Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is een sigma 70-200 f2,8 met convertor x2 nog bruikbaar voor sport.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is een sigma 70-200 f2,8 met convertor x2 nog bruikbaar voor sport.

ik ben van plan een 70-200 f2,8 te kopen voor mijn sony a550.
    Eigenlijk voor allround gebruik waar onder af en toe sport(wielrennen;autosport).
    Mijn vraag is kan men deze lens nog gebruiken met een x2 convertor voor deze sporten.
    Heeft iemand hier ervaring mee? En indien niet voor sport is de convertor dan wel een
    goede optie voor wat meer zoom in dierentuin/park.
    Groetjes Sven

Re: is een sigma 70-200 f2,8 met convertor x2 nog bruikbaar voor sport.

Met een x2 convertor ga je van f2,8 naar f5,6 als kleinste diafragma.. Maar je verliest ook je AF dacht ik?

En AF is toch redelijk belangrijk voor sport
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Ik heb ooit een 2x tc gekocht om te gebruiken op een Sigma 70-200 f2,8.
      Na een paar testfoto's heb ik die teleconverter direkt te koop gezet, de beeldkwaliteit ging er teveel mee achteruit, en de AF werd veel te traag...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Probeer anders een 1.4x of 1.7x dan ga je minder licht verlies hebben en ook scherper dan de 2x. Er zijn maar 2 merken die scherpe 2x verkopen en dat is bij mijn weten Nikon en Canon. Met een 1.4 of 1.7 ga je veel minder scherpte missen dan bij een 2x.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb ooit een 2x tc gekocht om te gebruiken op een Sigma 70-200 f2,8.
          Na een paar testfoto's heb ik die teleconverter direkt te koop gezet, de beeldkwaliteit ging er teveel mee achteruit, en de AF werd veel te traag...
          same hier. sigma 70-200 2.8 wil heel goed mee maar met een converter moet je serieus knijpen en op statief werken om mooi resultaat te hebben.
          dus niet echt geschikt voor rally
          als je de mm nodig hebt koop je beter een snelle 300 zoom of vb sigma 120-300 2.8 of 100-300 f4
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Sigma is al niet de snelste 70-200 f2.8 en dat zal met een converter niet beter worden inderdaad. Een 1.4 converter zou nog gaan, maar ook dan verlies je al aardig op AF snelheid.

Tel daarbij op dat de Sigma volopen niet de meest scherpe lens is, wat door de converter alleen maar vergroot wordt...moet je de sigma al aardig dicht gaan knijpen om mooie platen te krijgen. Denk dat de 120-400 dan nog betere resultaten geeft...

De duurdere 100-300 of 120-300 zijn dan betere lenzen...
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Bedankt voor de reactie,s
              Ligt in de lijn van wat ik zelf dacht.
              Dan moet ik alleen nog beslissen of ik eerst 70-200 f2,8 koop en dan 120-400
              of anders om.Een sony 70-400 g lens was natuurlijk de ideale oplossing maar die vind ik
              toch wat te duur.

Comment

Working...
              X