Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D filmlenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D filmlenzen

Ik heb de mijne hier overgekocht op het forum en er staat ook geen merk of eender wat op, dus daar kan ik niets over zeggen. 't is jammer dat ze dat lokaal niet verkopen, dus altijd een beetje een gok vrees ik..
    Wat prijzen betreft: ik heb idd wat geluk gehad, maar ook echt alle kleine winkeltjes in de buurt afgeschuimd en ook zo'n 2de hands fotobeurs is een aanrader!
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
      Sorry maar C.ust zegt is echt de waarheid, je gaat je dof en he IQ verbrodden met zo'n goedkope lenzen.
      Dan kan je beter een 550D kopen (die alles heeft kwa film wat een 7D heeft) en betere lenzen kopen en je IQ niet verbrodden.

de TS stelt een 50mm 1.8 lens voor.. hoe je daar de DOF mee gaat verbrodden snap ik niet.

ten tweede is video maar 2mpix dus dergelijke lenzen volstaan ruimschoots denk ik!

AF heb je niet nodig dus...

Comment

De bedoeling is idd om te filmen.

Het is eigelijk een serieus project maar dan on a budget.. (pakweg micro budget zie wiki)
        hiermee wil ik misverstanden vermijden zodat het niet lijkt dat ik het ga gebruiken om de familie ofzo mee te filmen.. maar ik denk eigelijk dat de meesten dat al wel doorhadden

Comment

Dof (bokeh) kunnen heel anders zijn,.
          Een Eend en Jaguar ook, maar 50km per uur is precies hetzelfde, maar het comfort niet.n dat is wat je schrijft de snelheid(comfort) kunnen heel anders zijn.
          Bokeh is de invulling van de DOF, maar heeft niks met de DOF(omvang) te maken.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
            welke adapter gebruik je trouwes? ( want er zijn een heleboel slechte op de markt heb ik gelezen)
            Mijnen adapter komt van photoshop aalten, na aanraden dat die goed zou zijn. De dikte is idd goed, maar m'n lens staat wel een kwart gedraaid op m'n body...
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Dof (bokeh) kunnen heel anders zijn, niet kwa diepte maar hoe het eruit ziet, je kan heel lelijke bokeh en heel mooie bokeh hebben.
              DOF en bokeh zijn twee verschillende begrippen.

Comment

Misschien is deze tutorial op "joetoebe" wel handig...

Comment

ja die kende ik al

ik heb 3 setjes samen gesteld de ene wat goedkoper dan de andere

my olympus set:

24mm 2.8
                  50mm 1.4
                  85mm 2.0
                  135mm 2.8

--> via een winkel zou het op een 500euro komen

my pentacon set:

29mm 2.8
                  50mm 1.8
                  135mm 2.8

--> snel geteld komt dit op een 110 euro geloof ik maar ik denk dat deze niet erg aan te raden is (maar ik zet hem er op want je weet maar nooit dat ik mis ben )

my Takumar set:

24mm 3.5
                  50mm 1.4
                  85mm 1.8
                  135mm 2.5

--> dit is waarschijnlijk de duurste en wrs ook de betere.. (hoewel die 24 mm prime wat tegenvalt)

De olympus lensjes zijn lekker klein en compact, de takumar zijn nogal populair dus zijn misschien iets beter te vertrouwen?

ik dacht eraan om 1 setje van 1 merk te maken het idee hierachter is om eenzelfde kleurweergaven, contrast enzovoort te behouden, maar ik kan hier mis in zijn en misschien is het dom? want anders is die takumar 24 snel vervangen voor een Olympus 24 mm prime

ohja nikkor is erook nog maar ik weet niet waarom maar die spreken mij niet zo erg aan..

ik hoor graag wat van jullie

mvg, Maël

Comment

Nochtans, ik heb zoals al gezegd oude nikkor lenzen en zijn echt super scherp en misschien tot de scherpste lenzen ooit!
                    (en hebben een diafragma ring)

Comment

ja ik geloof je daarin hoor
                      zoals je ziet weet ik zelf niet waarom ik nog niet gezocht heb naar een nikkor setje..

is er niet iets waar ik bij moet opletten bij die nikkors ?

iets van ai of ais ofzoiets heb ik ergens blind gelezen...?

Comment

hmm je kan best gewoon de lenzen zoeken met een aperture ring erop, welke maken dan niet veel uit.
                        Zelf heb ik deze:
                        Nikkor 50mm f/1.8 AI

en deze:

Nikkor 135mm f/2.8 AI-s

Hier trouwens wat meer informatie over al de soort nikon lenzen:
                        http://www.kenrockwell.com/nikon/nikortek.htm#ais

Comment

Vooral die laatste is bij mij echt scherp, ik heb beide lenzen gratis gekregen maar op de 50mm zit een neutrale uv filter die ik met al de macht van de wereld er niet afkrijg, daardoor dat hij niet zo scherp (zonder zou hij zelfs scherper zijn als de 50mm lenzen van nu).
                          Ik heb nog niet veel video ermee gemaakt omdat 135mm nogal tele is op een D90, maar heb het natuurlijk wel mee gespeeld en de focus ring is zeker goed voor focus overgangen.

Comment

En de nikkor Ai 50mm 2.0 is nog beter dan de 1.8

maar als het alleen voor filmen is had je voor die prijs al een goede filmcamera , of was dat geen optie
                            Last edited by koen1950; 20 december 2010, 19:12.

Comment

Dof (bokeh) kunnen heel anders zijn, niet kwa diepte maar hoe het eruit ziet, je kan heel lelijke bokeh en heel mooie bokeh hebben.
                              Dof is heel iets anders als bokeh, bij 50mm 1.8 op 4 m is de dof altijd exact gleijk en het bokeh(de kwaliteit van de onscherpte) kan heel anders zijn, bv de donuts bij een spiegellens, maar die heeft wel dezelfde scherptediepte als een gewone 400mm lens.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik snap ook de kritiek niet op de vorige pagina.

De TS zegt duidelijk dat het gaat om filmen met de 7D. Dan is het toch logisch dat je gaat voor lenzen die precies en zachte manueel gefocust kunnen worden.

Met een plastiek kitlensje van Canon met een pluimgewicht en overgevoelige manuele focus kan je moeilijk deftige manueel focussen.

Primes van de jaren '70 voldoen zeker voor filmen. Mensen vergeten dat HD filmen geen nagelscherpe lenzen verreist. Het beeld van de sensor van 18MP wordt omgezet naar piepkleine 2MP (full HD).

Waar je inderdaad wel best op let zijn andere dingen zoals flaregevoeligheid, kleur & contrast en kwaliteit van de bokeh.

De oude lenzen ken ik niet specifiek, maar zijn zeker geen brol. Ze zijn goedkoop omdat ze oud en manueel zijn, niet omdat ze slecht zijn...

Maar het zou inderdaad geen kwaad kunnen om een paar hoge kwaliteit lenzen te gebruiken. Van Canon of Nikon of ..

Comment

Working...
                                X