Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen Tamron en Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen Tamron en Sigma

hier een groentje in de fotografiewereld:

Heb me vorige week een canon 450d, met daarbij een EF-S 18-55mm IS als kitlens aangeschaft. De 50mm f1,8 II staat ondertussen ook op mijn lijstje. Aangezien ik in september naar zuid-afrika ga had ik me tegen dan ook graag voorzien van een telelens. Nu vraag ik naar jullie ervaringen met Tamron- en Sigmalenzen. Zijn er lenzen die jullie mij kunnen/willen aanraden? Of laat ik deze merken toch maar beter links liggen en ga ik voor canon..

dankt voor reactie
    Groeten!

500px / Facebook

Re: Lenzen Tamron en Sigma

Sorry dat ik je topic een beetje inpik, maar zat met ongeveer net dezelfde vraag.

Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen volgende objectieven, buiten de prijs, en welke de voorkeur heeft?
    Of idd zoals topicstarter zegt, links laten liggen?

Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di IF Macro €339
    Sigma AF 28-300mm F3.5-6.3 SLD DG Macro €267

Alvast bedankt,
    Groeten,
    JVDP

Comment

Heb reeds enkele maanden de Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM in m'n bezit en toch erg tevreden over.
      (opgelet, er zijn over de eerste versie van die lens (maar dan met f/3.5-5.6) veel en vooral negatieve reviews te vinden, maar dat is optisch een ander objectief!)

Scherpte is in orde. Evenals bouwkwaliteit (hou wel van hun lak bv.). Zit direct een zonnekap bij.
      Voor mij is Sigma zeker een alternatief voor bepaalde Canon objectieven.
      En goedkoper.
      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVDP Bekijk bericht
        Deze zou ik wel links laten liggen, maar zowel Sigma en Tamron hebben heel mooie lenzen: Sigma 70-200 OS, Sigma 10-20 3.5, Tamron 17-50 en 28-75 2.8.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb alleen maar Sigma maar dan wel de EX versies. Van de anderen zou ik inderdaad afblijven.
          De 70-200 2.8 is een super lens. Het verschil met Canon en Nikon moet je ver gaan zoeken (behalve op het prijskaartje)
          Sinds kort is er een OS versie maar ik heb nog de "oude".

Succes, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JVDP Bekijk bericht
            Sorry dat ik je topic een beetje inpik, maar zat met ongeveer net dezelfde vraag.

Kan iemand me zeggen wat het verschil is tussen volgende objectieven, buiten de prijs, en welke de voorkeur heeft?
            Of idd zoals topicstarter zegt, links laten liggen?

Alvast bedankt,
            Groeten,
            JVDP
            Dat zijn superzooms voor fullframe en daarmee niet optimaal want 18-55 heb je al en beter dan bij die 2.....
            Edit, dat was de TS...
            Niet goedgekeurd door mij.
            Last edited by Keeskanon; 22 maart 2010, 17:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
              Heb reeds enkele maanden de Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM in m'n bezit en toch erg tevreden over.
              (opgelet, er zijn over de eerste versie van die lens (maar dan met f/3.5-5.6) veel en vooral negatieve reviews te vinden, maar dat is optisch een ander objectief!)

Scherpte is in orde. Evenals bouwkwaliteit (hou wel van hun lak bv.). Zit direct een zonnekap bij.
              Voor mij is Sigma zeker een alternatief voor bepaalde Canon objectieven.
              En goedkoper.
              Zeker, ik spreek je niet tegen, maar het is bezwaarlijk een telelens voor verre beesten te noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                hier een groentje in de fotografiewereld:

Heb me vorige week een canon 450d, met daarbij een EF-S 18-55mm IS als kitlens aangeschaft. De 50mm f1,8 II staat ondertussen ook op mijn lijstje. Aangezien ik in september naar zuid-afrika ga had ik me tegen dan ook graag voorzien van een telelens. Nu vraag ik naar jullie ervaringen met Tamron- en Sigmalenzen. Zijn er lenzen die jullie mij kunnen/willen aanraden? Of laat ik deze merken toch maar beter links liggen en ga ik voor canon..

dankt voor reactie
                Misschien handig om te weten wat je budget is.

Comment

Mijn budget gaat rond de 300€
                  Groeten!

500px / Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                    Mijn budget gaat rond de 300€

mja deze kost iets meer , maar volgens mij ook beter in kwaliteit

op 2e hands zoeken , dan is de vraagprijs rond de 300 euro.
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Een goede goodkope telezoomlens (140€ met uv-filter) met goede commentaren is de Tamron AF 70-300 4-5.6
                      Aangezien je toch naar een land gaat met veel zon is deze lens ideaal. Een extra voordeel aan deze lens is dat er een MACRO functie opzit en die kan altijd wel eens van pas komen.

Nadeel aan de lens is dat er geen IS opzit, maar met stevig vast hand en/of statief kan je dit oplossen

http://www.cameranu.nl/artikel/3147/...cro_Canon.html

Als je natuurlijk boven je budget gaat, voor de canon 70-300mm 4-5.6 IS USM, dan mag je rekenen op een 470 euro, met zonnekap en uv-filter. Maar dan heb je wel een zeer degelijke telezoomlens!

Mijn mening: als beginnende "fotograaf" is de tamron een ideale goedkope oplossing.
                      Last edited by PieterMichels; 22 maart 2010, 20:39. Reden: typo

Comment

Ik heb ooit een paar foto's gemaakt met een Tamron 70-300, en dat is een lens die ik nooit zal aanraden. De AF is traag, de beelden zijn soft, en er zit veel CA (roze randjes) in de foto's...

Een heel goede low-budget lens voor een 1,6x crop camera van Canon is de EF-S 55-250 IS. De 70-300 IS (niet de oude 75-300) is ook heel goed, maar wel wat duurder.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Wat ook een zeer handig objectief is voor safari is de Sigma 50-500. Uiteraard kost die wel iets meer dan 300€ maar je kan heel snel zoomen van 50 naar +/- 500mm.
                          Op een safari heb je niet altijd de tijd om snel even van lenzen te wisselen.

Comment

bedankt voor reacties,

ik denk dat ik ga uitkijken voor de canon 70-300 IS USM/ f4.0 - f5.6
                            al dan niet tweedehands..

Grtn
                            Dries
                            Groeten!

500px / Facebook

Comment

Working...
                            X