Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 f2.8 IS of geen IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 f2.8 IS of geen IS

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
    Hartelijk dank voor de info !
    Concertfotografie is dus een beroep en geen hobby Voor de grote namen toch.
    Jammer.
    Dat betekent dus dat foto's in bvb. een "fan gallery" zoals op http://www.markknopfler.com/gallery/fans.aspx eigenlijk van "professionele fans" komen.
    niet waar hoor... kwestie van een medium te vinden waar je voor kan werken (desnoods als vrijwilliger zoals ik).
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Denk het wel, heb even voor de aardigheid "Rox De Luca" (stond op een van de foto's vermeld) gegoogled. Moet je ook 'ns doen!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        De 100mm f2 is hier nog niet genoemd,
        Heb ik ook, ben er uiterst tevreden van !

Comment

Ik heb hier thuis een testje gedaan en 's avonds, in huis, met slecht licht, los uit de hand scherpe foto's genomen op 200 mm, persoon op ongeveer 5 meter, en met een belichtingstijd van 1/25 sec. Met een beetje steun voor mijn elleboog op een muurtje kon ik zelfs tot 1/6 sec zakken (maar dat was dan wel stevig vasthouden) !
          Die foto's waren natuurlijk wat grofkorrelig op mijn 50D op 1600 ISO (er was dan ook weinig licht), maar er was wel nog steeds geen bewegingsonscherpte te zien (ondanks de korrel goed te evalueren b.m.v. het hoofdhaar) !
          En jawel, dat alles met de ondertussen "oude" IS verise, niet de nieuwe.

Ik zou die IS voor geen geld van de wereld willen missen (maar het is natuurlijk niet zaligmakend in alle omstandigheden).
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Ik sta ook te watertanden voor een Canon 70-200, maar heb een klein vraagje :
            Als je IS hebt, waarom kan ( of moet ) men die dan afzetten ?
            Zijn er omstandigheden waarbij IS nefast is ?
            Thanks
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Op statief is Image Stabilization niet meteen nodig. Sommige IS-systemen zouden "voelen" dat de camera op statief staat, en inactief worden (?), maar voor andere zou het aangeraden zijn ze af te zetten. Ik moet zeggen dat ik meestal vergeet de IS van mijn 17-55 f/2.8 uit te schakelen. Nog geen nadelige gevolgen van ondervonden.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik had beide, eerst de IS, nu de NON IS.
                Het verschil in scherpte met mijn IS exemplaar vond ik vrij groot ten voordele van de NON IS.
                Ik gebruik de lens voornamelijk voor sportfotografie en dan is de IS van minder belang gezien ik toch hoge sluitertijden wil halen.
                Ook weegt de IS versie heel wat meer dan de NON IS.

Voor concertfotografie zou ik persoonlijk toch eerder opteren voor de IS versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                  Ik sta ook te watertanden voor een Canon 70-200, maar heb een klein vraagje :
                  Als je IS hebt, waarom kan ( of moet ) men die dan afzetten ?
                  Zijn er omstandigheden waarbij IS nefast is ?
                  Thanks
                  Zoals LesC zegt kan de IS op een statief averechts gaan werken en moet die op oudere lensdesigns (zoals denk ik de 70-200 2.8 IS) uitgezet worden. De nieuwe IS-modules detecteren dat normaal gezien zelf.

Soms als je sluitertijden echt wel snel genoeg zijn (sneller als 1/200e dus op 200mm), kan je de IS ook uitschakelen omdat dan blijkbaar de AF net een klein tikkeltje sneller zou zijn.

Bij mij staat de IS echter bijna altijd op vermits ik meestal in low-light werk en zelden op statief.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Vandaag een Canon EF 135 mm f2 gekocht !

Meteen viel me de degelijkheid van deze lens op. Ze weegt ook ongeveer 2x zoveel als mijn EOS500D. Dat het voorste stuk van de lens niet meedraait als je scherpstelt is wel raar, maar aangenaam.

Konijnenberg was weer niet zo simpel te vinden (ik heb geen gps) hoewel ik er al 1x geweest ben. Nu ja, de straat vinden was niet moeilijk, maar het juiste adres wel.

Gelukkig liep er iemand rond met een zakje van Konijnenberg.

Ondanks t feit dat er 3 verkopers stonden en er niet veel klanten waren, duurde wel lang voor ik geholpen werd.

Voor mij stond een jong koppel dat een cameraatje van 100 euro kapot had gekregen (laten vallen ?) en een vervangtoestel wensten.

Verder nog een oudere heer die niet wist wat voor camcorder hij wou kopen.

Kunnen ze geen voorrang geven aan big spenders ?
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

LOL... hey big spender.... van die 135 wil ik wel eens een paar fotookes zien verschijnen hier. Liefst aan 2.0 op een concert of zo
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

jaja Johan, nu zijt ge De Man !

Comment

Hartelijk dank voor de antwoorden op mijn "silly" vraag over IS.
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                            Hartelijk dank voor de antwoorden op mijn "silly" vraag over IS.
                            we wijken een beetje af, maar die 135 is dus non IS en daar valt ook wel iets mee te doen. maar zoals je wel gemerkt hebt, hangt het ook van nhet gebruik van de lens af. Vandaar dat de non IS 135 zo goed scoort op indoor sporten en dat ik die wel eens op concerten wil zien... voor de 70-200 ben ik voor mijn gebruik al overtuigd: 2.8 en met IS. Helaas een kostelijke grap, maar ja...
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              LOL... hey big spender.... van die 135 wil ik wel eens een paar fotookes zien verschijnen hier. Liefst aan 2.0 op een concert of zo
                              Waarom, is die niet goed in zulke omstandigheden ? Spanjaert en Hans Swolfs beweerden juist van wel...

Voor mij is muziek (cd's kopen, concerten zien + evt fotograferen) een hobby, geen beroep.

Ik ga geen 2500 euro aan een objektief geven als ik het soms niet mag gebruiken.

De meeste concerten die ik doe is in kleine zalen waar ik tot bij t podium geraak. Je moet ook niet met een kanon op een mug schieten he. Als ik goeie foto's heb, zal ik ze wel eens posten.

Met mijn 50 mm f1.8 heb ik trouwens ook al goeie foto's genomen op concerten naar mijn bescheiden mening.
                              Last edited by johan de man; 18 maart 2010, 21:48.

Comment

@Yourt : '' Stage photography is another good use for the Canon EF 135mm f/2.0 L USM Lens. How well this lens works for this purpose of course depends on your distance from and the size of the stage. And, if shooting more than one subject at f/2, they will need to be aligned on the plane of sharp focus to all remain in focus. This is a lens I often carry to dance or music recitals ''

Comment

Working...
                                X