Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

Aan je grauwe lucht te zien lijkt het ook nog best heiig. Dat geeft ook wel een slechter resultaat toch?
    En je hebt je foto best ver uitgesneden/uitvergroot lijkt me dan komt de ruis van een DX camera ook tevoorschijn.
    Maar 1/1000 is met een Hercules toch niet echt nodig? Met 1/1000 hadden je propellorbladen ook zeker stil moeten staan.
    Dan moet je toch meer licht hebben voor het mooiste resultaat en blue skies?
    En dat dat diafragma geeft dat dan ook niet meer onscherpte? of zit ik er nou helemaal naast...
    Ik vind die uitsnede ook onscherp maar die kleine (1e foto) waar de Hercules helemaal op staat vind ik helemaal niet slecht.
    Zijn het RAW bestanden of JPEG? en zo ja op welke compressie. Compressie geeft ook ruis namelijk.
    En staat je C knop prioriteit ook wel op scherpstellen?
    Last edited by BrigitteVH; 24 maart 2010, 22:35.

Comment

Vandaag even terug naar zaventem geweest. Twee objectieven getest, de 70-200 met de 1.7 converter en de sigma 100-300 F4.
      De foto's met de extender gemaakt waren weer het bekijken niet waard. Die met de sigma waren een heel pak beter, hieronder een voorbeeldje.
      Voor mij geen converters meer voor actiefoto's (vandaag terug retour gebracht naar konijn), probleem opgelost!

Bedankt voor alle reacties.

Grtz Kris.

Comment

Hoi Kris

Mijn fotografie hobby komt voort uit vliegtuigspotten. Dat heb ik 15 jaar gedaan vanaf 1988.
        Ik fotografeer met een D700 en dezelfde combi 70 - 200 en 1.7 converter.
        Het lijkt nu dat je denkt dat het daaraan ligt.
        Zal ik je er eens een paar laten zien gemaakt daarmee? Het kan echt wel hoor.
        Niet lullig bedoeld ofzo ; )

Comment

Ofwel een probleem met de lens, ofwel met de teleconverter/extender...

Misschien beter bij Konijn gevraagd of Nikon 'm kon controleren op fouten ofzo ? 't Is toch binnen de garantie...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheck Bekijk bericht
            Hoi Kris

Mijn fotografie hobby komt voort uit vliegtuigspotten. Dat heb ik 15 jaar gedaan vanaf 1988.
            Ik fotografeer met een D700 en dezelfde combi 70 - 200 en 1.7 converter.
            Het lijkt nu dat je denkt dat het daaraan ligt.
            Zal ik je er eens een paar laten zien gemaakt daarmee? Het kan echt wel hoor.
            Niet lullig bedoeld ofzo ; )
            Er zal ergens wel een oorzaak zijn Ik weet echt niet wat hoor.
            In dezelfde omstandigheden compleet onscherpe foto's nemen
            Het zal dan wel aan mijn camera settings liggen zeker, dat bedoel je toch hé

Comment

Tja dat lijkt me wel toch?
              Je kan er haarscherp mee fotograferen ook op de volle 340 mm dan.
              Waarschijnlijk moet er iets mis mee zijn geweest.
              Maar gelukkig kan je het nu weer wel !

Comment

Ik zie in je profiel dat je bij mij in de buurt woont. Misschien kunnen we een en ander een checken? Ik zou zeker ook de contacten van je TC eens nakijken/reinigen.

Comment

missch toch eens exif bijsteken want eerste foto's zijn genomen op een troosteloze grijze dag terwijl de tweede dag veel zonniger is
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik zie vooral weinig contrast en dan lijkt een foto vrijwel altijd onscherp.
                    Grijze lucht, grijs vliegtuig, daar heeft een scherpstelinrichting het moeilijk mee.
                    Tel het contrastverlies als gevolg van het gebruik van een teleconverter op bij het grijze weer en je krijgt dit soort resultaten.
                    Ik heb er maar eens de Smart Photo Fix knop van een oude versie van PaintShopPro op los gelaten, en dit is het resultaat.
                    Helaas nog steeds niet om over te juichen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik zie in je profiel dat je bij mij in de buurt woont. Misschien kunnen we een en ander een checken? Ik zou zeker ook de contacten van je TC eens nakijken/reinigen.
                      Hey Frank, ik zou zeker eens willen afspreken om is één en ander te testen. De teleconverter heb ik niet meer maar eventueel is ene van u proberen op de 70-200?
                      Ben wel eens benieuwd naar dat resultaat.

Groeten Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht
                        Hey Frank, ik zou zeker eens willen afspreken om is één en ander te testen. De teleconverter heb ik niet meer maar eventueel is ene van u proberen op de 70-200?
                        Ben wel eens benieuwd naar dat resultaat.

Groeten Kris
                        Ik laat in de loop van de week weten wanneer dit kan. Momenteel heb ik het nogal druk

Comment

Goof en Frank, laat me zeker het resultaat weten. Ik overweeg ook een TC voor op m'n 70-200mm VRII...

Mvg

Comment

Working...
                          X