Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To Zeiss...or not to Zeiss.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: To Zeiss...or not to Zeiss.

Een jaar geleden had ik er ook geen.

Ondertussen heb ik er eerder toevallig al twee in huis gehad, eentje weer verkocht.
    Beide prima lenzen, geen enkel probleem mee.

En als je de resultaten op f/2.8 vergelijkt met een Tamron/KM/Sony 28-75, dan is er toch wel een zichtbaar verschil hoor. Mag ook wel, gezien de meerprijs, ook al gaat die dan niet enkel naar optiek. SSM werkt supersnel en precies. Ik vind het een aanrader als je er de centen voor over hebt. Tweedehands trouwens ook wel af en toe te vinden, en dan is ze veel betaalbaarder /
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Ik moet wel zeggen dat deze 24-70 Carl Zeiss (en vooral dat kleine blauwe labeltje erop ) een enorme aantrekkingskracht op mij blijft uitoefenen .
      Als ik zo naar je fotografie kijk, snap ik eigenlijk niet precies waarom.
      Mijn Project 365

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
        Als ik zo naar je fotografie kijk, snap ik eigenlijk niet precies waarom.
        Als je mijn foto's op Flickr (waar maar 200 foto's op staan op dit moment) bedoelt, dan moet je inderdaad al een heel eind gaan terugbladeren vooraleer je foto's ziet waarvan je kan zeggen "daar kon die Carl Zeiss nu voor dienen."

Maar ze zou wel degelijk van pas komen, voor foto's zoals enkele in het Flying Legendsalbum. Maarja, met een kitlens gaat dat ook natuurlijk . Hopelijk is Sony er snel met een aantal E-mountlenzen .

En lenzen tweedehands kopen...dan ga ik liever voor een nieuw exemplaar. SSM is zoals K-2 al zei een stuk aangenamer...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Als je mijn foto's op Flickr (waar maar 200 foto's op staan op dit moment) bedoelt, dan moet je inderdaad al een heel eind gaan terugbladeren vooraleer je foto's ziet waarvan je kan zeggen "daar kon die Carl Zeiss nu voor dienen."
          Aha, dan ga ik dat even doen!
          Mijn Project 365

Comment

Nu dit topic opgerakeld is krijg ik weer zin om eens naar mijn fotowinkel te bellen en te vragen hoeveel dat ding tegenwoordig kost . Zal waarschijnlijk nu wel tegen de 1900 euro aanleunen...zoniet meer . En zeggen dat die lens ooit 'maar' 1600 euro kostte hier...
            Last edited by JorisVdB; 10 mei 2011, 17:04.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

photozone.de kan elke lens afkraken, je krijgt elke keer de indruk dat de lens niet veel bijzonders is wel een fantastische site geen geslijm voor nikon of canon zoals de andere 2 bekende sites.

Comment

Nu dit topic opgerakelt is krijg ik weer zin om eens naar mijn fotowinkel te bellen en te vragen hoeveel dat ding tegenwoordig kost . Zal waarschijnlijk nu wel tegen de 1900 euro aanleunen...zoniet meer . En zeggen dat die lens ooit 'maar' 1600 euro kostte hier...
                Tja, wie heeft het opgerakeld hé .

Maar 1900 lijkt me toch wel heel duur.
                Als ik me nu niet vergis, kost ze bij digitalstreet.nl nog altijd een 1700 ongeveer.
                Ze is wel iets duurder geworden, maar geen 300 voor zover ik weet.

Ik zou zeggen, laat je eens gaan en geniet ervan ! Is het binnenkort je verjaardag niet of zo
                Last edited by K-2; 10 mei 2011, 16:16.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                  photozone.de kan elke lens afkraken, je krijgt elke keer de indruk dat de lens niet veel bijzonders is wel een fantastische site geen geslijm voor nikon of canon zoals de andere 2 bekende sites.
                  Photozone vind ik in elk geval een van de betere review sites, samen met die van www.KurtMunger.com voor Sony-glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ik zou zeggen, laat je eens gaan en geniet ervan! Is het binnenkort je verjaardag niet of zo
                    Helaas niet, die is al drie maand achter de rug . Ik koop liever bij mijn eigen winkel, maar die is inderdaad niet altijd van de goedkoopste (alhoewel ik mijn 70-400 daar voor 'maar' 1469 euro heb kunnen krijgen - bij sommige winkels is hij nu duurder dan dat ).

Als die 24-70 f/2.8 nu eens de prijs was van een 70-400 hé...dan stond hij nu voor mijn neus .

Comment

Nu dit topic opgerakeld is krijg ik weer zin om eens naar mijn fotowinkel te bellen en te vragen hoeveel dat ding tegenwoordig kost . Zal waarschijnlijk nu wel tegen de 1900 euro aanleunen...zoniet meer . En zeggen dat die lens ooit 'maar' 1600 euro kostte hier...
                      Ik sta er ook zo tegen over !
                      Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Working...
                      X