Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-20 f4-5.6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 10-20 f4-5.6

Moeilijke keuze tussen de Sigma 10-20 f4-5.6 en de tokina 12-24 mm
    Geeft de 10 mm Sigma een aanvaardbare vervorming in de hoeken of is deze niet merkbaar op een 1.5 crop camera
    mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Re: Sigma 10-20 f4-5.6

Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
    Geeft de 10 mm Sigma een aanvaardbare vervorming in de hoeken of is deze niet merkbaar op een 1.5 crop camera
    mvg
    Als je door een klein gaatje rondkijkt zie je een bol
    Ik vind het fantastisch hoe deze lenzen dit zoveel mogelijk rechttrekken, maar een hoofd of een autowiel in de hoek kunnen onmogelijk rond weergegeven worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      maar een hoofd of een autowiel in de hoek kunnen onmogelijk rond weergegeven worden
      Maar dat heeft niets met vervorming te maken maar met gewone vertekening, gewone optiek dus......heeft elke lens last van, maar alleen bij uwa's zie je het.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik sta ook voor dit dilemma ... sigma of tokina?
        De pro's en contra's ? Iemand positieve of negatieve ervaringen?
        www.fluidr.com/photos/fotofilip3

Comment

De Sigma is zeker een goed lensje en valt goed mee qua vervorming, soms wat flare bij veel zon dus best uw zonnekap niet vergeten.
          Sommigen vinden wat vervorming net leuk op extreme 10mm (16mm) van gezichten, een kraan,... als special effect, is een leuk speels lensje.

Die 2mm extra is altijd meegenomen, opgepast dat uw voeten niet op de fotos staan dat deze zo breed is
          De UWA's zijn makkelijk in te delen in volgorde van zowel budget als geplande gebruiks-intensiviteit : Sigma - Tokina - Canon.
          Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 10:57.

Comment

Is er een mogelijkheid om foto van die Sigma op 10 mm te zien ?

Ik ben ook aan het uitkijken ervoor, trouwens, iemand misschien een idee waar hij het goedkoopst is ? De prijzen schommelen van 420€ tot 520 €.

Dank

R
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Ik las net een test van de nieuwe Sigma 10-20 3.5, in een Engels blad(WDC), dat die nog beter is als de oude(en dat niet allen bat betrefd de lichtsterkte).

6 of 7 van een Sigma 10-20 aan elkaar.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

tiens, in Digital photo (februari) vonden ze de meerwaarde van de nieuwe lens zijn prijs niet waard
                en raden ze nog steeds de oude 10-20mm aan
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
                  mvg

Indien ik moest kiezen neem ik de Tokina 12-24mm is een perfecte lens. En van een betere kwaliteit en een betere prijs prestatie verhouding. Die nieuwe Sigma is de meerprijs ten opzichte van de oude Sigma niet waard.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Volgens de test in de What Digital Camera is de nieuwe Sigma beter als de oude, je moet dan maar zelf uitmaken of ie dat waard is.

Comment

Mss nog wachten op de komst van de nieuwe Sigma 8-16

Comment

Dewelke is de oude Sigma en dewelke is de nieuwe?
                        Ik weet dat er een 10-20 f3,5 is en een 10-20 f4-5,6
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

de f3.5 is de nieuwste, iets lichtsterker gemaakt, maar zoals reeds diverse keren aangehaald is de lichtsterkte niet van belang voor landschapsfotos.
                          Had zelfs ooit eens gelezen dat de oudere f4-5.6 iets beter was op één of andere review. Ook voor interieurfotos nam ik goede fotos bij daglicht binnen met de f4-5.6.

Comment

Working...
                          X