Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM versus EF-S 15-85 3.5_5.6 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM versus EF-S 15-85 3.5_5.6 IS USM

Kan iemand mij de voor/nadelen geven van volgende objectieven, te gebruiken op een Eos 5Od :

Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM richtprijs 860 euro
    Canon EF-S 17-85 4-5.6 IS USM richtprijs 450 euro
    Canon EF-S 15-85 3.5-5.6 IS USM richtprijs 685 euro

Eén meen ik reeds te kennen : de eerste is lichtsterker, dus kan je nog goeie foto's maken zonder flash dit zowel binnen als in duistere omstandigheden maar gaat maar tot 55 mm.
    Maar als ik nu zelden binnen of in duistere omstandigheden fotografeer, zijn er dan nog nadelen aan de 17-85 of de 15-85 die ik zou moeten weten. Minder scherp ? Kwaliteit ? Enz......
    Je hebt het 'voordeel' van het groter bereik met 85 mm en dan heb je nog (en vooral) de grote prijsverschillen
    Soms lees ik dat hoe lichtsterker de lens hoe moeilijker het is om goeie foto's te maken, dus ik als amateur (besef wel dat ik nog veel te leren heb maar ben dan ook bereid veel bij te leren)

Dank bij voorbaat voor de raadgevingen.
    Na deze ga ik eens de knoop doorhakken
    Last edited by edbzulte; 23 maart 2010, 18:38.

Re: Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM versus EF-S 15-85 3.5_5.6 IS USM

minder scherp
    minder snel
    donkerdere zoeker
    meer scherptediepte volopen
    meer vervorming

algemeen slechtere beeldkwaliteit, maar de 17-55 2.8 IS is nu eenmaal een onverslagen lens
    5DmkIII en wat glas

Comment

Sorry Mathias,
      Je was zo vlug met je antwoord dat het reeds kwam voor ik mijn vraag herwerkt had.
      Ik heb er nl. nog een lens bijgeplaatst, maar misschien blijven de antwoorden dezelfde ?
      Thanks.

Comment

Hallo

Hoewel reviews aantonen dat 17-85 en andere 85 lens goeie lenzen zijn, heb ik gekozen voor 17-55. Enkel en omwille van de 2.8? Ja en nee.

Dat je 2.8 ter beschikking hebt is handig als het wat minder helder is. Bijvoorbeeld binnen. Je kan dan blijven fotograferen zonder ISO op te schroeven of flits te moeten uithalen.

IS is ook een zeer handige feature, maar dat hebben ze alle drie. Echter als je IS combineert met 2.8, dan kan je wel in heel 'donkere situaties' fotograferen. Je wint immers tot 2 stops. Je kan dus 'trager' fotograferen of ISO laten staan waar je anders 2 stops naar boven moest.

Wat betreft het bereik, dat is allemaal relatief. (een beetje toch) Met deze standaardlenzen zit je vaak vrij dicht op je onderwerp. Moet je nog dichter, dan kan je nog altijd je benen gebruiken...

Het is een bom geld voor de 17-55 maar tot nu toe moet ik zeggen dat ze elke cent waard is geweest en denk ik zelf niet meer aan dat geld zo zuur verdiend en zo snel uitgegeven.

hopelijk heb je er wat aan.

groetjes
        Fre
        Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

Comment

Ik heb de 17-55 en kmoet zeggen dat dit echt een prachtige lens is. Met de andere wel geen ervaring, als je het geld hebt zou ik zeker voor de 17-55 gaan.
          Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
          www.moosedesign.be

flickr

Comment

Ik gebruik de Tamron 28-75 f/2.8 op mijn 50D en ben er heel tevreden over,ok wat minder breedhoek,daarvoor heb ik de 18-50 f/2.8-4.5 OS van Sigma

vindt het zelf een goeie prijs voor die lens er zit wel geen VC(IS)op
            Bekijk hier het overzicht van onze Tamron Zoom objectieven; bij Cameranu altijd scherp geprijsd en snel geleverd!
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ik heb gekozen voor de 15-85 omwille van het prachtige bereik. Ik vind ze ook scherp, ben er tevreden van. Het is een goed gebouwde lens, ze voelt solide aan. Het enige minpunt is de lichtsterkte, maar dat wist ik en daar probeer ik mee te leven.

Ik vind het verschil van 15 naar 17 mm toch behoorlijk, zeker omdat ik nogal veel landschappen doe.

Deze lens krijgt toch wel goede kritieken, zowel op photozone.de als op slrgear.com als op the-digital-picture.com, zo slecht zal ze dus niet zijn... maar ik vermoed dat de 17-55 optisch wel beter is.
              Fuji X - Less became more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                Ik heb gekozen voor de 15-85 omwille van het prachtige bereik. Ik vind ze ook scherp, ben er tevreden van. Het is een goed gebouwde lens, ze voelt solide aan. Het enige minpunt is de lichtsterkte, maar dat wist ik en daar probeer ik mee te leven.

Ik vind het verschil van 15 naar 17 mm toch behoorlijk, zeker omdat ik nogal veel landschappen doe.

Deze lens krijgt toch wel goede kritieken, zowel op photozone.de als op slrgear.com als op the-digital-picture.com, zo slecht zal ze dus niet zijn... maar ik vermoed dat de 17-55 optisch wel beter is.
                Kan ik beamen en dus volledig mee eens...

T.

Comment

Dank voor alle reacties, maar .... ik dacht er nu wel uit te komen, maar doordat er nu door sommigen andere merken genoemd en geprezen worden ....
                  Wanneer ik naar de prijzen van Tamron bvb. kijk is de keuze rap gemaakt, qua prijs althans.
                  Ik denk toch voor de 17-55 2.8 van Canon te gaan en later voor mijn telelens (bvb. een 70 - xxx) een minder lichtsterke versie van canon te kopen, of een lichtsterkere van bvb. Tamron omdat ik die laatste waarschijnlijk toch niet zoveel zal gebruiken. Ik verlies dan wel alles tussen 55 en 70 mm, maar daar zal ik wel mee kunnen leven denk ik (hoop ik).
                  Nogmaals bedankt iedereen.

Comment

Oef, blijkbaar de juiste keuze gemaakt.
                    Heb de 17-55 IS gisteren besteld en morgen heb ik hem. Ik had me uiteraard mispakt - zoals zovele anderen, denk ik - aan de gewone kitlens van Canon. Goed, maar beter is beter.
                    Wat ik raar vond tijdens mijn zoektocht is dat Canon tot nogtoe geen standaart-zoom 2.8 heeft in de L reeks met IS.
                    Grutjes
                    Last edited by zoltan; 24 maart 2010, 18:42.
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

De 24-70mm is de standaard zoom L-lens voor een fullframe. De 17-55mm is het alternatief voor de cropcamera's en bij mijn weten worden ef-s lenzen nooit met een L stempel bestempeld.

greetz
                      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

EF-S 17-55 2.8 IS, beste die er is!
                        Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 11:41.

Comment

Was gister wat aan het rondkijken voor de Canon EF-S 17-55 2.8, maar blijkbaar is die niet op voorraad bij de meeste winkels (konijn, art & craft, ...) en reeds een hele tijd in backorder ..
                          Als er iemand een winkel zou weten die deze momenteel op stock heeft (aan een redelijk prijs )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_79 Bekijk bericht
                            Als er iemand een winkel zou weten die deze momenteel op stock heeft (aan een redelijk prijs )
                            Ik heb er afgelopen zaterdag eentje gekocht bij Foto Rembrandt (www.fotorembrandt.be). Heb wat moeten onderhandelen over de prijs, en heb 'm uiteindelijk meegekregen aan 850 EUR...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_79 Bekijk bericht
                              Was gister wat aan het rondkijken voor de Canon EF-S 17-55 2.8, maar blijkbaar is die niet op voorraad bij de meeste winkels (konijn, art & craft, ...) en reeds een hele tijd in backorder ..
                              Ik ben ook bij Art&Craft binnen geweest reeds op 9 februari en die was toen ook reeds in backorder.... zou die zo veel verkopen of wat is er aan de hand met die lens ????
                              Zou er misschien straks iets nieuws op de markt komen die deze lens vervangt ?????

Comment

Working...
                              X