Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help...

Goedenavond ik heb een vraagje....
    ooit had ik voor mijn sieraden web winkel een d70s gekocht
    ik ging vd fun fotos maken van mn kinderen en nichtjes en neefjes
    veel mensen gingen vragen of ik ook van hun kindjes fotos wilde maken
    ik heb totaal geen verstand van dia fragmas sluitertijden enz...
    ik fotografeer puur op mijn gevoel en ik vind het heerlijk om te doen
    ik heb toen besloten om te sparen voor een betere camera en fotografeer nu met een d90 af-s 18-105
    en heb een achterwand en een linkstar lf400a aangeschaft
    ik rommel wat aan en de resultaten zijn best leuk
    nu waren een aantal mensen zo tevreden met mijn fotos dat ze gevraagd hebben om hun huwelijk (feest) vast te leggen
    en wil ik kijken voor een goede lens voor op de d90

nu vertoont de d90 een licht mankement dat hij soms weigert om fotos te maken erg lastig dus ben ik aan het twijfelen reparatie en een nieuwe lens erbij of voor een andere camera en wil gaan voor de nikon d300
    nu heb ik mijn oog laten vallen op de Nikon AF VR Zoom-Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6D ED Zoom Lens

maar lees negatieve berichten dat hij traag is met zoomen en scherpstellen
    ik persoonlijk heb totaal geen verstand van welke lens het beste is en waar ik op moet letten

nu was mijn vraag of jullie mij een advies kunnen geven voor welke lens ik het beste kan gaan

het gaat voornamelijk om studio fotografie bruiloften feesten en partijen
    ook maak ik veel foto`s iov (regionale) artiesten van hun optredens ( dus veel zoom werk en snel achter elkaar fotos kunnen maken )

ik vind het erg moeilijk en aangezien ik weinig verstand heb van het ECHTE fotograferen twijfel ik ook of ik de d90 moet houden met een andere lens Zo ja welke 80-400 ????
    of dat ik voor de d300 moet gaan en met welke lens dan.......ik las veel goeds over de 17-55mm f2.8G maar dat ligt dan wel boven mn budget

het is een behoorlijke aanschaf (voor mij ) en nu kan ik wel de d90 verkopen maar ivm de drukte die ik heb heb ik die echt nodig als back up camera......

ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven

ik benadruk wel dat ik echt niet veel verstand heb.....

(ik heb voor volgende maand een cursus gepland staan omdat ik nu nog twijfel d90 of d300 evt s om de camera beter te leren kennen en bruidsfotografie ( heb dr 9 staan in de maanden mei juni juli en sept )

Alvast ontzettend bedankt

Liefs Aal

P.s tevens ben ik al in het bezit van een af 70-300

Last edited by Aaltjuh; 6 april 2010, 01:05.

Re: Help...

1 zorg dan dat je verstand krijgt van fotograferen.
    2 de 80-400 zoomt zo snel als je bent, net zoals elke andere zoomlens.
    3 de 80-400 lijkt mij geen geschikte lens voor jouw toepassingen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

1. Ben ik mee bezig staat in m'n verhaal dat volgende maand
      een cursus staat gepland omdat ik nog niet weet welke camera ik verder mee wil
      2.3 ok dankje

Comment

Zo'n opdracht aanvaarden lijkt me al een redelijk risico met één body, laat staan dan nog
        een body die af en toe dienst weigert. Dat zou ik dus eerst op orde willen hebben. Zelf zou
        ik gaan voor een nieuwe body en de D90 als backup behouden.

Comment

bedankt voor je reactie Idd De camera moet ik zoiezo weg brengen
          heb nu de d70s als backup
          Maar als ik voor de d300 ga welke lens adviseer je er dan bij ??

Alvast bedankt weer

Liefs Aal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aaltjuh Bekijk bericht
            bedankt voor je reactie Idd De camera moet ik zoiezo weg brengen
            heb nu de d70s als backup
            Maar als ik voor de d300 ga welke lens adviseer je er dan bij ??

Alvast bedankt weer

Liefs Aal
            voor een trouwfeest zal je sowieso toch een lichtsterk objectief nodig hebben, een tamron 17-50 2.8 een 50mm 1.8 en een 70-300 2.8 zouden ideaal zijn denk ik zo
            Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aaltjuh Bekijk bericht
              Goedenavond ik heb een vraagje.
              ik heb totaal geen verstand van dia fragmas sluitertijden enz...
              ik rommel wat aan en de resultaten zijn best leuk
              nu waren een aantal mensen zo tevreden met mijn fotos dat ze gevraagd hebben om hun huwelijk (feest) vast te leggen
              ik vind het erg moeilijk en aangezien ik weinig verstand heb van het ECHTE fotograferen.
              ik benadruk wel dat ik echt niet veel verstand heb.....
              succes, maar vind het gewaagd hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het ook gewaagd.
                Maar voor jouw toepassing en met slechts 1 body: de zoom 24-70 of indien je het budget in de gaten moet houden een tweedehands AFS 28-70 2,8 (goede exemplaren rond 800€).
                Je zal niet snel een grotere hoek nodig hebben dan 28mm in huwelijksfotografie en met 70mm + evt. een lichte crop kan je ook steeds dicht genoeg bij het onderwerp komen. De lens is bijzonder scherp en de AF is razendsnel. Werkt ook heel goed samen met SB600, SB800 en SB900 flitsers.

Comment

Hoi Bouk,

Ja vond ik zelf ook maar ik heb al 2x eerder een bruiloft gefotografeerd van vrienden en het eindresultaat is echt onwijs leuk

de mensen die mij hebben gevraagd om te fotograferen weten hoe ik werk en wat mn ervaring is.....
                  maar vind het ook best eng....

daarom heb ik voor volgende maand een aantal lessen geboekt om mn camera beter te leren kennen
                  en ook les/tips voor bruidsfotografie !!

Liefs Aal

Comment

Working...
                  X