Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100-400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 100-400

Beste fotografen,

ik wil mijn Canon 5OOd uitrusten met een tele(zoom)lens, type EF 100-400 mm (F4,5:5,6) . Wie heeft dit objectief, en hoe zijn jullie ervaringen? Qua scherpte, bereik, belichtingsruimte, enz. .. ?
    Ik zou die vooral gebruiken in (buiten)fotografie, natuur, landschappen, enz.
    Ik wil wat adviserende info, omdat ik twijfel tussen een Canon en nevenmerken, zoals Sigma, Tamron.
    Bedankt voor jullie reacties.
    Piet
    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

Re: Canon EF 100-400

Hier is al veel over geschreven, ook op BD trouwens (de search al gebruikt ?)

Ik heb deze lens ook ... en ben er super tevreden over, een mooi bereik, snelle AF (ik gebruik hem voor racewagens trouwens) en mijn exemplaar is echt scherp, zelfs op 400mm, wat blijkbaar een zwak punt was op oudere versies als je alles wat op het net staat gelooft.

Ik twijfel altijd of ik de super goede 70-200 f2.8 IS of de heel goede 100-400 meeneem naar het circuit ... dat zegt genoeg denk ik

Het enige nadeel wat dikwijls naar voor komt is het schuif mechanisme, maar ik vind het prima, laat toe om heel snel van brandpunt te veranderen, ik heb er geen probleem mee in elk geval.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb er één te koop staan:

Er zijn veel geinteresseerden maar voorlopig is de lens nog niet gereserveerd. Laat maar iets weten als je interesse hebt.

Tom.

Comment

Ik heb ze ook al meer dan 2 jaar, daarna de 400mm 5.6 bijgekocht omdat die snellere AF heeft en iets scherper is vol open, maar deze week de zoom nog eens bovengehaald en ik kan niet klagen

zeker tweedehands het beste wat je kan kopen

Comment

als je een scherp ex. hebt dan is het een blijvert, daarom een advies als je hem tweedehands koopt, vraag dan goed naar de redenen van verkoop en test hem uitgebreid, mensen die hem (net als ik) hebben en een goed ex. doen hem niet zo snel van de hand, blijft een erg goede lens, vol open op 400 mm nog steeds goed scherp.
          Enige nadeel vind ik het uitzakken tijdens het lopen, elke keer vastzetten werkt ook niet erg lekker, maar doe je het niet loop je met een kachelpijp rond, verder vind ik het schuif systeem wel handig en snel werken.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

vraag dan goed naar de redenen van verkoop en test hem uitgebreid
            terechte opmerking, zeker bij exemplaren van voor 2006

let ook op stof binnenin (minder erg) en of je de schuif nog goed kan vastzetten (ook niet zo erg, maar de rubber dichting vervangen kost wel geld)

de lens is nieuw ook zo duur niet meer

Comment

Working...
            X