Ik ga deze zomer een maand naar British Columbia. Hopelijk kan ik er redelijk wat beestjes fotograferen (beren, orca's, vogels, ...). Momenteel beschik ik echter max. over "300mm" (Nikkor Af-S 80-200mm F2.8 + cropfactor van 1,5 van D-50).Omdat mijn budget nu niet groot genoeg is om een echte telelens te kopen, en ik slechts een beperkt aantal lenzen wens mee te nemen, overweeg ik om een tele converter te kopen.
Nu heb ik gelezen dat Nikon een nieuwe teleconverter 2,0x heeft (nl de TC-20e III). Die zou het gebrek aan beeldkwaliteit die de oudere modellen van de teleconverter 2,0x hadden (deels) oplossen, maar verlies je wel nog altijd 2 stops van je min./max. diafragma. Ik zou wel op een max. brandpuntsafstand van "600mm" komen (als je digitale crop meerekent)
De Nikon TC-17e II zou me in dat geval op 510mm brengen, maar dan moet ik ook maar 1,5 stop diafragma prijsgeven.
Wat zouden jullie me aanraden? Heeft iemand al ervaring met de tc-20e III?
alvast bedankt voor alle info!
Nu heb ik gelezen dat Nikon een nieuwe teleconverter 2,0x heeft (nl de TC-20e III). Die zou het gebrek aan beeldkwaliteit die de oudere modellen van de teleconverter 2,0x hadden (deels) oplossen, maar verlies je wel nog altijd 2 stops van je min./max. diafragma. Ik zou wel op een max. brandpuntsafstand van "600mm" komen (als je digitale crop meerekent)
De Nikon TC-17e II zou me in dat geval op 510mm brengen, maar dan moet ik ook maar 1,5 stop diafragma prijsgeven.
Wat zouden jullie me aanraden? Heeft iemand al ervaring met de tc-20e III?
alvast bedankt voor alle info!
Comment