hebt toch een foto genomen toen je Os opstond of is ie dadelijk gaan lopen?
    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
      je hebt toch een foto genomen toen je Os opstond of is ie dadelijk gaan lopen?
      LOL

@Trilogy Heb je het over de nieuwe Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM? Ben je tevreden over die lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trilogy Bekijk bericht
        Heb de sigma 17-70 en dit weekend ontdekte ik dat mijn OS opstond.

Hoe gaan ander mensen hier mee om?

Altijd aan? altijd uit? af en toe? alleen bij inzoomen?
        Het OS mag altijd op staan uitgezonderd als je een foto neemt op statief, dan zet je het af.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

@blackdisque, ben ni mee...

@flatron7000, als beginnend dslr ben ik daar heel tevreden van. Heb wel geen vergelijkingen maar heb ook geen opmerkingen.

@Red Falcon, ok bedankt voor de info.

Comment

Wanneer al dan niet OS:
            de voorbije 2 jaar gewerkt met een OS in het toestel (maar dat is ongeveer hetzelfde als in lens) en gebruik het nooit meer op statief tenzij per vergissing (vergeten uitzetten).
            Maar als je bv trage snelheden a 1/15 of 1/30 gebruikt moet je ook opletten voor de bewegingsonscherpte van de onderwerpen.
            Bv mensen.

Die stabilisatie werkt heel goed voor vaste onderwerpen, maar indien je bv mensen fotografeert aan 1/15 sec, dan kunnen die ook bewegen en dan krijg je bv een scherpe achtergrond waartegen ze staan en een licht onscherpe mens er op.

Het vraagt wat gewenning en met vallen en opstaan kom je er wel uit waar de grenzen liggen.
            Een fietser die passeert vraagt een hogere snelheid dan iemand die bewust model staat.
            Ook kinderen kunnen een probleem vormen, want die laten zich minder makkelijk beInvloeden = zich stil houden.

mvg

Franky

Comment

Dat had ik wel gedacht dat bij langere sluitertijd de OS best afgaat, als je water als 1 mooie mist wil.

Maar bij langere sluitertijd ga je dan toch ook best voor statief en gaat die regel van OS af ook in.

Comment

Ook bij hele korte sluitertijden zou het beter zijn om de OS af te zetten..
                allee, da zei scott kelby toch in een aflevering van D-town tv
                Ik heb geen enkele lens met stabilisatie, dus ik heb het nog niet kunnen uittesten...
                D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
                http://1year104photos.wordpress.com/

Comment

Dat had ik wel gedacht dat bij langere sluitertijd de OS best afgaat, als je water als 1 mooie mist wil.

Maar bij langere sluitertijd ga je dan toch ook best voor statief en gaat die regel van OS af ook in.
                  Ook dan kun je je OS prima aan laten staan...het water ga je er niet mee stil zetten namelijk OS aan zorgt er dan voor dat je kader (de achtergrond) mooi scherp is...en het water toch lekker mistig door de lagere sluitertijd...

Redenen om je OS uit te zetten...

1. Zoals gezegd, je werkt vanop statief.
                  2. Je hebt voldoende licht en moet heel snel kunnen "richten en schieten" (OS kost toch tijd).
                  3. Je hebt niet voldoende batterijen bij je en wil je batterij sparen.
                  4. Als je maar 1 OS stand hebt...wanneer je een bewegend opject wil volgen (pannen)...anders gaat je OS jouw beweging die je in de foto wil hebben continu corrigeren (lenzen die uiterst geschikt zijn voor panning hebben daar een aparte OS stand voor).

Verder zou ik hem lekker aan laten staan
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Ook dan kun je je OS prima aan laten staan...het water ga je er niet mee stil zetten namelijk OS aan zorgt er dan voor dat je kader (de achtergrond) mooi scherp is...en het water toch lekker mistig door de lagere sluitertijd...

Redenen om je OS uit te zetten...

1. Zoals gezegd, je werkt vanop statief.
                    2. Je hebt voldoende licht en moet heel snel kunnen "richten en schieten" (OS kost toch tijd).
                    3. Je hebt niet voldoende batterijen bij je en wil je batterij sparen.
                    4. Als je maar 1 OS stand hebt...wanneer je een bewegend opject wil volgen (pannen)...anders gaat je OS jouw beweging die je in de foto wil hebben continu corrigeren (lenzen die uiterst geschikt zijn voor panning hebben daar een aparte OS stand voor).

Verder zou ik hem lekker aan laten staan
                    Dus als ik een foto wil nemen waarbij het object beweegt en waar ik de achtergrond blurry wil, zodat dit het effect geeft dat het object snel beweegt, zet ik de OS best af?

Comment

Dus als ik een foto wil nemen waarbij het object beweegt en waar ik de achtergrond blurry wil, zodat dit het effect geeft dat het object snel beweegt, zet ik de OS best af?
                      Wat betreft de bewegingen van het onderwerp, daarvoor is het OS, IS, VR of VC niet ontworpen.
                      Het OS zal nooit bewegende onderwerpen stabilizeren, dus je moet steeds zien dat je sluitertijd snel genoeg is om geen wazig bewegend onderwerp te hebben.
                      De optische stabilisatie is enkel ontworpen om de bewegingen van de camera te stabiliseren, daarom ook dat je bij het pannen die moet afzetten (dat was ik idd. vergeten te vermelden).

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Daar heeft de OS niets mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Wat betreft de bewegingen van het onderwerp, daarvoor is het OS, IS, VR of VC niet ontworpen.
                          Het OS zal nooit bewegende onderwerpen stabilizeren, dus je moet steeds zien dat je sluitertijd snel genoeg is om geen wazig bewegend onderwerp te hebben.
                          De optische stabilisatie is enkel ontworpen om de bewegingen van de camera te stabiliseren, daarom ook dat je bij het pannen die moet afzetten (dat was ik idd. vergeten te vermelden).

Grtz, RF
                          Helemaal correct inderdaad...enkel langere tele's hebben vaak wel een aparte OS die enkel de horizontale bewegingen van de camera corrigeeerd...speciaal voor pannen. Dit zie je vaak op langere Tele-lenzen. Die kun je dan weer gewoon aan laten staan. De meeste lenzen <200mm hebben dit niet volgens mij (bij Sigma niet althans)...en dan moet ie uit...

Volgens mij moet het voor TS nu duidelijk genoeg zijn
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

@Trilogy http://www.tipa.com/english/award-de...20Level%20Lens

Toch altijd plezant!

Comment

Ik zet de OS standaard uit.
                              Pas als ik los uit de hand met trage sluitertijden ga werken en/of bij weinig licht zet ik deze aan.

Rede:
                              - bij hogere sluitertijden heb je die OS toch niet nodig
                              - snelheid
                              - vind dat met OS aan m'n baterijėn er toch een pak sneller door gaan (al valt dat nog wel mee)
                              Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Working...
                              X