Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De Sigma 12-24 is ook geschikt voor FX. Ook nog gedacht aan de Sigma 10-20 of als je echt breed wilt de nieuwe 8-16, dan heb je dezelfde beeldhoek als de 12-24 op FX en dat is indrukwekkend.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
maar die sigma is een pak minder lichtsterk dan de tokina 2.8.
Ik vraag me ook af wat nu het beste is... meer groothoek of meer lichtsterkte.
Een groothoek gebruik je typisch buiten, waar je kan verwachten het diafragmagetal sowieso wat op te voeren. Maar toch...
Ik ben van plan een breedhoek aan te kopen en ik ga voor de Sigma 10-20 F4-5,6 gaan. Kost iets wat minder dan de F3,5 versie.
Ik heb vernomen dat een breedhoekfoto met f2,8 niet veel soeps is, dit door de grote scherptediepte van de lens en de geringe scherptediepte van het diafragma.
Al moet ik zeggen dat ik hier over nog niet naar foto's gezocht heb
"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard 500px
Comment