Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony garantie lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony garantie lenzen

Hallo,

In november 2008 heb ik een Sony A200 gekocht, met een standaardlens 18-70mm.
    Vorige week was ik in Berlijn en toen ik de camera aanlegde om een foto te nemen van Potsdamer Platz, maakte de camera een hels trillend lawaai. Ook bij het afleggen maakt hij hetzelfde geluid. Nu, ik had geen andere lenzen bij om te testen of het probleem zich ook voordeed maar ik vermoedde al dat het probleem bij de lens lag. Ik heb de camera ook niet laten vallen of ergens hard tegen aan gestoten. Aangezien ik op Erasmus ben hier in Duitsland, heb ik de camera meegegeven met 2 vrienden die mij kwamen bezoeken en die hebben hem veilig bij mijn ouders afgeleverd. Thuis geprobeerd met een andere oude Minolta lens (die ik nooit gebruik, aangezien mijn Sony 18-70 handiger is) en dan werkt de camera perfect. Probleem met de lens dus.
    Mijn vader is naar de winkel geweest en daar konden ze niet direct zeggen wat het probleem zou kunnen zijn. Maar ze maakten al suggesties dat ik scherpgesteld en gedraaid heb aan mijn lens tegelijkertijd, kan dit zo'n defect veroorzaken vraag ik mij dan af?? Nu, ze hebben hem opgestuurd naar Sony om te kijken wat er aan scheelt. Maar dan vraag ik mij af, stel de lens repareren kost me meer dan een nieuwe lens kopen, kan ik dan toch nog mijn camerabody kostenloos terug krijgen? Iemand met gelijkaardige ervaringen? Zo ja, hoe is dit afgelopen en hoeveel heeft dit u gekost?

Groeten

Re: Sony garantie lenzen

ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan op een a300, lens is een 4tal weken geleden opgestuurd naar sony, binnen 2 weken zou ik die terug moeten krijgen, alles onder garantie uiteraard
    Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

Voor 54 euro heb je bij konijnenberg.be een veel betere kitlens: 18-55 SAM

De reparatie is de prijs niet waard (tenzij onder garantie)

Comment

Ik heb hetzelfde voorgehad. Lens was nog maar 3 maand oud, geen speciale handelingen gedaan. De overbrenging van de scherpstelmotor slipte. Lens binnen gedaan en gewoon hersteld in garantie. De lens is wel een tijdje weg geweest.
        Flickr

Comment

Ik heb in 2008 een sony alpha 200 gekocht met een 18-70 lens.
          vorige week stak ik mijn camera aan en maakte hij ook zo'n hels lawaai.
          de motor van de lens blijkbaar kapot.
          Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit probleem.

Weet iemand hoe lang de garantie geldt voor de lens?
          Koop ik beter een nieuwe lens ipv deze te laten herstellen?
          Zoja, welke lens? heeft die 18-50 niet te weinig zoomfunctionaliteit?

Comment

op de lens geldt evenzeer 2 jaar garantie en ik zou dus binnendoen

maar de 18-55 in bulkverpakking koop je nieuw voor minder dan 50 euro en die is een stuk beter - ok je hebt 15mm minder maar daar komt het niet echt op aan

of investeer dadelijk in de 16-105
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Hartelijk dank voor uw reactie!

ik vind niet onmiddellijk een website waar ik die lenzen in bulkverpakking kan kopen?

weet jij toevallig een goeie site?

tnx!

Comment

Hier voor 49€.

http://www.cameranu.nl/artikel/49533..._SAM_Bulk.html
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Dit probleem komt geregeld voor met dit type lens.
                  Als dit nog onder waarborg (2j dus) zou ik dit zeker laten herstellen.

U kan dit doen oa in Service Center Deinze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skandalamophana Bekijk bericht
                    Ik heb in 2008 een sony alpha 200 gekocht met een 18-70 lens.

de motor van de lens blijkbaar kapot.
                    Dat lijkt me onmogelijk. Een 18-70 heeft geen motor...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

die heeft wel een motor hoor.
                      als ik de body opstart zonder lens, dan hoor ik dat raar geluid niet.

helaas heb ik die aangekocht 04/2008....dus de 2 jaar zijn al voorbij
                      en herstellen zal veel duurder zijn.

Comment

en hier voor 47,95 euro
                        beide shops zijn betrouwbaar;

NB: de SAL1870 heeft geen motor hoor, wat je hoort is iets dat geblokkeerd zit omdat de motor uit de body het probeert aan te sturen; de SAL1855SAM heeft wel een motor
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skandalamophana Bekijk bericht
                          die heeft wel een motor hoor.
                          In de lens zit een worm en tandwiel. Het uiteinde van de worm koppelt met de as van de scherpstelmotor in de body. (Je kan met en schroevedraaier eens proberen om de lens scherp te stellen; je zal dan voelen dat er iets niet meer vlot meedraait)
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

Comment

Working...
                          X