Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ja, dat is mooi van die 100-300, maar het is volledig offtopic. Dit topic gaat namelijk over lenzen met een hoog bereik in een budget klasse...met lenzen komen die meer dan het dubbele kosten is dan geen goed alternatief...gebeurt zo veel hier dat men meteen het topsegment aan wil prijzen, terwijl dat heel duidelijk niet in de startpost van het topic staat...
Het is net zoiets als wanneer men om een vlotte volkswagen voor weinig vraagt een porsche of ferrari aan gaan prijzen...ja, natuurlijk is die sneller...maar ik heb het geld er niet voor...of (nog) niet voor over...had ik dat wel, dan had ik niet hoeven twijfelen...
Is niet persoonlijk hoor...maar zie het zo vaak gebeuren...het zijn allemaal prachtige spullen, maar geen antwoord op de vraag
een 2dehands sigma 100-300 f4 hsm valt in dezelfde budget als een nieuwe 150-500
En ik heb liever een audi a6 avant "jonge occasie" dan een nieuwe audi a2
Ik heb de mijne verkocht voor 700 euro en die was nog in nieuwstaat.
dus da wil zeggen dat ik niks kan doen met de 120-400 om zoals in zolder achter de omheining auto's in beweging te fotograferen of bv vliegmeetings
de af is daar dus nie snel genoeg voor
wat denken jullie
dus da wil zeggen dat ik niks kan doen met de 120-400 om zoals in zolder achter de omheining auto's in beweging te fotograferen of bv vliegmeetings
de af is daar dus nie snel genoeg voor
wat denken jullie
Die auto's volgen normaal gezien dezelfde rijlijn en ik neem aan dat je op dezelfde plaats blijft staan dus kun je pre-focussen en maakt de AF snelheid niet veel uit
een 2dehands sigma 100-300 f4 hsm valt in dezelfde budget als een nieuwe 150-500
En ik heb liever een audi a6 avant "jonge occasie" dan een nieuwe audi a2
Ik heb de mijne verkocht voor 700 euro en die was nog in nieuwstaat.
Ga dan maar eens een tweedehands met Sigma vatting vinden. Dan moet ik ongezien via ebay (als ik hem daar al mag tegenkomen) kopen en dat is me weer net te gek voor 700 euro
Ondanks mijn voorliefde voor SIgma koop ik Sigma toch liever met garantie
@jeroen :
hey makker tis wel niet simpel als je zo achter die draad staat in zolder
en maar een 18-200mm hebt.
dus na de rechte lijn boven op die berg een foto nemen goed en
wel maar tis te ver weg
dus ik dacht dat die 120 400mm qua budget mij wel kon helpen om dichter
te geraken.Maar de af moet ook mee willen he
dus wil nog eens vragen of het de juiste keuze is
ofwel als je iemand moest kennen die mij voorbij die rotdraad kan
krijgen laat het weten en ook aan andere members als je iets weet of wil zeggen
laat maar horen he