Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste lens voor fotograferen baby's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste lens voor fotograferen baby's

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    En waarom niet ? Met de 18-55 of 55-250 kan je probleemloos een baby fotgraferen.
    Ik zou eens proberen een paar proef foto's te nemen met je huidige lenzen en zien wat daar uitkomt. Als je overgaat tot aankoop van een andere lens, zou ik eerder opteren voor de 50mm 1.8. Dat de 50mm 1.4 nóg beter is, staat buiten kijf maar ik denk dat het op dit ogenblik misschien wat overkill is.
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Maar mijn lenzen flitsen ENORM !! die gaan af lijk een speer! Nu gaat dat miss beter met de 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
        Maar mijn lenzen flitsen ENORM !! die gaan af lijk een speer! Nu gaat dat miss beter met de 1.8
        je lens flitst niet maar je flits flitst

en da's allemaal afhankelijk van hoe je je camera instelt

door de band genomen voor onze zoon van nu 7 maanden te fotograferen, zet ik mijn camera op Av (flits uitschakelen uiteraard). Je kan dan spelen met diafragma om meer (hoog f-nummer) of minder (klein f-nummer) scherptediepte te hebben. Je ISO pas je dan danig aan om een voldoende snelle sluitertijd te hebben...

Voorbeeldje :

exif :
        1D2 + 85mm 1.8
        Av : f/2, sluitertijd 1/50 ISO800, 2/3e stop overbelicht

Laat je effe niet "afschrikken" door het gebruikte materiaal he want dit kan je perfect met jouw camera en lenzen. Je gaat wel wat meer scherptediepte hebben omdat de grootste lensopening kleiner is maar je kan perfect uit de voeten met je materiaal. Met een 50 1.8 kan je wel zo beperkte scherptediepte bereiken.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Ooh wat een mooi foto !!
          Is er iets waar je dat best al mee oefent want de baby is er natuurlijk nog niet :P

Comment

Ooh wat een mooi foto !!
            Is er iets waar je dat best al mee oefent want de baby is er natuurlijk nog niet :P
            bedankt goh... een huisdier wat braaf stil kan blijven zitten? buurjongen of -meisje? neefje of nichtje?
            Nieuwe site

Comment

Weet jij toevallig ook hoe je zorgt dat hij niet op 1 onderwerp gaat scherpstellen? Want dat doet hij bij mij altijd, ik wilde overtlaats een foto helemaal scherp en toen deed hij weer alleen het midden ?

Comment

Weet jij toevallig ook hoe je zorgt dat hij niet op 1 onderwerp gaat scherpstellen? Want dat doet hij bij mij altijd, ik wilde overtlaats een foto helemaal scherp en toen deed hij weer alleen het midden ?
                Scherpstellen is altijd maar op 1 van de scherpstelpunten. Nu, misschien is er een of andere optie in je toestel die ik niet ken (heb een oude nikon), maar ..
                Wil je je hele foto scherp dan kun je best een klein diafragma gebruiken (groot F-getal). Je wil meer scherptediepte en dat los je niet met de scherpstelpunten op.

Een tip: neem even een basis handboek fotografie bij de hand en de mist rondom je zal snel opklaren

Bij ons tweede zoontje heb ik gewoon mijn 18-55 kitlens gebruikt wat ook perfect ging. Voor ons derde zoontje de 50mm F1.8 aangeschaft. Een scherpe zalige lens, maar je moet er ook echt wel leren mee werken en zeker de basisbegrippen ivm scherptediepte onder de knie hebben.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Scherpstellen is altijd maar op 1 van de scherpstelpunten. Nu, misschien is er een of andere optie in je toestel die ik niet ken (heb een oude nikon), maar ..
                  Wil je je hele foto scherp dan kun je best een klein diafragma gebruiken (groot F-getal). Je wil meer scherptediepte en dat los je niet met de scherpstelpunten op.
                  dat klopt als een bus bij babies stel je door de band genomen scherp op een van de ogen en hoeveel er scherp is bepaal je dan met je diafragma :
                  - klein getal --> groot diafragma --> weinig scherptediepte
                  - groot getal --> klein diafragma --> veel scherptediepte
                  Nieuwe site

Comment

Working...
                  X