Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fisheye

Welke goedkope fisheye raden jullie me aan die ik 2dehands kan aanschaffen voor mijn 550d. Ik gebruik de 550d voornamelijk om te filmen.

Groeten en bedankt!

Re: Fisheye

Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
    Welke goedkope fisheye raden jullie me aan die ik 2dehands kan aanschaffen voor mijn 550d. Ik gebruik de 550d voornamelijk om te filmen.

Groeten en bedankt!
    Ik heb hier nog een Peleng 8mm voor Canon liggen die weg mag voor 125 euro. Testen kan altijd in Gent bij mij

maar toch raad ik je de Falcon 8mm aan want die is beter (240 euro) (scherper volopen, minder flare en geen zwarte hoeken)
    5DmkIII en wat glas

Comment

€125 is voor een 2de hands peleng een erg goede prijs. Meteen beslissen zou ik zo zeggen Je hebt dan wel geen autofocus, maar da's op zo'n lens niet echt een gemis. Zet hem gewoon op oneindig en alles vanaf een meter ofzo weg is scherp. Wil je autofocus, dan zou je eens naar de sigma 4.5,8,10(.5) of tokina 10-17 moeten kijken. Bij mijn weten heeft canon geen fisheye lenzen voor aps-c formaat sensoren.

Comment

Hey ik wil die Peleng 8mm mss wel van je kopen. Past hij op mijn 550D of heb ik nog een tussenstuk ofzo nodig? Had hier op het forum even gekeken, en bij sommige mensen komt het uiteinde van de Peleng 8mm tegen de spiegels van de body, is dat ook het geval bij jou?

Alvast bedankt!

Groeten

Comment

Dat is nog eens een goed voorbeeld van eerlijk en behulpzaam zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Ik heb hier nog een Peleng 8mm voor Canon liggen die weg mag voor 125 euro. Testen kan altijd in Gent bij mij

maar toch raad ik je de Falcon 8mm aan want die is beter (240 euro) (scherper volopen, minder flare en geen zwarte hoeken)
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
            Hey ik wil die Peleng 8mm mss wel van je kopen. Past hij op mijn 550D of heb ik nog een tussenstuk ofzo nodig? Had hier op het forum even gekeken, en bij sommige mensen komt het uiteinde van de Peleng 8mm tegen de spiegels van de body, is dat ook het geval bij jou?

Alvast bedankt!

Groeten
            Bij een 550D zal je dat niet tegenkomen
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

125 euro was idd blijkbaar een superprijsje. ik kreeg ineens een stormloop van berichten voor de Peleng en de dag erna is ie de deur uitgegaan.

op een croptoestel moet je geen schrik hebben met de Peleng. het is pas op FF toestellen dat de kans erin zit dat de spiegel tegen het achterste element slaat
              5DmkIII en wat glas

Comment

ik heb recent de nikon 10,5 mm fisheye overgekocht van Spanjaart. SCHITTEREND lensje

Comment

Working...
                X