Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 12-24mm F4.0 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 12-24mm F4.0 Nikon

Welke van de twee ?
    De nieuwere II versie van Tokina of de Sigma 12-24
    Eventuele gebreken,sterke vervorming of andere, bij een van de lenzen
    Mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Re: Tokina 12-24mm F4.0 Nikon

De Sigma 12-24 is ook geschikt voor FX. Ook nog gedacht aan de Sigma 10-20 of als je echt breed wilt de nieuwe 8-16, dan heb je dezelfde beeldhoek als de 12-24 op FX en dat is indrukwekkend.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

of de sigma 8-16mm die er binnenkort aankomt (in juni )

Comment

maar die sigma is een pak minder lichtsterk dan de tokina 2.8.

Ik vraag me ook af wat nu het beste is... meer groothoek of meer lichtsterkte.
        Een groothoek gebruik je typisch buiten, waar je kan verwachten het diafragmagetal sowieso wat op te voeren. Maar toch...

Comment

Bij mijn UWA's heb ik mindere lichtsterkte nooit als een bezwaar gezien.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben van plan een breedhoek aan te kopen en ik ga voor de Sigma 10-20 F4-5,6 gaan. Kost iets wat minder dan de F3,5 versie.

Ik heb vernomen dat een breedhoekfoto met f2,8 niet veel soeps is, dit door de grote scherptediepte van de lens en de geringe scherptediepte van het diafragma.

Al moet ik zeggen dat ik hier over nog niet naar foto's gezocht heb
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Working...
            X