Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor indoor sportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectief voor indoor sportfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
    Ik zou bij het maken van de foto's toch graag een beetje afstand willen houden van het veld en de acties. Ik heb wat schrik een storende factor te zullen zijn in het spel anders.
    ik ga gewoon kort bij de zijlijn op de grond zitten... stoort niemand...

vergeet niet om in raw mode te trekken... dan kan je je whitebalans nog verbeteren... en ideaal eerst een grijskaart gebruiken... die TL lampen geven een vieze kleur...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Iets boven het budget vind je toch wel 70-200 AFS-VR lenzen, die zijn iets in prijs gedaald sinds de komst van het nieuwe type.
      Ook is de 180mm inderdaad een prima objectief en de AF-snelheid valt wel mee.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik denk dat je in deze zaal het best overweg gaat kunnen met een 28-75 f 2.8 lens als ik zie dat de voorbeeldfoto op 26mm genomen is. Je gaat hier één stop kunnen winnen die je dan in je sluitertijd kan steken. En misschien de iso nog wat omhoog zodat je minstens naar 1/320 kan gaan. Als je goed overweg kan met de kleine dof kan die 85mm van D_oracle ook maar dan ga je voor sommige shots nog wat meer naar achter moeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
          Als je goed overweg kan met de kleine dof kan die 85mm van D_oracle ook maar dan ga je voor sommige shots nog wat meer naar achter moeten
          inderdaad... ik werk met een FF camera... 50mm zal het wel voor jou doen... 85mm voor close ups...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hey,

Interessant !
            Ik heb ook onlangs een nikon D90 aangeschaft en ben gestart met fotografielessen bij het CVO.
            Ik heb de lens AF-S nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6GII ED (VR)
            Het is ook de bedoeling dat ik de dochters kan fotograferen in hun sport (volleybal), mijn ventje doet aan badminton. Dus beide binnen.
            Maar welke lens ik nu het beste neem ???

groetjes, Ydnic

Comment

Working...
            X