Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste lens voor fotograferen baby's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste lens voor fotograferen baby's

Beste!
    Later wil ik fotograaf worden en nu is mijn zus voor het eerst zwanger!!
    Ik zou dus dolgraag als de baby komt prachtige foto's maken, omdat ik meter
    wordt en dan als hij/zij 1 jaar wordt een mooi fotoboek wil geven.
    Nu heb ik de canon500D met 18-55 en 55-250 lens maar ik denk dat deze
    niet geschikt zijn voor foto's voor baby's,

Heeft iemand tips voor lenzen, licht, flitsen ja of nee, kortom zowat alles?

Re: Beste lens voor fotograferen baby's

Mijn keuze: Canon EF 50mm f/1.8II (aka 'nifty fifty')
    Op de kitlens na, de goedkoopste lens van Canon. Voor slechts €100,- de jouwe.

voorbeeldfoto's met deze lens genomen:

Eigen voorbeeldje (Eos 350D +50mm 1.8)

ingezoomd
    Last edited by W1ck3D; 20 maart 2010, 16:13.
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Ja dat is idd wel een mooi lens!
      En goedkoop!
      Maar is dat niet stom zonder IS ? Of gaat dat toch goed?

Comment

Met een prime op die brandpuntsafstand is IS van minder belang hoor.
        Eerder hoe stil de baby ligt :-). Een lichtsterke prime geeft je kortere sluitersnelheden, maar soms is de DOF dan te klein. Daarom gebruikik deze meestal nog samen met een combinatie van een softbox en/of plu. Zelf gebruik ik de 50 mm 1.4 op een 5D dan benut je die lens het best.

voorbeeldje van 50 mm 1.4 met belichting

The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

IS ga je echt niet nodig hebben. Zoals Kristof al aanhaalt, als de baby al iet of wat kan stilzitten

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat dit dé lens was die eigenlijk iedere fotograaf in zijn tas zou moeten hebben. Zeker als je een beperkt budget hebt / beginner bent, is dit een aanrader.
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oké danku allemaal !
            Ik denk dat het deze gaat worden de 1.8
            De 1.4 is net iets te duur ! :P

Comment

Nog een vraagje
              Hoe kan het dat je bij de 2de foto ingezoomd hebt?
              Er staat bij de lens dat ej niet kan inzoomen?

Comment

ingezoomd zal hier betekenen 'gecropt'!
                "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Gaan voor een 50mm 1.4 ... is mooi scherp op 1.8

Hier een voorbeeld van een 50mm 1.4 van Sigma.

www.fotofolio.be

Comment

Een lensbaby....................
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Canon 50 1.4 op een crop en Canon 85 1.2 of 1.8 op een FF.

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                      Met een prime op die brandpuntsafstand is IS van minder belang hoor.
                      Eerder hoe stil de baby ligt :-). Een lichtsterke prime geeft je kortere sluitersnelheden, maar soms is de DOF dan te klein. Daarom gebruikik deze meestal nog samen met een combinatie van een softbox en/of plu. Zelf gebruik ik de 50 mm 1.4 op een 5D dan benut je die lens het best.

voorbeeldje van 50 mm 1.4 met belichting

http://www.flickr.com/photos/kristof...68342/sizes/o/
                      Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 11:44.

Comment

Die 50mm lenzen hebben inderdaad een verdienstelijke reputatie. Zeker de f 1.8 voor dat geld.

Maar om nu nog op je vraag te antwoorden: ik denk niet dat je met je lenzen die je al hebt te kort gaat komen om de bewuste foto's te kunnen maken. Het enige dat je misschien zou kunnen missen is een de beperktere scherptediepte die die primes wél hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                          Ik heb wel al getwijfeld met de 85 1.8 omdat die een betere werkafstand op een 5D zou hebben, maar weet niet of de 85 1.8 reeds vanaf 1.8 scherp is
                          ja de 85 1.8 is perfect bruikbaar volopen maar voor de TS te lang. 50 1.8 of 50 1.4 (als het iets meer mag kosten) is ideaal Ga eens naar een fotowinkel en neem ze beiden vast maar ik vrees dat je dan voor de 50 1.4 (duurder) zal gaan de 50 1.4 is ook scherp volopen en de 50 1.8 niet echt.

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Maar om nu nog op je vraag te antwoorden: ik denk niet dat je met je lenzen die je al hebt te kort gaat komen om de bewuste foto's te kunnen maken. Het enige dat je misschien zou kunnen missen is een de beperktere scherptediepte die die primes wél hebben.
                          de scherptediepte heeft op zich niets met prime of zoom te maken maar met het gebruikte diafragma he of je een prime of een zoom op 2.8 gebruikt gaat grotendeels hetzelfde effect geven op gebied van dof. Natuurlijk als je een 1.8 of 1.4 prime volopen gebruikt, is het wat anders.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            de scherptediepte heeft op zich niets met prime of zoom te maken maar met het gebruikte diafragma he of je een prime of een zoom op 2.8 gebruikt gaat grotendeels hetzelfde effect geven op gebied van dof. Natuurlijk als je een 1.8 of 1.4 prime volopen gebruikt, is het wat anders.
                            Dus, zoals ik al zei: zal de scherptediepte groter zijn voor de lenzen die TS al heeft. Zeker ten opzichte van de voorgestelde 50mm lenzen in dit topic... Zeker gezien de diafragmawaardes van deze kitlenzen. Uw technische uitleg had ik in het achterhoofd toen ik mijn antwoord formuleerde.
                            Ik had zo'n vermoeden dat een uitleg met wat mindere technische elementen eerder duidelijk zouden zijn voor de TS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                              Nu heb ik de canon500D met 18-55 en 55-250 lens maar ik denk dat deze
                              niet geschikt zijn voor foto's voor baby's,
                              En waarom niet ? Met de 18-55 of 55-250 kan je probleemloos een baby fotgraferen.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
                              X