Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200 DC OS of Tamron 18-270 VC (voor canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-200 DC OS of Tamron 18-270 VC (voor canon)

Na reeds eventjes zoeken naar een leuke 2de hands superzoom heb ik besloten toch maar en nieuwe aan te schaffen.
    Mijn keuze gaat uit naar de sigma 18-200 dc os of de tamron 18-270 vc.
    Beide lenzen met hun voor en nadelen...

De iets meer zoom van de tamron spreekt me wel aan.
    Ik vraag me enkel af of dit iets meer zoom veel afbreuk doet aan de vervorming en de kwaliteit? (wetende dat superzooms uberhaubt al niet echt uitblinken in kwaliteit maar in veelzijdigheid)
    welke keuze lijkt het best?
    Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

Re: Sigma 18-200 DC OS of Tamron 18-270 VC (voor canon)

Als ik jou was: Sigma 18-250 OS HSM. Zonder twijfel de beste superzoom die op dit moment te koop is.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Als ik jou was: Sigma 18-250 OS HSM. Zonder twijfel de beste superzoom die op dit moment te koop is.

Laat dat zonder twijfel maar weg:
      Hier de conclusie van de enige serieuze review die ik tot nu toe zag:

Rating (out of 10)
      Canon EF Mount
      Build quality 7.5
      Ergonomics & handling 8.0
      Features 9.0
      Image quality 7.0
      Value 7.0

Recommended (with reservations)

Is gewoon een ding met voor- en nadelen zoals al die dingen....

Comment

in de nieuwe chip foto- digitaal(heel goed foto magazine 3.75euro) staat nu de test van reis objectieven en voor canon komt na 2 canon lenzen , als 3de beste de sigma 18-200mm zonder os,deze is ook bijna de helft goedkoper en gaf een veel betere resolutie dan zijn OS broertje ,canon heeft een heel goede 18-200mm IS,wel iets duurder dan de sigma maar goedkoper en veel beter dan de tamron .
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Laat dat zonder twijfel maar weg:
          Hier de conclusie van de enige serieuze review die ik tot nu toe zag:

Recommended (with reservations)

Is gewoon een ding met voor- en nadelen zoals al die dingen....
          Die "zonder twijfel" laat ik helemaal niet weg want ik hoef me niet op een review te baseren om hierover iets te zeggen.

Maar ik zeg ook niet dat het de perfecte lens ik hé, enkel de beste superzoom tot nu toe...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Die "zonder twijfel" laat ik helemaal niet weg want ik hoef me niet op een review te baseren om hierover iets te zeggen.

Maar ik zeg ook niet dat het de perfecte lens ik hé, enkel de beste superzoom tot nu toe...
            Dus je hebt ze persoonlijk allemaal getest?
            Slechts op die voorwaarde zou je er uitspraken over kunnen doen.....

Comment

De 18-200 heb ik niet niet, maar van de Tamron 18-270 VC (op een Canon 300D) kan je hier een paar testfoto's vinden:

Some pictures taken with the Tamron 18-270 mm AF 3.5-6.3 Di II VC LD ASL Canon AF
              Peter
              2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
              gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Slechts op die voorwaarde zou je er uitspraken over kunnen doen.....
                Dus kan je je eigen uitspraken ivm dit soort lenzen al beter helemaal achterwege laten ?

Ik kan tenminste zeggen dat ik vrijwel alle types die voor a-mount te krijgen zijn gehad heb, ja, dus niet enkel een paar minuten getest in de winkel... Enige uitzondering is de slechtste van de reeks: Sigma 18-200 DC, en die heb ik getest op de body van een vriend.
                En verder baseer ik me op de foto's die ik van de andere twee gezien heb die TS voorstelt, maar die zijn voor a-mount niet te krijgen.

Tenslotte sluit mijn antwoord hierboven wel aan bij wat TS vraagt terwijl dat van jou naast de kwestie is, dus wat zou ik me moeten bezig houden met wat jij al dan niet vind van mijn uitspraken.
                Last edited by K-2; 28 april 2010, 21:43.

Comment

Working...
                X