Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenringen pentax K20D met sigma 2.8/105mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tussenringen pentax K20D met sigma 2.8/105mm

ik ben aan het zoeken naar een set tussenringen voor mijn pentax gecombineerd met mijn macrolens,ik had heir een setje gevonden hier op e-bay amper 24 € maar ik heb het gevoel dat ik problemen zal hebben met mijn diafragma en miss ook de lichtmeting ,autofocus speelt geen rol wat dat gebruik je toch niet bij macrofotografie,is er iemand die mij ergens een setje zou kunnen aanraden ,ze zijn blijkbaar moeilijk te vinden
    dank aan mijn helpers

Re: tussenringen pentax K20D met sigma 2.8/105mm

ik heb dezelfde set maar dan voor canon. De afwerking is ronduit slecht, het pinnetje waarmee je de ring vergrendeld op de lens werkt maar half, en wanneer ik het hele zaakje monteer en vastdraai staat mijn lens ongeveer 180 verdraaid tov mijn body wat het bedienen van de lens niet echt éénvoudig maakt. Leuk om even mee te experimenteren maar toch geen 25,- waard.
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
      ik heb dezelfde set maar dan voor canon. De afwerking is ronduit slecht, het pinnetje waarmee je de ring vergrendeld op de lens werkt maar half, en wanneer ik het hele zaakje monteer en vastdraai staat mijn lens ongeveer 180 verdraaid tov mijn body wat het bedienen van de lens niet echt éénvoudig maakt. Leuk om even mee te experimenteren maar toch geen 25,- waard.
      bedankt pquito ,goed dat ik hier eerst eens mijn licht opsteek ,maar wat is het alternatief ,kent iemand betere?

Comment

Beter, maar wel een heel stuk duurder kan je hier vinden.
        Is wel in het verre Polen, maar naar het schijnt een betrouwbare zaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
          Beter, maar wel een heel stuk duurder kan je hier vinden.
          Is wel in het verre Polen, maar naar het schijnt een betrouwbare zaak.
          dank je Gengske ,ik denk dat ik hier wat dieper zal op ingaan ,lijkt mij in orde deze ringen ,volgens ik een beetje engels kan lezen zouden waarschijnlijk diafragma en lichtmeting via de contacten worden doorgegeven.

Comment

Working...
          X