Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor alpha 300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens voor alpha 300

wat is dan het maximum formaat van afdruk dat je zou kunnen maken met deze lens, met de kitlens heb ik een a1 afdruk van men vriendin aan de muur hangen en die is toch zeer scherp, zal dit met deze ook mogelijk zijn?

voor de rest ben ik toch zeer tevreden voorlopig, enkel de scherpte maak ik me nog wat zorgen over
    Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

Als je op 300mm echt betere resultaten wil heb je drie opties bij Sony zelf: de 70-300G, de grote broer, de 70-400 en de 300mm f/2.8...maar dat zijn opties met een behoorlijk prijskaartje.

Of bij Sigma gaan kijken, of een tweedehands Minolta, zoals K-2 reeds aangaf...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De grootte van je afdruk hangt af van het aantal MP in je camera, om preciezer te zijn: het aantal dpi die je foto heeft.

De scherpte van een foto kan beinvloed worden door een objectief, de grootte van een afdruk niet.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Als je op 300mm echt betere resultaten wil heb je drie opties bij Sony zelf: de 70-300G, de grote broer, de 70-400 en de 300mm f/2.8...maar dat zijn opties met een behoorlijk prijskaartje.

Of bij Sigma gaan kijken, of een tweedehands Minolta, zoals K-2 reeds aangaf...

zal het nog even zo houden, als die op statief zal staan zal het resultaat mischien nog iets beter zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
          De grootte van je afdruk hangt af van het aantal MP in je camera, om preciezer te zijn: het aantal dpi die je foto heeft.

De scherpte van een foto kan beinvloed worden door een objectief, de grootte van een afdruk niet.
          dat is ook wat ik ervan dacht, toch nog bedankt voor de verduidelijking.
          Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

hey svenne,
            lijkt me niets mis met je lens. Wat ik me wel afvraag is welke instellingen je gebruikt.
            Ik heb voor mijn A700 ook een alpha 300 gehad en ik heb vaak mijn contrast en scherpte op +1 moeten zetten bij creative style.
            Ook vind ik dat bvb Vivid mooie resultaten kan opleveren als je bvb een besje of zelfs een eend trekt.

Verder heb ik wat basisbewerkingetjes uitgevoerd op je foto ( 2minuutjes max ).
            Als je wilt haal ik de foto van het net hoor stuur maar een PM'tje
            Deze bewerkingen zijn dan een beetje ter compensatie van instellingen en natuurlijk moet je elke foto die je groot laat afprinten wat bewerken.
            Foto is bewust beetje oververscherpt, maar zoals je merkt valt dit in de tweede foto al niet meer op EN ook op afdrukken zie je dit ook al veel minder

de tweede foto gebruikt maar 5/9de van je pixels dus ongeveer 6MP ...
            De 6MP foto komt normaal overeen met een foto van 45cmx30cm ; 4MP is wat je in MIJN OGEN nodig hebt om een foto af te drukken op 30cmx20cm.
            100% crops zijn wel interessant maar meestal kan je op 50% crops je foto's best beoordelen ivm of ze bruikbaar zijn voor grote prints.

Niet te veel bezig zijn met je gerief ik weet het ik moet niet veel zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door c_v Bekijk bericht
              hey svenne,
              lijkt me niets mis met je lens. Wat ik me wel afvraag is welke instellingen je gebruikt.
              Ik heb voor mijn A700 ook een alpha 300 gehad en ik heb vaak mijn contrast en scherpte op +1 moeten zetten bij creative style.
              Ook vind ik dat bvb Vivid mooie resultaten kan opleveren als je bvb een besje of zelfs een eend trekt.

Verder heb ik wat basisbewerkingetjes uitgevoerd op je foto ( 2minuutjes max ).
              Als je wilt haal ik de foto van het net hoor stuur maar een PM'tje
              Deze bewerkingen zijn dan een beetje ter compensatie van instellingen en natuurlijk moet je elke foto die je groot laat afprinten wat bewerken.
              Foto is bewust beetje oververscherpt, maar zoals je merkt valt dit in de tweede foto al niet meer op EN ook op afdrukken zie je dit ook al veel minder

de tweede foto gebruikt maar 5/9de van je pixels dus ongeveer 6MP ...
              De 6MP foto komt normaal overeen met een foto van 45cmx30cm ; 4MP is wat je in MIJN OGEN nodig hebt om een foto af te drukken op 30cmx20cm.
              100% crops zijn wel interessant maar meestal kan je op 50% crops je foto's best beoordelen ivm of ze bruikbaar zijn voor grote prints.

Niet te veel bezig zijn met je gerief ik weet het ik moet niet veel zeggen
              hoi,

eerst en vooral de foto's moeen zeker niet weg, het is altijd fijn om bij te leren van iemand die je foto's bewerkt, ikzelf heb in school 5j ps gehad dus qua verscherpen en bewerken weet ik ondertussen al wat mogelijk is en wat niet (natuurlijk kan ik nog altijd veel bijleren). de instellingen van de camera waren standaard, dit om aan te tonen wat er uit de camera komt zonder dat er ook maar iets aan gebeurd is, alles is uiteraard op m modus geschoten, met de bijhorende exif.

dus wat ik van resultaat met deze lens haal is normaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door c_v Bekijk bericht
                Ook vind ik dat bvb Vivid mooie resultaten kan opleveren ...
                Voor zo ver ik me herinner hebben die instellingen enkel effect op de jpeg foto's. Ik weet niet als svenne in jpeg of raw trekt, maar bij raw heb je er dus niet veel aan.
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                  Voor zo ver ik me herinner hebben die instellingen enkel effect op de jpeg foto's. Ik weet niet als svenne in jpeg of raw trekt, maar bij raw heb je er dus niet veel aan.
                  meestal trek ik in jpeg, af en toe eens raw. die scherpte die je instelt in die menu's waar ja oa vivid kan vinden zou die effect hebben op raw? ik kan me moeilijk voorstellen dat dit ook enkel op raw zou werken?

voor de rest na wat meer foto's begin ik de lens toch steeds liever te gebruiken en krijg ik toch betere resultaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenne alpha Bekijk bericht
                    meestal trek ik in jpeg, af en toe eens raw. die scherpte die je instelt in die menu's waar ja oa vivid kan vinden zou die effect hebben op raw? ik kan me moeilijk voorstellen dat dit ook enkel op raw zou werken?

voor de rest na wat meer foto's begin ik de lens toch steeds liever te gebruiken en krijg ik toch betere resultaten.
                    Nee, inderdaad in RAW hebben die instelling geen effect op de foto.
                    Natuurlijk als je RAW+JPEG trekt ( wat toch ook veel mensen doen ) dan kan je wel weer best letten op de CS.

Blij te horen dat je de lens liever begint te gebruiken.

Als je in Raw trekt zal je natuurlijk altijd een minimum aan PP doen, dan zal de lens zeker niet teleurstellen.
                    Veel plezier ermee alleszins

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenne alpha Bekijk bericht

Die instellingen zoals Vivid en ook dynamic range hebben niks van invloed op de raw foto's. De aanpassingen worden namelijk in de nabewerking in de camera gedaan.
                      500px

Comment

Working...
                      X