Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 f2.8 IS of geen IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 f2.8 IS of geen IS

t Licht was oranje/geel.

Ik had ms op ISO 200 a 400 kunnen overgaan, maar dan had ik sluitertijden van ms 1/10 sec, dus dat is het ook niet (bewegingsonscherpte). Altijd compromissen sluiten he...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Nog iets : een Canon 500D is natuurlijk geen 5D, maar ik vind dat ik toch al goeie foto's heb kunnen maken op een paar concerten.

t Is ook niet de bedoeling dat de foto's op A1 formaat uitvergroot worden he.

Anderzijds zeggen ze dat de objektieven belangrijker zijn dan de body.

Mijn 500D heb ik gekocht om met een spiegelreflex te leren werken, de volgende aanschaf wordt wschl een 7D.

Gelukkig passen de objektieven die ik nu heb ook op een 7D.

Comment

Nog iets : ik heb enkel foto's genomen tijdens het laatste nr. In totaal ms slechts 30 foto's. Als ik meer had geexperimenteerd of andere posities had ingenomen, was t ms beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Nog iets : ik heb enkel foto's genomen tijdens het laatste nr. In totaal ms slechts 30 foto's. Als ik meer had geexperimenteerd of andere posities had ingenomen, was t ms beter.
          oefening baart kunst. Zo'n 5 of 7 of zelfs 1... dat zal helpen, zeker als het wat donker is. Maar als er voldoende licht is (zodat jij niet te hoog moet gaan in ISO), dan ga je met die 135 zeker ook stekescherpe foto's nemen op jouw toestel. Maar die 'korrel', da's iets wat je bij de hogere reeksen pas bij hogere ISO's tegen komt en dan spreken de reviewers over de kwaliteit van de grain (zoals bij de oude filmkorrel). Ik blijf toch liefst uit de korrelzone weg, tenzij het absoluut niet anders kan. Eén uitzondering: zwartwit fotografie, daar kan het soms wel voor mij.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Ik vond het wel straf dat mijn foto's zo korrelig waren bij t inzoomen, hoewel het wel vrij licht was. Nu ja, ms 'slecht' licht.

Ik heb ook al gezien dat concertfotografen soms 'gedempte' flitsers gebruiken, wat me voordien nog nooit is opgevallen. Da's ms ook een optie.

Een Canon 7D zal voor eind dit jaar zijn, als t eindejaarspremie is geweest... en mijn autooke begint ook kuren te krijgen.

Comment

Ik heb ook al gezien dat concertfotografen soms 'gedempte' flitsers gebruiken, wat me voordien nog nooit is opgevallen. Da's ms ook een optie.
              daarvoor koop je geen lichtsterke prime he... en op concerten mag je toch nie flitsen...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Ik vond het wel straf dat mijn foto's zo korrelig waren bij t inzoomen, hoewel het wel vrij licht was. Nu ja, ms 'slecht' licht.

Een Canon 7D zal voor eind dit jaar zijn, als t eindejaarspremie is geweest... en mijn autooke begint ook kuren te krijgen.
                Waarom niet doorsparen voor een 5D II? Als je gebruik wil maken van topkwaliteit hoge iso's dan ben je (bij Canon) met de 5D II toch beter af...
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  daarvoor koop je geen lichtsterke prime he... en op concerten mag je toch nie flitsen...
                  Ik heb Breath of Life in Bar Mondial gezien en de 3 concertfotografen (nu ja, eerder fans met een heel goed toestel) gebruikten zo'n 'staafflitser'. Ze zullen daar wel hun reden toe gehad hebben.

Als je ziet dat op concerten iedereen met zijn compactje staat te flitsen, waarom mogen meer professionele fotografen dat dan niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Waarom niet doorsparen voor een 5D II? Als je gebruik wil maken van topkwaliteit hoge iso's dan ben je (bij Canon) met de 5D II toch beter af...
                    Da's toekomstmuziek, maar toch al even gegoogeld op eos 5d mark II vs eos 7d.

Volgens deze site is de 7D beter als je uit de hand schiet (geen statief) en voor snelle aktie (omwille van de 8fps). Dus ook bij concerten...

Comment

Ik heb Breath of Life in Bar Mondial gezien en de 3 concertfotografen (nu ja, eerder fans met een heel goed toestel) gebruikten zo'n 'staafflitser'. Ze zullen daar wel hun reden toe gehad hebben.

Als je ziet dat op concerten iedereen met zijn compactje staat te flitsen, waarom mogen meer professionele fotografen dat dan niet ?
                      of ze dat mochten is iets anders... de flitsjes van die compactjes merken ze op het podium niet eens... Als daar een legertje fotografen in frontstage met 580EX'en en SB900's er op los flitsen is dat net iets anders
                      Nieuwe site

Comment

Volgens deze site is de 7D beter als je uit de hand schiet (geen statief) en voor snelle aktie (omwille van de 8fps). Dus ook bij concerten...

http://www.gorephoto.com/blog/?p=291
                        Ze zeggen anders wel:
                        Traditionally, dense receptors have produced more digital noise than their larger counterparts, especially during long exposures which generate more heat. Canon has done a good job of controlling digital noise with their efficient sensors and processing in the past, but it will be interesting to see how a production model 7D compares to the 5D Mark II, which has been so highly praised for its ability to produce low noise images in nearly any lighting situation.
                        En die pixels per mm van een 5DII tov een 7D, da's ne factor van zo'n 1,4. De oppervlakte van zo'n pixel is dan echter wel het dubbele... dus kan je als tegenargument zeggen dat de 5DII de helft van de plaatjes schiet maar ook met de helft van de ruis van de 7D.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

t Is natuurlijk ook beter om je goed te concentreren op wat de artiest gaat doen, op de belichting te letten enz en 1 goeie foto te nemen om de paar minuten ipv 8 foto's per seconde te nemen waarvan je er 7 kan weggooien.

Uiteindelijk heb ik mijn 500D nog maar een goed half jaar, ik moet er ook nog een beetje mee leren werken.

Je moet nog geen marathon lopen als je amper kan gaan.

Met een toestel dat 3x zo duur is als hetgene dat ik nu heb, neem ik ook geen 3x betere foto's he, het heeft enkel minder 'uitval' in slechte omstandigheden.

Bovendien heb ik pas een nieuwe desktop gekocht, auto is aan vervanging toe, ik zou ook graag gitaar leren spelen enz ...

Comment

De reakties op de nieuwe 5D Mark II op de site van Konijnenberg zijn anders niet altijd lovend : http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._ii_serie.html

Er is zelfs iemand die zijn nieuw toestel terug verkocht heeft !

Comment

De reakties op de nieuwe 5D Mark II op de site van Konijnenberg zijn anders niet altijd lovend : http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._ii_serie.html

Er is zelfs iemand die zijn nieuw toestel terug verkocht heeft !
                              die reacties neem ik met een korreltje hoor...
                              ook als het oppervlak te eegaal is wil de autofocus wel weigeren of gaat heen en weer stellen, ...ook duidelijk een min punt dus op de werking hier van.
                              verder de een verbetering zou zijn 3 stel knoppen op de camera waar je even snel aan kunt draaien 1e voor sluitertijd 2e voor diafragma 3 e voor ISO, is dat nu zo ver gezocht ?
                              mooi camera maar duidelijk voor de amateur met een hoger budget. of de fotograaf die geen snelle opnamen maakt onder alle omstandigheden.
                              AF is gebaseerd op detecteren van contrast... als er geen contrast is, heeft ELKE camera problemen met AF.

3 instelknoppen??? sjonge jonge toch... je hebt 1 wiel voor diafragma en 1 voor sluitertijd als je manueel werkt. ISO zit achter 1 knop als ik me niet vergis.
                              Nieuwe site

Comment

http://www.gorephoto.com/blog/?p=291
                                Snelle aktie....het zijn geen racewagens die je fotografeert Een headbangende gitarist of springende zanger kun je prima vast leggen met een 5DmkII.
                                Wat ik inderdaad heerlijk aan de 5DMKII vind is dat je bij een ISO van 1600 nog korrelloze foto's maakt.
                                Waarom zou de 7D beter zijn om mee uit de hand te schieten? Kun je dat onderbouwen?

Ik denk dat een 7D voor veel mensen een beter optie is, aangezien ze de supersnelle AF goed kunnen gebruiken....bv bij (zaal)sport en vogelfotografie. Voor hogere ISO's moet je bij de 5DmkII zijn.
                                Er is niets mis met de AF van de 5DmkII, ik word daar een beetje kriegel van....hij is pakken beter dan die van mijn oude Canon en ik fotografeer er gerust ook vogels mee. (in combinatie met mijn 70-200L 2.8...wat een supercombinatie is)

Comment

Working...
                                X