hallo allemaal ik heb nu en al enkele weken een nikon d5000 met een geleende 18-55mm kitlens van een vriend omdat ik liever een andere lens dan de kitlens wilde, en heb nu al vele reviews gelezen maar weet niet welke ik moet kopen ik twijfel nog tussen deze 2:
de Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro of
Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
ik zou deze lens vooral gebruiken voor landschapen , citytrips en vakantie(gebouwen,kerken enz) met later als aanvulling een 55-200mm of 70-300mm maar dit is iets voor later. Sigma spreekt me aan voor zijn lichtsterkte en zijn Macro ( een close up van een bloem vind ik altijd heel mooi) en de Nikon heeft dan weer extra zoom en VR stabilisatie. Heeft iemand goeie raad of ervaring hiermee laat me iets weten aub
groetjes jan.
de Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro of
Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
ik zou deze lens vooral gebruiken voor landschapen , citytrips en vakantie(gebouwen,kerken enz) met later als aanvulling een 55-200mm of 70-300mm maar dit is iets voor later. Sigma spreekt me aan voor zijn lichtsterkte en zijn Macro ( een close up van een bloem vind ik altijd heel mooi) en de Nikon heeft dan weer extra zoom en VR stabilisatie. Heeft iemand goeie raad of ervaring hiermee laat me iets weten aub
groetjes jan.
Comment