Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28 mm F2.8 VS Tamron 17 50 mm F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 28 mm F2.8 VS Tamron 17 50 mm F2.8

Het lijkt misschien appels met peren vergelijken maar Ik heb nog geen lichtsterke prime onder de 50mm. Ik was me aan het oriienteren op een budget lichtsterke zoom waarmee ik op de Tamron uitkwam. Nu ben ik erg gecharmeerd van Primes. Wanneer de 28 mm 2.8 van canon duidelijk beter is wat betreft scherpte en kleuren op 2.8 dan is dat het objectief waar ik voor ga. Is de Tamron op deze onderdelen gelijkwaardig dan ga ik voor het zoomobjectief.

Wie kan een vergelijkend oordeel vellen?
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Re: Canon EF 28 mm F2.8 VS Tamron 17 50 mm F2.8

Mag toch hopen dat de prime van Canon scherper is...dat is namelijk de kracht van primes.

Het lijkt dus niet alleen appels met peren vergelijken. Dat is het ook

In jouw geval kan de Tamron dus alleen maar voor teleurstelling zorgen en zal ik voor de prime van Canon gaan.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik zou daar mijn geld niet op durven zetten. Mijn 50/1.8 was op 2.8 niet zo scherp als mijn 17-55 2.8 op 50/2.8 en dat is toch dan al een geknepen prime tegen een zoom vol open.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mijn ervaring is idd niet vanuit deze specifieke Canon prime geschreven...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
          was me aan het oriienteren op een budget lichtsterke zoom waarmee ik op de Tamron uitkwam. Nu ben ik erg gecharmeerd van Primes. Wanneer de 28 mm 2.8 van canon duidelijk beter is wat betreft scherpte en kleuren op 2.8 dan is dat het objectief waar ik voor ga. Is de Tamron op deze onderdelen gelijkwaardig dan ga ik voor het zoomobjectief.

Wie kan een vergelijkend oordeel vellen?
          Ik niet, maar elders heeft men dat uitgebreid gedaan:

View the image quality delivered by the Canon EF 28mm f/2.8 Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

Ik zie hier geen voordeel voor de prime, die niet lichtsterker is en ook een ouder ontwerp is, wel fullframe natuurlijk...

Hier mag je geen absoluut oordeel uithalen omdat er maar 1 exemplaar getest is, maar het geeft een aardig uitgangspunt....

Comment

Ik denk toch dat het de Tamron wordt.

De Sigma 30mm F1.4 is overigens ook aantrekkelijk, 300 Euro en echt lichtsterk. Gezien de vele signalen betreffende focussingproblemen durf ik dit niet echt aan.

Bedankt voor jullie input.
            Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Comment

Working...
            X