Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 f2.8 IS of geen IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 f2.8 IS of geen IS

Na overschakeleing van een 80-200 2.8 naar een 70-200 2.8 VR ging het percentage gelukte foto's(of ze goed waren is een andere zaak) bij concerten drastisch omhoog van 40% naar een 80 á 90% en de mislukte waren bijna altijd terug te voeren naar een gebruikersfout.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik gebruik mijn Canon EOS500D vooral voor concerten (en ook een beetje treinen en honden).

Aangezien ik geen perspas heb, kan ik enkel bij minder bekende bands en/of in kleinere zalen foto's nemen. Aangezien ik gemakkelijk bij t podium geraak ben ik dan ook heel blij met mijn goedkope 50 mm f1.8 lens.

Toch zou ik meer zoombereik willen en foto's vanop afstand nemen. Mijn f1.8 lens geeft ook niet echt veel scherptediepte.

Een Canon 70-200 f2.8 zonder IS kost 1000 euro, eentje met IS al 500 meer.

Ik vind het nogal dwaas om zoveel geld meer uit te geven als ik het niet echt nodig heb.

Geeft dat echt veel verschil ?

Zou ik die lens ook voor andere dingen kunnen gebruiken, bv lopende honden buiten ?

thanks
      Blijf jij maar verder ploeteren met je kitlensje.En ambetant ventje als jij kan zich geen 70-200 veroorloven en geeft liever extra euros uit aan headbanger groepies.

Comment

Urbexphotograhpy mag een weekje afkoelen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door franciskine Bekijk bericht
          urbexphotograhpy mag een weekje afkoelen.

lol
          Last edited by Bloatenaas; 13 maart 2010, 17:16.
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

eerst gedoe over dubbele account in D700/5DII topic, en nu dit.
            Goed bezig op 23 posts... of eerder
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Urbexphotography Bekijk bericht
              Blijf jij maar verder ploeteren met je kitlensje.En ambetant ventje als jij kan zich geen 70-200 veroorloven en geeft liever extra euros uit aan headbanger groepies.

Mijn kitlens gebruik ik niet meer. Een 70-200 IS kan ik zeker betalen.

Ik moet nog wat sparen voor een nieuwe auto, vandaar dat ik me afvroeg of 500 euro meer voor een IS de moeite loont ...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Mijn meest gebruikte concertlens op de 5D was de 135mm L

De 100mm f2 is hier nog niet genoemd, maar zeker een goed alternatief naast je 50mm en op een d500 zeker ideaal voor close ups op of rond het podium.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Ok, bedankt.

De concerten die ik zie zijn meestal vrij statisch.

In de AB moet je natuurlijk niet met zo'n lens binnenkomen zonder perspas, maar in achterafzaaltjes van cafe's, kleinere clubs, indoorfestivals als Gothfest en BIM, de meeste kleinere outdoor festivals (Cactus, Feest in t Park) is dat geen probleem ...

Gelukkig is t bijna vakantiegeld.
                  Een beetje off-topic, ik weet het, maar ik ga in juni naar Mark Knopfler in de Lotto Arena in Antwerpen. Weet iemand of ik daar binnen geraak met zo'n "witte" 70-200 f2.8 (natuurlijk zonder perskaart) ?
                  Master the craft, and the art will follow.
                  Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                  http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Dat betwijfel ik ten sterkste !

In zulke zalen is er security en die controleren wel je rugzak !

Terug on topic : mijn vraag is dus of die 500 euro meerkost te verantwoorden is, maw of die IS nodig is.

Ik zou zo'n lens gebruiken als ik niet vlakbij t podium sta, of er staan nog mensen voor mij, dus op zo'n 3 a 4 m afstand. Voor kortere afstanden zou ik mijn 50 mm lensje gebruiken.

Comment

@ Spanjaert : bedoel je Canon EF 135mm f/2.0 L USM van 960 euro ? Dat is ms ook een goed alternatief !

Bedankt !

Comment

Ik heb de IS versie gekocht omdat ik liever " wat " meer uitgeef om direct de betere lens te hebben voor meerdere doeleinden .
                        Heb ik de IS nodig dan zit die er op maar als je de non IS koopt kan je er later spijt van hebben .
                        1000 euro is ook al een flinke som geld dus als je er al veel moet uitgeven dan spaar ik iets langer en koop ik liever de lens met IS .
                        CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                          Een beetje off-topic, ik weet het, maar ik ga in juni naar Mark Knopfler in de Lotto Arena in Antwerpen. Weet iemand of ik daar binnen geraak met zo'n "witte" 70-200 f2.8 (natuurlijk zonder perskaart) ?
                          dan kan je inderdaad wel vergeten ja...

Terug on topic : mijn vraag is dus of die 500 euro meerkost te verantwoorden is, maw of die IS nodig is.

Ik zou zo'n lens gebruiken als ik niet vlakbij t podium sta, of er staan nog mensen voor mij, dus op zo'n 3 a 4 m afstand. Voor kortere afstanden zou ik mijn 50 mm lensje gebruiken.
                          laat het ons zo stellen : IS kan je afzetten als je wil en het heeft zijn voordelen wel degelijk (maar het is niet heiligmakend he) Of die meerprijs te verantwoorden is, kan alleen JIJ beslissen. Ik vond de IS een bijdrage en heb dan ook die gekocht

@ Spanjaert : bedoel je Canon EF 135mm f/2.0 L USM van 960 euro ? Dat is ms ook een goed alternatief !

Bedankt !
                          135L f/2 is een hele goede lens die er vermoedelijk ook nog wel eens bijkomt ooit voor als zelfs 2.8 niet lichtsterk genoeg is (en dat gebeurt, geloof me). Snel, scherp vanaf f/2, mooie bokeh, ...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Urbexphotograhpy mag een weekje afkoelen.
                            Haha weeral..

On topic:
                            ik zou toch voor de IS gaan.. Vroeg of laat ga je toch in situaties komen waar je denkt: verdorie dit was handig geweest, en dan is het te laat..
                            Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                              Uit de huisregels van de Lotto Arena:
                              Het is verboden om het Sportpaleis of de Lotto Arena te betreden met flessen, blikjes, alcohol, geluidsopnametoestellen, film- en fotocamera’s, vuurwerk en voorwerpen die een gevaar voor de veiligheid kunnen opleveren. Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd. Betreding van de zaal impliceert instemming met mogelijke aftasting. Alleen wegwerpcamera’s zonder flits en gsm’s uitgerust met een fotofunctie worden gedoogd. Er mag tijdens evenementen niet worden gefotografeerd of gefilmd, tenzij anders bepaald door de organisator.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Hartelijk dank voor de info !
                                Concertfotografie is dus een beroep en geen hobby Voor de grote namen toch.
                                Jammer.
                                Dat betekent dus dat foto's in bvb. een "fan gallery" zoals op http://www.markknopfler.com/gallery/fans.aspx eigenlijk van "professionele fans" komen.
                                Master the craft, and the art will follow.
                                Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                                http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Working...
                                X