Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of nikon lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma of nikon lens?

hallo allemaal ik heb nu en al enkele weken een nikon d5000 met een geleende 18-55mm kitlens van een vriend omdat ik liever een andere lens dan de kitlens wilde, en heb nu al vele reviews gelezen maar weet niet welke ik moet kopen ik twijfel nog tussen deze 2:
    de Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro of
    Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
    ik zou deze lens vooral gebruiken voor landschapen , citytrips en vakantie(gebouwen,kerken enz) met later als aanvulling een 55-200mm of 70-300mm maar dit is iets voor later. Sigma spreekt me aan voor zijn lichtsterkte en zijn Macro ( een close up van een bloem vind ik altijd heel mooi) en de Nikon heeft dan weer extra zoom en VR stabilisatie. Heeft iemand goeie raad of ervaring hiermee laat me iets weten aub
    groetjes jan.
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Re: sigma of nikon lens?

Het probleem is dat je hier twee echt verschillende lenzen aanhaalt, waardoor de ene niet perse beter is als de ander...

Voor Landschap is groothoek belangrijk, daarvan heeft de Sigma iets meer...goede scherpte is daar, volgens mij, belangrijker dan lichtsterkte...dus geen honderd procent voordeel voor de Sigma...

Sowieso is de Sigma ook niet erg "lichtsterk" ok, wel f2.8 op 17mm...maar hij eindigt bij 70 mm toch al op f4.5 volopen...

Aangezien ik uit je post opmaak dat je eigenlijk een beetje een allrounder zoekt...nog niet goed weet wat je eigenlijk wil...zou ik, op dit moment, voor de Nikon gaan. Omwille van zijn iets bredere inzet mogelijkheden en VR. Qua lichtsterkte zul je tussen deze twee, volgens mij, niet zo heel veel merken. De VR daarintegen...
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

ja mischien kan ik beter kiezen voor een allrounder zoals de nikon 18-105mm VR
      en als ik kan kiezen tussen de nikon 18-105mm VR en de sigma 18-125mm OS ,beide krijgen goede reviews en zijn van prijs bijna gelijk,welke dan???
      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

heb je al eens gekeken naar de 16-85mm? da's een super lensje...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ja ik heb net gekeken naar de 16-85mm maar vind deze iets te duur ik had graag een allrounder en daarna een uitbreiding naar bv 70-300mm VR of OS.
          toch bedankt voor de tip.

Comment

Als je naast de NEFs ook jpg schiet kan de Nikon D5000 automatisch de vervorming corrigeren met o.a. de 18-105 lens; met de Sigma zie ik dat niet gebeuren.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

bedankt spanjaart,dat is inderdaad wel een groot voordeel voor de nikon + hij is iets goedkoper en jeroen .k vond deze ook beter, ik ga dit weekend eens kijken voor de nikon groetjes,jan.

Comment

Ik ken de Nikon lens niet hoor...maar als specs en prijs gelijk zijn zou ik voor merkeigen gaan. Zeker gezien in voorgaande post hier ook nog een voordeel aan blijkt te zitten (ik denk dan idd ook dat die functie niet op een third party lens werkt). Ik vergeleek de Nikon dan ook met de SIgma...en zie dan voornamelijk voordelen in bereik en stabilisatie...helemaal als je nog niet zo goed weet wat je wil
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  heb je al eens gekeken naar de 16-85mm? da's een super lensje...
                  de 18-105mm is scherper

Comment

Working...
                  X