Hallo iedereen!
Momenteel neem ik foto's met mijn Canon 400D en een tamron 17-50 lensje.
Nu wil ik graag een nieuwe lens bijkopen omdat ik kortelings mijn vader zijn 5D ga krijgen. Ik heb vernomen dat mijn 17-50 niet meer op deze body gaat werken en zoek een nieuwe standaardlens. Moest ze toch werken is er uiteraard geen probleem!
Volgende lenzen komen in aanmerking
* Tamron 28-70 2.8
* Sigma 24-70 2.8
* Canon 28-135 IS
* Canon 24-105L IS
Andere alternatieven zijn uiteraard ook welkom, al vind ik de canon 24-70 2.8 een beetje duur en zwaar.
Heeft er iemand ervaring met een van bovenstaande lenzen? Ik weet echt niet welk van deze 3 ik zou moeten kopen op mijn huidige 400D en toekomstige 5D. Enige voorwaarde is wel dat het op alletwee de toestellen moet werken.
De canon 24-105 L is wel echt mijn limiet van budget dat ik wil uitgeven... Als deze lens echt super goed is wil ik deze wel overwegen.
Ik fotografeer echt vanalles...dieren, natuur, mensen, landschappen...
ook misschienhandig om weten is dat ik nog een canon 70-200 F4 heb.
alvast bedankt voor jullie kennis en ervaring te willen delen!
Momenteel neem ik foto's met mijn Canon 400D en een tamron 17-50 lensje.
Nu wil ik graag een nieuwe lens bijkopen omdat ik kortelings mijn vader zijn 5D ga krijgen. Ik heb vernomen dat mijn 17-50 niet meer op deze body gaat werken en zoek een nieuwe standaardlens. Moest ze toch werken is er uiteraard geen probleem!
Volgende lenzen komen in aanmerking
* Tamron 28-70 2.8
* Sigma 24-70 2.8
* Canon 28-135 IS
* Canon 24-105L IS
Andere alternatieven zijn uiteraard ook welkom, al vind ik de canon 24-70 2.8 een beetje duur en zwaar.
Heeft er iemand ervaring met een van bovenstaande lenzen? Ik weet echt niet welk van deze 3 ik zou moeten kopen op mijn huidige 400D en toekomstige 5D. Enige voorwaarde is wel dat het op alletwee de toestellen moet werken.
De canon 24-105 L is wel echt mijn limiet van budget dat ik wil uitgeven... Als deze lens echt super goed is wil ik deze wel overwegen.
Ik fotografeer echt vanalles...dieren, natuur, mensen, landschappen...
ook misschienhandig om weten is dat ik nog een canon 70-200 F4 heb.
alvast bedankt voor jullie kennis en ervaring te willen delen!
Comment