Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 met welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80 met welke lens?

Ik heb besloten een tweedehands nikon D80 aan te schaffen. Nu heb ik twee interessante aanbiedingen. Ik kan een Nikon D80 kopen met Grip, 8 GB, Photoshop Elements 7
    met een Tokina ATX SV Pro 28-70 2.8 die de zonnekap en rubberen scherpstelring mist Ik heb pas vernomen dat ik in plaats van de Tokina een Nikkor AF 35-135 3.5/4.5 kan krijgen. Welkeen is dan de betere? De nikkor of de Tokina? of een Nikon D80 + Nikkor AF-S 55-200 VR DX f/3,5-5,6 + Nikkor AF-S 18-55 VR DX f/4-5,6 tegen een gelijkaardige prijs. Welk pakket is het beste om als eerste DSLR te kopen met als voornaamste doel Car-spotting. Dus het fotograferen van exclusieve auto's, zowel bewegend als stilstaand.
    Ik heb hier nog een Nikkor AF-D 85mm F 1.8 en een Nikon AF-G 70-300mm F/4.0-5.6 liggen die ik ook kan gebruiken.
    Is het een groot probleem dat op die tokina lens de scherpstelring mist?
    Last edited by Azerty-Qwerty; 14 maart 2010, 19:05.
    Nikon D3000 + 18-105mm f3,5-5,6

Re: Nikon D80 met welke lens?

Scherpstelring missen? Je kijkt nu in het inwendige van de lens of is alleen het rubberen profiel weg?

Daarbij vind ik 28-70 te breed voor een DX camera en zou een 17-50/55 preferenen. Het 2de setje lenzen is weer ander verhaal, breder inzetbaar en niet zo lichtsterk.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het rubberen profiel mist.
      Wat is het beste pakket voor een beginnend fotograaf, als je rekening houd dat bij het pakket met de twee lenzen geen grip zit en geen geheugen?
      Niet dat die grip me veel uitmaakt.

Comment

Die Tokina is een goede lichtsterke lens klik en zou mijn voorkeur hebben en PSE 7 is weer €100 uitgespaard. Maar die niet zo brede beginhoek is niet makkelijk.

Standaardlens op een DX is 17-50/55, en op FX 24(18)-20(75), nu 1,5 x 17-50 net weer 25,5-75, dus de Tokina is een ideale standaardlens op FX.

Ik had zelf een Nikkor 28-70 en kocht een toen 17-55, sindsdien de 28-70 niet meer gebruikt, verkocht en weer een andere gekocht toen ik FX ging.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb ook de mogelijkheid om in plaats van de Tokina een Nikkor AF 35-135 3.5/4.5 lens te krijgen tegen dezelfde prijs. De tokina zal wel de betere lens zijn, maar deze heeft wel een groter bereik dus ik denk dus handiger voor mijn gebruik, of niet?

Comment

je blijft met een maximale breedhoek van 35 mm zitten, wat op een DX camera geen breedhoek is maar ongeveer overeenkomst met een 50 mm.
            zeker als je auto's wil fotograferen (ik denk dan hier aan de stilstaande auto's), zul je zeker een breedhoek nodig hebben, en zal de 17-55 je veel meer van pas komen.

als die lens van Tokina kwalitatief beter is, kan je overwegen die toch te kopen en daar een kitlens 18-55 bij te kopen - met VR (zeker VR nemen indien je ook binnen auto's wil trekken) komt dat rond de 100 euro denk ik.
            maar bedenk wel dat je dan op den duur waarschijnlijk met drie lenzen rondloopt: de kitlens, de tokina en als je ook buiten auto's wil trekken op een circuit of zo, zul je waarschijnlijk nog een tele kopen ook...
            nu, met drie lenzen rondlopen doen we hier ongeveer allemaal
            ---------
            op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
            Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Working...
            X